Fødebrev

gulleliten2012

Forelsket i forumet
Dette er min 3 og vår 2, men samboer var ikke med på forrige fødsel.
Han er veldig følsom for blod og gris. Tenkte å skrive at vi ønsker at jeg blir dekket til mest mulig nedentil og at babyen blir tørket godt før hun kommer på brystet.

Andre som har hatt slike ønsker ved tidligere fødsler? Hvordan gikk det? Hvordan klarte mannen seg?

Jeg hadde ingen ønsker om at babyen skulle tørkes før jeg fikk hans armene da, men det var nesten ingenting blod på han, så det kan jo variere veldig. Jeg så heller ingenting av meg fra min vinkel, så så lenge pappaen holder seg i hodeenden er han vel ganske skjermet. Men man skulle vel tro det går fint å skrive det i fødebrevet, og hvis det er begrunnet med hvorfor dere ønsker det så tror jeg de ordner det

Vi skrev heller ikke noe i brevet, men begge ganger har de dekket ganske godt til likevel og mannen som har stått oppe ved hode har ikke sett noen ting. Førstemann fikk jeg rett på brystet, ikke noe blod og litegris. Mye mindre enn jeg trodde. Nr to hadde navlestrengen rundt halsen og måtte undersøkes endel før jeg fikk henne, så jeg vet ikke om tilfellet var det samme da.

Er det viktig for han hadde jeg skrevet det!

Min mann au er veldig sensitiv for blod og gørr! Men når vi skulle ha jenta vår sto han med meg (fikk ansvaret for lystgassen) og når ho skulle ut; MÅTTE han ned å kikke! Dette er noe hverken jeg eller han hadde trodd.. vi kvinner blir jo overnaturlige vesener som takler alt i fødesituasjon; og det blir sørenmed mange menn også[emoji6][emoji6]men jeg hadde som ønske at ho skulle bli godt tørka først; og det gikk bra[emoji5][emoji5]
Når mannen skulle klippe navlesnora traff han tydeligvis et eller anna; så han ble "sprayet" i ansiktet[emoji23][emoji23]men han taklet det som piece of cake altså...[emoji3][emoji3][emoji23][emoji23]

Vi hadde ikke fødebrev sist og de var likevel flinke å dekke til. Min kjære sto med hode området og fekk ikke se noe han ikke ville. Og så var vi nok heldige med at han så veldig fin ut.

Jeg syntes det høres veldig fornuftig ut å skrive ned noen ord om dette i fødebrevet :)
Ja, man prøver jo å dekke til, men det kan også glippe litt, men hvis jordmor vet om det så blir hun ekstra obs på å dekke til og tørke av babyen før du får henne på brystet. Dette er jo et veldig lite tiltak som kan forebygge at mannen får en dårlig opplevelse pga noe han ikke kan noe for :)
Og et lite tips til mannen din er at dersom han kjenner at han blir svimmel, at han setter seg rett ned! I hvertfall ikke prøve å komme seg ut av rommet....det går sjeldent bra:rolleyes:

Jeg har aldri blitt dekket no særlig til, verken ved fødsel eller undersøkelser gjennom svangerskapene, å jeg har hatt mange [emoji85]

Men da skal vi skrive ned de ønskene [emoji4]

Ja skal plassere han med en stol bak seg, da kan han falle nedi den [emoji23]

Håper på en normal fødsel der de har mulighet til å gjøre som vi ønsker. Vil at mannen skal få en fin opplevelse mtp dette er første og siste fødselen [emoji4]

Aldri hatt fødebrev:angelic: Hvis far holder seg i bakgrunnen kan han se vekk når babyen kommer ut;)da kommer det som regel ett splæsh med blod:wacky:

Back
Topp