AnnaBananna
Flørter med forumet
Har termin til våren, skal føde på UNN og er ganske nervøs før fødsel. Har noen traumer i bagasjen som jeg har bearbeidet, men kan jo likevel ikke vite hvordan mine tidligere erfaringer vil påvirker kropp og hode under fødsel. Har nok litt ekstra behov for forutsigbarhet/kontroll. Skjønner at det er umulig å vite på forhånd hvordan fødsel blir, men lurer på hvordan det er på UNN Tromsø (fasiliteter, personale). Noen som vil dele?
For eksempel:
1. Er det veldig sterkt lys på rommene, eller kan det dempes?
2. Ligger man veldig avkledd eller kan blir man dekket til så godt det lar seg gjøre, frem til barnet legges på brystet? (Skjønner jo at jordmor må se hva som skjer nedentil, men vil ikke være mer naken enn jeg må)
3. Er de flinke til å si ifra/spørre før vaginale undersøkelser?
4. Legger de til rette for at man kan bevege seg som man vil, og bruke ulike fødestillinger, eller blir man bedt om å ligge på rygg i sengen?
5. Får man epidural hvis man ber om det?
6. Får man føde i vann hvis det er badekar på stua?
7. Bedøver de før de eventuelt klipper?
8. Annet som er greit å vite?
Hilsen førstegangsfødende
For eksempel:
1. Er det veldig sterkt lys på rommene, eller kan det dempes?
2. Ligger man veldig avkledd eller kan blir man dekket til så godt det lar seg gjøre, frem til barnet legges på brystet? (Skjønner jo at jordmor må se hva som skjer nedentil, men vil ikke være mer naken enn jeg må)
3. Er de flinke til å si ifra/spørre før vaginale undersøkelser?
4. Legger de til rette for at man kan bevege seg som man vil, og bruke ulike fødestillinger, eller blir man bedt om å ligge på rygg i sengen?
5. Får man epidural hvis man ber om det?
6. Får man føde i vann hvis det er badekar på stua?
7. Bedøver de før de eventuelt klipper?
8. Annet som er greit å vite?
Hilsen førstegangsfødende