Fødebrev?

Mammmak

Forumet er livet
Sommerfuglene
Septemberlykke 2024
Er det nåken som skal eller har skreve fødebrev? Kanskje teit av meg, men redd for å komme på sjukehuset og vere den einaste som har med seg, hehe. Men det er kanskje nyttig? Veit ikkje kor normalt det er? :)

Jeg tenker å gjøre det. Men jeg skal på sykehuset å lage en fødselsplan, så usikker på om de skriver alt ned der kanskje? :)

Skal på fødselsforberedende kurs i januar så tenkte se an hva jeg føler behov for etter dette... men tror jeg vil ha med brev i forhold til hva jeg tenker om bedøvelse/epidural hvertfall :)

Skal på fødselsforberedende kurs i januar så tenkte se an hva jeg føler behov for etter dette... men tror jeg vil ha med brev i forhold til hva jeg tenker om bedøvelse/epidural hvertfall :)
Signerer denne. Har også skrevet ned litt om ønsker ifht at navlestrengen skal pulserende ferdig og at jeg ønsker så rask som mulig hudkontakt dersom det blir keisersnitt + et par andre ting :)

Det er helt vanlig å ha det med :) Jeg var kommet så langt i forløpet når jeg kom til sykehuset at jeg glemte hele brevet, men jordmødrene skal lese og ta det til etterretning :) Det er jo noe veldig intimt og personlig man skal igjennom

Fikk et skjema fra Ahus som jeg tenkte å fylle ut :) Tar det med når jeg skal på omvisning og kurs, kanskje de tar imot da, hvis ikke legger jeg det bare i fødebagen :)

Sniker litt. Jeg skrev fødebrev og det var sykt deilig. Da visste jordmødrene hva jeg ville uten at jeg trengte å si noe, de bare gjorde det sånn. Jeg ville ha det dunkelt på fødestuen og at jm ikke har der heeeeele tiden, så vi fikk være litt alene mens vi ventet. Dette bare ble, uten at jeg bad om noen ting. De gav tilbakemeldinger om at fødebrevet var veldig fint, og det var jo koselig :)

Fikk et skjema fra Ahus som jeg tenkte å fylle ut :) Tar det med når jeg skal på omvisning og kurs, kanskje de tar imot da, hvis ikke legger jeg det bare i fødebagen :)
Har du meldt deg på kurs enda, Knøtt?

Ja, meldte meg på den siste onsdagen i januar :) gjorde det på nett! Da er jeg forøvrig i 35.uke :)
Mente å huske at vi ligger ganske likt! Jeg skal på onsdagen etter, da er jeg i uke 36 :)

Mente å huske at vi ligger ganske likt! Jeg skal på onsdagen etter, da er jeg i uke 36 :)
Jeg hadde tenkt å ta den dagen jeg også! Men så er samboer på jobb på et eksternt kontor den dagen, så det passet dårlig... Da tok vi heller uken før :)

Jeg hadde tenkt å ta den dagen jeg også! Men så er samboer på jobb på et eksternt kontor den dagen, så det passet dårlig... Da tok vi heller uken før :)
Aha! Har snakket litt med Fykers om follo-treff etterhvert, du har jo faktisk termin dagen etter meg! Det er litt spennende :)

Jeg sendte inn fødebrev i dag, men skrev ikke så mye. Var mest opptatt av å si at jeg vil ha lystgass tilgjengelig :p

Er det nåken som skal eller har skreve fødebrev? Kanskje teit av meg, men redd for å komme på sjukehuset og vere den einaste som har med seg, hehe. Men det er kanskje nyttig? Veit ikkje kor normalt det er? :)

Du blir nok ikkje den einaste, virka som det er ganske vanlig. :) Forrige gang spurte dei faktisk om eg hadde med. Eg syns det var nyttig å ha skribla litt ned på forhånd. :)

Får høyre med jordmora i måra og eventuelt begynne å skrive eit. Er sikkert ikkje så domt med tanke på ka ein ønsker av smertelindring og sånn

Back
Topp