Fødemas

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Flere som opplever mye mas for tida? Skjer det noe, har du rier? Og skulle det være at jeg ringer noen eller ikke tar tlf, er de sikre på at det er fordi jeg har født eller har rier. Tanter og onkler vi ellers har lite kontakt med, er plutselig veldig interessert.

Greit at folk bryr seg, men jeg er så driitlei av kynnere og mas og venting, at hver gang noen spør nå får jeg lyst til å glefse til dem at nei, jeg er i et smertefullt vente-helvete som aldri kommer til å ta slutt, så kutt ut maset og la være å minne meg på det!

Blææ! :p

Jepp.. trodde det var allmenn kunnskap jeg at man ikke maste på høygravide/ gravide damer på overtid.. :/

En ting er jo når mine nærmeste venninner spør, men når folk jeg ikke har hørt fra på ett år skal begynne å bry seg så kan jeg nok kanskje glefse litt ja :p

Jeg svarer rett å slett ikke.
Tror folk begynner å forstå at det ikke er vits i å spørre og grave. Babyen kommer ikke noe fortere uansett..

Mas her og. Godt ment men blir slitsomt når det er så mange. Flere tlf daglig. "Hvordan er formen, er det noe på gang"... Facebook meldinger, Snapchat. Fra min familie, hans familie, kollegaer.

Svigemor spurte tre dager på rad. Kjente jeg fikk litt nok. Sa jeg skulle si fra når jeg var klar for det. Og at ventetiden for meg blir mye lengre når jeg får daglig spm.

Jeg ønsker ikke si fra til noen når ting skjer, ønsker ikke å informere noen om at vi drar på sykehuset. Dette er vår tid som fersk familie. Vi gir lyd fra oss når vi er klare for det :eek::D

Huff ikke kjekt med mye mas. det er i slike tilfeller man ikkr ønsker å informere om at en fødsel er igang. vente med å informere til dagen etter om man ikke trenger det. selvfølgelig barnevakt må jo vite noe.. Men ikke kjekt med mye press når man selv er utholdmodig og har vondt

Jeg og føler det er litt mas. Og så er det noen som sier "ring oss når dere er på vei til sykehuset".. Ehm, NEI tenker jeg. Det er sikkert det siste jeg kommer til å tenke på når jeg sitter i bilen med rier og smerter. Herregud as

Mye mas ja. Må finne en måge å høfflig avvise litt tror jeg, får jeg blir litt deppa av å hele tiden snakke om hvor lite som skjer... Tror ikke min kommer før han hjelpes ut (tverrleie) tidligest fredag denne uken men alle har en formening om det så jeg må finne på noe anna å svare.

Værst er vel alle ansatte og foreldre i barnehagen som vil ha oppdatering, får mitt lyst å si "NEI, jeg er jo HER og henter så jeg føder ikke nå" men skjønner jo innerst inne at engasjementet deres bare er positivt ment.

Her får jeg daglig melding fra familie og venner om riene har startet og om det hender noe.. hadde det hendt noe hadde ikke noen fått vite det før jeg er ferdig! Tar liksom ikke jungeltelegrafen og ringer rundt om at nå starter riene [emoji14] haha..Så hvorfor kan ikke folk bare heller vente på melding når hun er født?:p vi kommer til å annonsere det ganske kjapt [emoji14] er som om folk er redde for at de ikke skal få vite at hun er født [emoji14] svigerfar ringte nesten hver dag forrige uke, kjente det ble litt intenst.. men skjønner jo han gleder seg veldig [emoji14]

Ikke noe særlig mas enda,, men har jo ikke termin før slutten av mnd :)
Men jeg syns det er veldig koselig at folk bryr seg, og er interessert i lille (store) meg :)

Kjenner meg godt igjen :p

Uansett hvem jeg møter, så kommer spørsmålene:
-har du ikke født ENDA?? :p
-hvordan går det med deg?
-er du ikke lei?

Er så drittlei, svarer kort og lite utfyllende. Blir sykt slitsomt når hver eneste person du møter spør om det samme... :p

Mamma ringer hver dag, men ellers er det heldigvis mindre mas enn sist! Men får stadig meldinger på Facebook og Snap!

Får nesten daglige meldinger fra foreldre og svigers, men det går kort og greit i "hvordan er formen?", også svarer jeg "samme gamle, ingen endring", og da kommer det gjerne en "jaja, han kommer når han er klar :)" - og det er det. Helt i orden for meg. Kjeder meg så mye om dagen uansett, så hyggelig med litt prat selv om det er "mas".

Konstant mas.
- har du ikkje fødd endo?
-er ikkje du på overtid no?
- er det ikkje tungt?
- er ikkje du på føden?
- er han ikkje komt ENDO?
OSV!
dag 5 på overtid.
Hente og levere i barnehagen er verst. Får spørsmål av både foreldre og ansatte.

Skjønner hva du mener.. nå har jeg født da, men irriterer meg skikkelig at folk i familien som aldri har brydd seg før plutselig er såå interesserte!

Jeg og føler det er litt mas. Og så er det noen som sier "ring oss når dere er på vei til sykehuset".. Ehm, NEI tenker jeg. Det er sikkert det siste jeg kommer til å tenke på når jeg sitter i bilen med rier og smerter. Herregud as
Ja, er noen som har sagt det til meg også.
Men hvorfor i all verden skal jeg ville gjøre det? Dem har da ingenting med at jeg har vondt hvert 3 minutt.

Eneste jeg skal ringe er mamma, og det er av praktiske grunner.

Jeg er egentlig ikke så interessert i at noen skal vite at vi er reist på føden før ungen er ute heller.

Jeg fikk motsatt beskjed fra pappa i dag :D med første visste de at vi var på sykehuset, og jeg tror ikke han syns ventinga var noe kult. :p så da jeg pratet med ham i dag, spesifiserte han at han ikke trengte å få beskjed før det hele var over :p

Daglig mas her også.. Føler det ubehagelig å si ifra til folk også, spesielt når de har stilt opp så mye, og ordnet for at vi skal ha det fint, men kjenner veldig på det nå at jeg blir irritabel dersom det blir daglige tlf'er eller meldinger.. Spesielt når det kommer uttalelser om at man skal ringe daglig.... Må nok bli flinkere til å si ifra.. Blir ikke mindre stresset av alle meldingene og tlf, mtp at man også skal på overtidskontroll imorgen...

Her går det i et i det siste dagene med mas og fjas :p
Og jeg sier nå frem til 1 februar skjer noe, bruker med en gang overtiden også. Og uansett at har pks om noen dager orker ikke fortelle til alle som plutselig er interessert. :p

Dette er grunnen til at jeg er litt ekstra glad for at jeg slapp å gå på overtid! Hadde blitt gal av sånt mas!

Back
Topp