Fødeloftet vs. Fødeavd.

mamma2be89

Betatt av forumet
Jeg har fått spørsmål om jeg vil føde på fødeloftet eller fødeavdelingen. Jeg er så usikker på hva jeg vil og hva som er best. Hva har dere å gjør dere andre?

Termin 2 Februar 2014 ♥♡♥

Jeg vil føde på fødeloftet (på sus). Har ikke født før, men har hørt mye skryt. Vil at fødselen skal være mest mulig naturlig og med rolige omgivelser:)

Det er det jeg også har tenkt. Det skal jo være mye roligere på fødeloftet å de har bedre tid til å ta seg av oss :-) men jeg er så rett for HVIS noe skulle gå galt, men de har vel erfaring med dette også :-) jeg er også førstegangsfødende og skal føde på sus :-)

Hadde jeg kunnet velge ville jeg født på fødeloftet.
Jeg må på fødeavdelinga pga risikosvangerskap :-)

Okt 09 & feb 14 <3

Det er det jeg også har tenkt. Det skal jo være mye roligere på fødeloftet å de har bedre tid til å ta seg av oss :-) men jeg er så rett for HVIS noe skulle gå galt, men de har vel erfaring med dette også :-) jeg er også førstegangsfødende og skal føde på sus :-)

Hvis noe skulle gå galt så handler dem raskt og du blir sendt ned. Tror ikke du skal bekymre deg for det:)

Jeg ville valgt fødeloftet. :)

Har kun prøvd fødeloftet, men vil absolutt tilbake dit :)

fra app'en

Vi fikk omvisning på fødrloftet i går natt når vi var innom føden faktisk!

Har også vært usikker til hva jeg ønsker, men nå er vi ikke i tvil og det blir fødeloftet! Var en stor dobbelseng og stort badekar samt noen gode lenestoler. Du så fremdeles det var et sykehusrom, men det føltes mye koseligere.

Skal bruke badekar, lystgass og muligens akupunktur så det virker utrolig greit å føde der oppe :-)

(sus)

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014

Vi fikk omvisning på fødrloftet i går natt når vi var innom føden faktisk!

Har også vært usikker til hva jeg ønsker, men nå er vi ikke i tvil og det blir fødeloftet! Var en stor dobbelseng og stort badekar samt noen gode lenestoler. Du så fremdeles det var et sykehusrom, men det føltes mye koseligere.

Skal bruke badekar, lystgass og muligens akupunktur så det virker utrolig greit å føde der oppe :-)

(sus)

Takk for beskrivelsen av rommet :-) jeg var på innskrivning på torsdag, men fikk da ikke omvisning fordi det var fullt på alle rommene. Kunne ønsket meg å sett hvordan det ser ut på sus, men fikk litt innblikk nå :-) hørtes fantastisk ut :-)

Alle med normale svangerskap blir vel sendt automatisk til fødeloftet nå...?

Jeg var litt skeptisk til å begynne med, men hvis det blir komplikasjoner eller en trenger epidural blir en sendt ned til fødeavdelingen veldig kjapt. Jeg var på omvisning der i oktober, og håper virkelig at jeg slipper å bli flyttet på :)

Jeg ville. Egentlig på tun a på ahus.. Samme som fødeloftet på sus, men det var ikke plass.. Men det ble styrtfødsel på meg så jeg var utrolig glad for at jeg var på den vanlige fødeavdelingen

Takk for beskrivelsen av rommet :-) jeg var på innskrivning på torsdag, men fikk da ikke omvisning fordi det var fullt på alle rommene. Kunne ønsket meg å sett hvordan det ser ut på sus, men fikk litt innblikk nå :-) hørtes fantastisk ut :-)

Det var veldig greit å få se for da vet man på en måte hva man kan forvente! Senga var ei vanlig dobbelseng fra ikea (med god plass til pappa'n!), det sto to lenestoler med et lite bord mellom på kortsiden av senga. På bordet sto det en cd spiller hvis man vil ta med cd (hvis ikke hadde de noen der også).

I tillegg var det ofte dempet belysning og de prøvde å få til en rolig og avslappet omgivelse rundt det kommende foreldreparet.

Det var lyse gardiner og sånn fortrekk som henger i taket så ingen skrikende farger. I tillegg slipper du alle ledninger og sykehusredskaper man ville sett på fødestuen.

OM det skulle oppstå komplikasjoner og man måtte flyttes ned så ble alt rigget klart på forhånd og heisen ville stå klar med lege ute i gangen i det du ble trillet ut.

Hørtes virkelig ut som om de hadde full kontroll, så jeg er ikke i tvil lenger :-)

Back
Topp