Fødebrev

Ellemelle92

Forelsket i forumet
Skriver dere fødebrev?
Noen som har skrevet før og hatt med når dere skal føde? Følte dere at det ble lest og fulgt opp?
Jeg har skrevet et for min egen del nå egentlig. Tenkte det kunne være en fin måte å forberede meg på. Men nå tenkte jeg kanskje at jeg kunne tatt det med også, hvis det er vits.

Jeg er førstegangsfødende og lurer litt på det samme.. blir det lest og fulgt opp?
Jeg har ikke skrevet et og tenkte egentlig ikke gjøre det, men er blitt usikker på om det kanskje er lurt å skrive det likevel [emoji12]

Jeg skal skrive et og ha med. Venter nummer to og har vært på fødselsforberedende samtale - de anbefalte meg å gjøre det. Har et par ting fra første fødsel som jeg ikke vil at skal gjenta seg.

Skrev ikke noe sist gang og blir nok ikke denne gangen heller. Tar ting som det kommer siden det kanskje blir ks denne gangen [emoji4]

Har skrevet et utkast som jeg har med i boka mi, får se om jeg gjør mer ut av det [emoji4] tenker det er greit å ha i bakhånd uansett, er ikke gitt at jeg eller bf klarer å huske på alt midt oppi en fødsel, da er det greit å ha det skrevet ned [emoji28]

Jeg kommer ikke til å skrive fødebrev. Prøver egentlig ikke å tenke så mye på hvordan jeg ønsker at det skal være. Dette for å ikke bli skuffet dersom det ikke blir sånn som jeg har tenkt[emoji6] Gleder meg til fødselen og håper bare at vi får en flink jordmor som vi kommuniserer godt med[emoji5][emoji1303]

Skriver ikke. Tar alt som det kommer. Hvis jeg begynner å planlegge hvordan jeg ønsker at fødselen skal bli vil jeg jo bare bli skuffet dersom det ikke blir slik.

Sniker fra mars

Jeg skrev sist, og det var gull, så skal skrive igjen nå.
Legger ikke noen plan for fødselen, men skriver ned noen stikkord om hva som er viktig for meg.
- smertelindring (at det meste har dårlig effekt på meg f.eks)
- stresshåndtering - at både jeg og mannen får med oss mye selv i stressede situasjoner, og at det derfor er viktig at de forteller hva som foregår (fantasien er verre)
- relevant historikk i forhold til tidligere fødsler
- evnt ønsker rundt amming/barsel etc

Jeg har skrevet, og levert på føden allerede, de skannet det og la det inn sammen med journalen min. Men får ekstra oppfølging dette svangerskapet, så kan være derfor. Ble bedt om å gi beskjed om at det lå et på meg når jeg ringer sykehuset før fødsel så jordmor har tid til å se på det. Hvis hun har tid da, det er jo ikke alltid. Jeg har det med sammen med helsekortet også.

Jeg skal skrive fødebrev. Jeg er førstegangs, så det er så klart mye jeg ikke vet, men jeg har likevel klare tanker om ting som smertelindring, hva jeg ønsker å informeres om underveis, hvordan samboeren og jeg reagerer under stress, etc.

Jeg kommer til å være tydelig på at jeg ikke vet hva jeg går til, så ting og tanker kan så klart forandre seg :).

Sniker fra mars

Jeg skrev sist, og det var gull, så skal skrive igjen nå.
Legger ikke noen plan for fødselen, men skriver ned noen stikkord om hva som er viktig for meg.
- smertelindring (at det meste har dårlig effekt på meg f.eks)
- stresshåndtering - at både jeg og mannen får med oss mye selv i stressede situasjoner, og at det derfor er viktig at de forteller hva som foregår (fantasien er verre)
- relevant historikk i forhold til tidligere fødsler
- evnt ønsker rundt amming/barsel etc
Så fint å høre at det var vits å skrive :-) Har liksom lyst å levere set jeg har skrevet fordi det er noen ting der som er viktig for meg. Men har vært så usikker på om de setter seg inn i det. Men det var uansett en fin forberedelse for meg å bare skrive det :-)

Skriver ikke. Tar alt som det kommer. Hvis jeg begynner å planlegge hvordan jeg ønsker at fødselen skal bli vil jeg jo bare bli skuffet dersom det ikke blir slik.
Nei en kan jo aldri planlegge hvordan det skal bli. Men for meg som er førstegangs så tenkte jeg kanskje det kunne være godt å skrive om hva som bekymrer meg. Også går det jo an å ha tanker om ting selv om det så klart ikke er en selvfølge at det blir på den måten. For meg var det hvertfall godt for min egen forberedelse å skrive brevet. Men usikker på om jeg kommer til å levere det.

Jeg kommer ikke til å skrive fødebrev. Prøver egentlig ikke å tenke så mye på hvordan jeg ønsker at det skal være. Dette for å ikke bli skuffet dersom det ikke blir sånn som jeg har tenkt[emoji6] Gleder meg til fødselen og håper bare at vi får en flink jordmor som vi kommuniserer godt med[emoji5][emoji1303]
Det er så klart det viktigste :-)

Nei en kan jo aldri planlegge hvordan det skal bli. Men for meg som er førstegangs så tenkte jeg kanskje det kunne være godt å skrive om hva som bekymrer meg. Også går det jo an å ha tanker om ting selv om det så klart ikke er en selvfølge at det blir på den måten. For meg var det hvertfall godt for min egen forberedelse å skrive brevet. Men usikker på om jeg kommer til å levere det.

Dette er det jeg også har gjort og tenkt :) Vet ikke om jeg kommer til å levere det noenplass, men var godt 0 sette ord på tanker jeg har for min egen del. Fikk litt bedre oversikt over egne følelser om diverse også za. Jeg er glad jeg gjorde det.

Har ikke skrevet med de to forrige. Jordmødrene har aldri nevnt noe heller. Ser ingen grunn til å bruke tid på det denne gangen heller, egentlig.. men jeg har jo tenkt over hva jeg ønsker/ikke ønsker av smertelindring o.l

Ikke skrevet ned noe, kommer ikke på noe spesielt heller. Kommer bare til å nevne ting som hva jeg ønsker av smertelindring og ta ting som det kommer.

Back
Topp