Fødebrev

lovelee

Glad i forumet
Juli13-jentene
Hei!
Har fått i lekse av jordmor å skrive et fødselsbrev til sykehuset. Skal ta med til kontrollen nå til uka så har begynt å tenke litt mer på det igjen nå. :)

Noen andre som skal skrive ned tanker, bekymringer, ønsker eller info fra tidligere fødsel/fødsler og ta med eller sende inn i forkant?

Har skrevet denne gangen å;)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Jeg var på Sørlandet sykehus og skrev fødselsbrev sammen med en fantastisk flott jordmor på mandag. Har vært utrolig engstelig for denne fødselen med tanke på at min forrige fødsel ble litt traumatisk for meg. Er utrolig mye mer avslappet nå, det føles veldig bra å få det på papir syntes jeg ;)

Jeg kommer også til å skrive et fødebrev og ta med meg i fødebagen. :)
Det er jo flere ting man kanskje ønsker og som man lurer på og det er jo ikke så lett å huske alt når man står der med smerter som verst. :p

Jeg har skrevet fødebrev ja, og tar det med i bagen :-) Syns det var fint og bevisstgjørende å skrive det!

Jeg har fylt ut et skjema med personalia og opplysninger om tidligere svangerskap og dette svangerskapet, og der var et felt hvor jeg kunne skrive inn ønsker og tanker om fødselen o.l. Foreløpig har jeg ikke skrevet noe der, vet ikke om jeg egentlig har noen spesielle ønsker, tar det heller som det kommer.

Jeg har fylt ut et skjema med personalia og opplysninger om tidligere svangerskap og dette svangerskapet, og der var et felt hvor jeg kunne skrive inn ønsker og tanker om fødselen o.l. Foreløpig har jeg ikke skrevet noe der, vet ikke om jeg egentlig har noen spesielle ønsker, tar det heller som det kommer.
Samme her. Har tenkt til å ønske enerom, da. Lov å prøve seg :)

Samme her. Har tenkt til å ønske enerom, da. Lov å prøve seg :)

Lurer på om jeg får det faktisk, jordmor skrev i brevet at jeg trengte ro etter fødsel. Men det var pga fødselsdepresjon etter førstemann.. Så tror det skal litt til å få enerom hvis det er mange som føder. Men ikke vet jeg, så man bør prøve seg uansett :)

Lurer på om jeg får det faktisk, jordmor skrev i brevet at jeg trengte ro etter fødsel. Men det var pga fødselsdepresjon etter førstemann.. Så tror det skal litt til å få enerom hvis det er mange som føder. Men ikke vet jeg, så man bør prøve seg uansett :)
Håper du får det :)

Enten enerom eller familierom hadde vært deilig. Får bare håpe at det ikke er så altfor mange som skal føde akkurat samtidig med meg.

Da har jeg vært hos jordmor og gått gjennom fødebrevet, hun syntes det var veldig bra og lett å imøtekomme. Jeg har ikke noen ønsker av typen hvordan det skal være på fødestua, og ingen ønsker om enerom eller spesiell behandling i etterkant. Stoler på at de gjør gode prioriteringer utifra kapasitet og at hvis ikke jeg får enerom (noe jeg fikk sist) så er det fordi noen andre trenger det mer.
Jeg valgte å skrive ned hva som var tyngst for meg ved forrige fødsel (som kanskje ikke fremgår av mappa mi med epikrise og operasjonsnotat o.l.), og de tankene jeg har rundt smertelindring denne gang, i og med at det ble endel misforståelser sist. I tillegg har jeg fått med hva som er viktig for mannen (god informasjon!) Jeg har forsøkt meg med litt resonnering og ønsker rundt det å føde i vann siden jeg vet at jeg ikke kvalifiserer for det med blodtapet forrige gang, men som dere skriver; lov å prøve seg :-)

Spurte mannen om han kanskje ville ta i mot gutten om forholdene lå til rette for det, han blei helt forferda på meg! :D Er visst tilbake til at han helst ikke vil se noe dernede igjen.. :rolleyes:

Back
Topp