Det viktigste for meg under fødselen blir å føle at jeg har kontroll på hva som skjer og hvorfor ting skjer. Jeg ønsker å få så mye informasjon som mulig under hele forløpet. Jeg ønsker å forholde meg til færrest mulig mennesker under fødselen, og vil IKKE å ha studenter tilstede.
Jeg ønsker at stemningen på fødestuen skal være rolig og avslappet og at folk som kommer inn snakker med en dempet stemme, og tar nok med min egen musikk.
Når jeg ser for meg fødselen, ser jeg for meg at jeg i begynnelsen er mye oppe og beveger meg, bruker tyngdekraften til hjelp, men ønsker etter hvert å bruke vann som smertelindring, sammen med lystgass, og ønsker veldig gjerne å føde i badekar hvis mulig.
Jeg ønsker aller helst en fødsel uten epidural, men er åpen for det om det skulle bli nødvendig.
Jeg ønsker at jordmor skal veilede meg i pressfasen for å unngå rifter hvis mulig.
Skulle det komme opp situasjoner i løpet av fødselen som krever en beslutning fra min side, og det ikke er helt akutt, vil jeg gjerne få litt privat tid til å diskutere det med mannen min før vi tar en beslutning.
Mannen min ønsker å være den som klipper navlestrengen når den er ferdig med å pulsere.
Ønsker å amme kort tid etter fødselen, og vil veldig gjerne ha råd og veiledning på dette, men ønsker å gjøre mest mulig selv.
Slik ble mitt fødebrev seenes ut til slutt