Fødebrev/ønskebrev

supermom

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Noen som har tenkt på fødebrev/ønskebrev?

Er 36+0 , tenkte det var på tide å sette seg ned med det :) Er usikker på hva som er innafor å skrive , aldri gjort det før:rolleyes:

Hva er det du skal skrive på ditt fødebrev ?:)
 
Skriv hvilke behov du tror du vil ha, om det er noe spesielt du vil unngå eller noe spesielt du vil prøve?

husker ikke om jeg hadde fødsbrev med første, men med nr 2 skrev jeg bl.a. hva jeg ønsket med utgangspunkt i de erfaringene jeg hadde gjort med med nr 1. Punkter ifht. smertelindring, fødestilling, hjelp til pust ++
 
Jeg skrev med de to første, men rakk aldri å prøve/gjennomføre noe av det jeg hadde skrevet.. Så med tredjemann droppa jeg hele brevet, og det gjør jeg nå og ;) Men det er nok fint for jordmødrene å ha noe skriftlig om hva du ønsker osv.. Så slipper du å forklare og tenke unødvendig mye på det under riene :)
 
Jeg hadde ikke tenkt å skrive noe fødebrev, men jeg vurderer å kanskje skrive noen korte stikkord å ha klare i tilfelle min samboer ikke kan bli med, nå i disse pandemitidene..
Han vet hva jeg har snakket om og jeg har gitt han noen ønsker og oppgaver (f.eks. om å dekke meg til med et teppe eller noe så jeg ikke blir liggende splitter naken og hjelpeløs- min store skrekk!)
Jeg har bare tenkt at han hjelper meg med å formidle mine ønsker.
Jeg vil ta fødselen som den kommer :)
 
Jeg fylte ut fødebrevarket kort etter det kom. (Ahus sender ut et ark med plass for noen få håndskrevne linjer med bekreftelsen på fødeplass) Skrev kort om tidligere fødselsopplevelser, hva jeg tror jeg vil ha av smertestillende og at jeg ønsker morkaka skal få komme ut når den selv vil. Jeg har nemlig fått hinnerester når den har blitt dratt ut etter navlesnoren.
 
Back
Topp