Fødeklær

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Noen som har noen tanker rundt det, evnt hva en fødte i sist? :)
Jeg hadde på sykehus klær, dvs nettingtruse og blå shorte :rolleyes: Siden vannet gikk.. Men jeg kunne tenkt meg en løs tunika eller no denne gangen, som lett kan åpnes i front når babyen kommer :) Ble så svett i di shortene.
 
Hadde ingen ting sist. Men så gikk ikkje vanne før like før ho kom. Æ klarte rett å slett ikkje ha på mæ klær. Slit me d samme nu når kynneran bi ille.
 
Jeg husker det ikke men ser på bildene at jeg hadde sykehusskjorte på haha :p tror nok jeg satser på det samme denne gangen :)
 
Hm, har jeg ikke tenkt på! Nå om dagen i steikvarmen bytter jeg på to tynne, løse sommerkjoler, de får nok bli med.
 
Singlet og et mykt skjørt i joggebuksestoff ligger klart i bagen. Brukte det sist og syns det funket bra. Liker ikke sykehusklær og skal ha på meg noe iallefall så da gjelder det å finne noe som er behagelige
 
God idé. Sist ble jeg bedt om å ta på sykehusskjorte og det var jo greit nok. Skal tenke på det:)
 
Tror jeg hadde sykehusklær.. Men vet der er noen bilder kort etter fødsel hvor jeg har på egen nattas genser men husker overhodet ikke når jeg skiftet osv :p
 
Sykehus skjorte fungerer helt fint for meg :)
 
Hadde en genser og Bravado bh på sist. Ikke optimalt!

Denne gangen skal jeg ha sykehusskjorte.
 
Klarte ikke ha på meg klær sist, fikk på meg sykehusskjorte etterpå. Blir vel samme nå tenker jeg:)
 
Hadde en stor tunikalignende overdel og myk joggebukse i tynt stoff (ikke varm og ikke stram) sist. Eller, det var det jeg dro på sykehuset i. Etterhvert hadde jeg på meg sykehusskjorta og ingenting mer. Husker ikke noe av hvordan jeg endte opp i det, men vet det fordi jeg ser på bilder at det er det jeg har når babyen er på brystet rett etter fødselen. Syntes det var behagelige klær å ha på sist. Har pakket en stor svart pysjshorts i fødesekken denne gangen.
 
Dere som har bukser på, hvordan går det til?

Jeg hadde nettingtruse på, som jordmor skiftet etter behov...
Kan ikke huske når hun tok den av, Hehe.
 
Hadde en sommerkjole i strechy stoff med som lignet litt en nattkjole. Kjempe deilig å ikke ha på sykehusskjorta som var alt for varmt (hverfall i juli -13) har kjøpt en svart nattkjole i lycra/sateng som jeg tar med denne gangen.
 
Hadde først sykehusskjorte og etterhvert ingenting, var så sykt varm. Er ikke sånn veldig eh... ekshibisjonist til vanlig akkurat, men det falt meg ikke inn at det var rart å ligge skrivende kliss naken med tre andre i rommet sist. Det er litt sekundært (eller tertiært) på det tidspunktet føler jeg ;)

Blir nok det samme denne gangen. De skjortene er jo lette å åpne så man kan få baby hud mot hud med en gang :)
 
Første gang hadde jeg singlet,andre gang byttet de til skjorte før pressriene.Kommer til å gå for skjorte der oppe denne gang også så hun kan rett på brystet:)
 
Hadde på en løs og lett sommerkjole da jeg kom inn, og hadde den på til jeg skulle i badekaret. Da jeg gikk ut av badekaret var det en sykehusskjorte de ga meg, så da var det det jeg hadde på. Synes det var helt greit. :)
 
De to siste fødslene hadde jeg nettingstruse og sykehus skjorte. Denne gangen KOKER jeg, jeg er så usannsynlig varm, så tipper det blir truse - thats it. Kanskje en singlet?
 
Dere som har bukser på, hvordan går det til?

Jeg hadde nettingtruse på, som jordmor skiftet etter behov...
Kan ikke huske når hun tok den av, Hehe.
Hvordan funker det med truse i der hele tatt:p

Jeg ble bedt om å ta på kun sykehusskjorte da de skulle sette igang med drypp. Føltes helt naturlig der og da:p

Off topic:
Litt merkelig, fikk ikke noe forslag om å bevege på meg eller noe. Ble plassert på ryggen i fødeseng/stol. Denne gangen skal jeg tenke litt mer på hva jeg har lyst til å gjøre selv tror jeg!
 
Ifølge samboern så hadde jeg sykehusskjorta på :p husker ikke noe annet :hilarious: men har bilde av meg da jeg har på en singlet og joggebukse, men det er fra dagen etter. Så tror jeg bare bruke sykehus skjorta jeg, frem til dagen etter. Og da dro jeg hjem! :)
 
Hvordan funker det med truse i der hele tatt:p

Jeg ble bedt om å ta på kun sykehusskjorte da de skulle sette igang med drypp. Føltes helt naturlig der og da:p

Off topic:
Litt merkelig, fikk ikke noe forslag om å bevege på meg eller noe. Ble plassert på ryggen i fødeseng/stol. Denne gangen skal jeg tenke litt mer på hva jeg har lyst til å gjøre selv tror jeg!

Eh! Truse måtte definitivt være på, vannet gikk og det rant litt hele veien:)
Så hadde nok vært små ekkelt uten gitt!!

Jeg ble også plassert i fødeseng begge gangene - det vil jeg veldig gjerne slippe denne gangen!
 
Back
Topp