Fødebrev

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Jepp :) har fått et ark med noen spørsmål fra sykehuset som de vil skal besvares i et fødebrev, så skal ihvertfall besvare de og så komme med noen egne tanker.

Veldig usikker... Hadde ikke tenkt det i utgangspunktet, men har endret mening litt etter litt... Så får se når det nærmer seg litt mer.

Ja !
Gjorde det sist å da var ikke alle like flink til å lede det før de kom inn på fødestua, så ga jeg bare beskjed om at de måtte gå å lede FØR de fikk komme å gjøre noe form for undersøkelser :p

Utrolig deilig å befriende å kunne henvise til et brev i stede for å måtte forklare for alle som kom på nytt skift !

Jappp de kommer eg gjør :-) har gjort det me 2 andra fødsel så eg kommer gjøra deg nå og

Til dere som har skrevet fødebrev tidligere; ble fødselen som dere trodde? Hva hadde dere med i fødebrevet og til hvilken grad ble fødebrevet "fulgt"?

Jeg har ikke gjort det tidligere, og tror ikke jeg kommer til å gjøre det denne gangen heller.

Har egentlig ikke tenkt det, er førstegangs og aner ikke hva jeg går til. Vil heller prøve å følge signalene kroppen gir og ta det derifra. Men det er jo enda lenge igjen til en fødsel så ting kan jo endre seg.

Jeg har ikke bestemt meg ennå! Kommer sikkert til å skrible ned noe, men har sett på spørsmålene og syns noen av de er vanskelige å svare på - spesielt som førstegangs. "Hvordan vil du at fødselen skal bli?" Tja, smertefri hadde jo vært knall! Haha.. ;)

Jeg har ikke bestemt meg ennå! Kommer sikkert til å skrible ned noe, men har sett på spørsmålene og syns noen av de er vanskelige å svare på - spesielt som førstegangs. "Hvordan vil du at fødselen skal bli?" Tja, smertefri hadde jo vært knall! Haha.. ;)
Haha, ja skriv det :D gjerne sammen med "at fødselen er over på et par minutter" :p hahaha

Gjorde det ikke sist, men skal gjøre det denne gangen:)

Jeg skrev ting som at jeg ikke ønsket flere personer i rommet en nødvendig (ingen studenter)
At jeg ønsket å bli skjermet (slipper å blott legge meg
Og at jeg får vite hva jordmor tenker, hvor lenge jeg skal fortsette før noe skal gjøres osv...

Kommer ikkje til og skrive . Har ikkje gjort det før heller. Kommer til og si i fra vis det er studenter at det er uaktuelt. Og at det ikkje skal komme inn mer en nødvendig av folk. Det gjekk bra sist. Og jm spørte og prata med meg om alt. Funka veldig bra. Men kommer jo an på hvilke jm eg får. Håper eg får ho samme som sist. Er lite sykehus. Så vis det skjer på natta er sjangsen stor for og treffe på ho :)

Jeg skal :) har gjort det de to andre gangene, og jordmødrene har lest det på forhånd før jeg kommer, og har det i mappen min - veldig greit :) var veldig greit sist, da hadde de skyndet seg å klargjøre et badekar til jeg kom, fordi det stod i brevet at jeg ønsket det om badekar var ledig :)

Skriver kort om hvordan de to andre fødslene var og hvordan jeg opplevde dem. :)

Nei, jeg føler ikke jeg trenger det. Sist noterte jeg bare i et skjema som fulgte helsekortet til sykehuset hva jeg ønsket og ikke ønsket.

Er egentlig ganske likt nå som sist: ønsker badekar, akupunktur og lystgass som smertelindring. Ønsker ikke epidural eller petidin. Ønsker heller ikke å bli sydd av en student.

Ganske enkelt og kortfattet egentlig. :)

Har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre, gruer meg egentlig veldig for fødsel og vil IKKE ha noe i nærheten av samme opplevelsen som sist.:dead: Skal ta det opp med jm/lege på kontroll, og se hva de sier og hva jeg evt kan få av hjelp på forhånd...
Jeg tror muligens eneste som kan skrives ned er at mannfolket skal kastes på hodet og raua ut om han begynner å tulle med ting man ikke tuller med :hilarious:

btw, jeg ble sydd av en mannlig student sist og hadde trodd det var det siste jeg ville ønsket, men han var kjempeflink og kun fokusert på oppgaven. Men det var ikke jm student vel å bemerke, etterutdanning av noe slag (lege);)

Nei, ikke gjort det med de to andre heller.. Vil ikke prøve å styre det som skjer, da jeg ønsker å ta det som det kommer. Blir ikke skuffet da i hvert fall;)
Og, tar i mot alt av smertestillende - hadde ikke operert kneet uten lindring, så hvorfor føde uten lindring;) Hehe;)
Er også veldig tydelig og sier fra hvis det skulle dukke opp noe, selv under fødsel og smerte;)

Hehe nei.

Nei, eg har klart meg fint utan brev to gongar, tenkar det går bra no og. Go with the flow lizzom. Har gått for kjapt før, til å få tid til noko særlig, og har aldri blitt verande over fleire skift. Studentar er hjertelig velkomne, og prøver nokon å stikke sprøyter i hufsa mi får dei seg eit spark.

Back
Topp