Fødeloftet i Stavanger

Vakle

Elsker forumet
Vet noen hvor tidlig må man søke for å få plass? Hvis noen har erfaringer å komme med blir jeg glad for det [:)]
Kan man alternativt føde uten medikamell smertelindring i en vanlig fødestue? Jeg vet jo at jeg kan, men har de alternativ smertelindring der? [:)]

Tror ikke det er sånn det fungerer. Jeg fødte på fødeloftet i 2007 og da fikk man plass såfremt det var et ledig føderom der og da. Men i år da jeg skulle føde, var fødeloftet stengt. Og da skulle det åpne på en ny måte slik at helsepersonell fant fram til dem som var i lavrisikogruppen og kunne tilby dem et slikt tilbud. Hør med legen eller jordmoren din neste gang du.

Hvis du vil føde på fødeloftet skal du til innskriving der istedenfor på fødeavdelingen.
Du kan også ringe hvis du ønsker omvisning.

På fødeavdelingen har de 5 stue med badekar, og om det er jordmor på vakt som kan akupunktur (noe de fleste har nå) så kan du også få dette.

Fødeloftet er dessverre lagt ned.

Nå skjer alle antatt lavrisiko fødsler i lokalene til det som tidligere var fødeloftet.
Dersom fødselen utvikler seg til en risikofødsel, eller man trenger smertestillende eller annen hjelp, blir man overføyttet ned på "den gamle" fødeavdelingen.

(sånn trooooor jeg iallefall det er. Jeg fødte i vår, og da var fødeloftet fortsatt åpent)

Hmmm... Man blir jo litt forvirret. På SUS sine nettsider fant jeg denne informasjonen: http://www.helse-stavanger.no/templates/page____36189.aspx

Skal til kontroll om en ukes tid, jeg får høre litt da [:)]

jeg ringte de for en liten stund siden og fikk da beskjed om at alle ikke risiko fødsel var på fødeloftet. at de nå hadde 2 avd. på en måte. risiko og ikke risiko. på fødeloftet tilbyr de nå lystgass . de sa ikke noe om at det var nedlagt til meg

Di har en fødeavdeling i 7ende etasje (fødeloftet) der får en ikke epidural , men kan få lystgass , akupunktur osv..

Fødeavdelingen i første etasje brukes til di med større sjangse for risiko fødsel og dem som skal ha epidural[;)]

Den i 7ende er IKKE nedlagt , var nettopp inne på sykehuset selv[8D]

Back
Topp