Fødebrev

Tomaske

Forelsket i forumet
Lage ny tråd sia eg mast tilgang til skjult og ikkje får lest svar:hungry::hilarious:

Skal deko skrive fødebrev? Ka tenke du eventuelt skal stå i ditt?:happy:
 
Nei :) skrev noen linjer ved førstemann, men ikke på mellomste og heller ikke nå på siste. Sier heller noe kort når jeg kommer inn hva jeg ønsker, og så står det i helsekosten at jeg vil ha vannfødsel :)
 
*sniker*
Jeg skrev fødebrev til nr 3; lureste jeg kunne ha gjort. Ikke alt man kommer på å si under fødsel, også er det så fint å nevne både erfaringer og hva man trenger av jordmor. Har inntrykk av at mange JM synes det er fint også. Også kan man bare konsentrere seg om å FØDE.

Jeg skrev bl.a. om tidligere erfaringer. At jeg ikke ville de skulle gjøre *noe* uten *godt* informert samtykke (som f.eks å ta vannet), at jeg ville foretrekke å gå mest mulig rundt (ikke ligge på rygg).. At sen avnavling var viktig for meg..

Og at HVIS ting gikk til helvete sånn at det ble KS, så kom jeg til å trenge mye omsorg og dop. :p
 
Hører ikke til i termingruppa, men jeg tror jeg skal skrive et fødebrev neste gang ved en fødsel nr 4. Tenkte det ikke var noe vits med nr 1. Med nr 2 tenkte jeg at jeg skulle si ifra om mine ønsker rett før jeg trengte det, men rakk aldri å si ifra før det plutselig sa pang :dance008 Med nr 3 tenkte jeg å si ifra på forhånd(med én gang vi kom inn på føden), men fødselen stoppet opp og vi reiste hjem. Ting snudde fort, det sa pang og igjen så fikk jeg ikke kommunisert eller uttrykt noe.. så har erfart at det lureste er å ha et papir i bakhånd sammen med helsekortet:cool14
 
Back
Topp