Fødebrev til sykehus

sanne

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Hva skriver dere? Jeg skrev jo ett for tre år sida, men finner ikke...

Sender dere til sykehus i forveien, eller tar dere det med sammen med helsekort når tiden er inne?

Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Om jeg egentlig i det hele tatt velger å skrive et. Det eneste kriteriet jeg hittil vet om er sen avnavling. Hva pleier man å skrive i et?

Min jordmor mente jeg skulle sende det inn før, men synes det er litt rart- skal jeg merke det "sykehuset- til den det måtte angå -fødebrev" liksom..??? Tror jeg tar det med og gir det direkte, satser på at det ikke blir den kjappeste fødselen denne gangen heller :-)

Jeg gjorde det sist, for 13 år siden, men da var jeg alene, og hadde en del "krav" og ønsker...blant annet enerom, ikke noen selfølge at en fikk det på det sykehuset jeg var da!! Og så var det moren og søsteren min som var med...ja, var litt andre omstendigheter da, som gjorde at jeg leverte ønskebrev. Jeg leverte det til JM på en av ultralydene, jeg var på flere...og hun kopierte og la det i mappa, så de hadde det på føden når jeg kom dit!
Denne gangen tror jeg ikke at jeg leverer noe ønskebrev...har jo noen ønsker, blant annet ang smertestillende....vil ha minst mulig, evt ta det etterhvert...men det sier jeg når jeg kommer dit

Jeg sendte mitt for mange ukene siden. Skrev bare om tanker og følelser jeg hadde rundt fødselen. For syns det er greit at når jeg ringer og fødselen er i gang så leser den jordmora jeg får, brevet, slik at de er litt oppdatert når jeg kommer frem.

Fra Ahus var det med fødebrev til å fylle ut når man fikk svar om fødeplass derfra. Jeg leverte mitt sist jeg var på UL der. Innholdet går gjerne på forventninger man har, spesielle ønsker, tanker om smertelindring og slikt. Lurt å ta med erfaringer fra tidligere også.
Men skriv kort, de har nok annet å gjøre enn å lese brev! ;)

Back
Topp