Fødebaggen

Epsilon

Flørter med forumet
Første gang jeg er gravid å har tenkt en del på hva som skal pakkes i fødebagen. Til nå så tenker jeg å pakke i en weekendbag (orker ikke å ha med meg unødvendig mye på føden) og har lagt oppi:

Toalettmappe
Joggebukse og genser
1stk Amme bh
Undertøy
Skift til baby

Papirer, lommebok å evt kjeks snop ect blir lagt oppi når det nærmer seg.

Men så lurer jeg på er det noe jeg har glemt? Som er greit å ha med seg?

Første gang jeg er gravid å har tenkt en del på hva som skal pakkes i fødebagen. Til nå så tenker jeg å pakke i en weekendbag (orker ikke å ha med meg unødvendig mye på føden) og har lagt oppi:

Toalettmappe
Joggebukse og genser
1stk Amme bh
Undertøy
Skift til baby

Papirer, lommebok å evt kjeks snop ect blir lagt oppi når det nærmer seg.

Men så lurer jeg på er det noe jeg har glemt? Som er greit å ha med seg?
Lepsyl, vannflaske, og purelan til såre brystvorter. Slippers til fellesdusj og ellers om du skal ut gå i gangene. Om du har noen som skal være med deg på sykehuset kan det være fint med skift.

Kamera, lader til mobil, slippers, ull-ammeinnlegg :-)

-Soveklær! Eg svetta om natta første tida og hadde behov for å skifte. Eg husker eg tenkte at neste gang ville eg pakke meir i fødebagen. Både til meg sjølv og baby
-Multi mam kompresser er god erstatning til purelan. Den ødelegger ikkje klærne slik eg syns purelan gjør
-Fødebagen.no selger kjølebind og spyleflaske, samt lindreskum og mykje anna som kan være godt for underlivet etter fødsel. Eg veit eg kjem til å handle litt der før fødsel:)

Tips! Ha ein ekstra bag/sekk i bilen med litt ekstra. Berre i tilfelle:)

Last edited:
Jeg hadde med tre bukser sist gang og blødde gjennom dem alle. Denne gangen har jeg med flere bukser! Jeg tar nok med meg altfor mye, men men... Har med ammesingletter. Kommer sikkert til å bo i sykehusskjorta denne gangen også, som jeg gjorde da. Praktisk og behagelig.

Sniker

Ville tatt med minst et sett tøy til deg selv ekstra, fort gjort å enten blø gjennom, svette eller lignende. Du kan jo evt bo i sykehusskjorten, men mange syns i hvertfall en bukse er greit.

Vannflaske ville jeg hatt med og slippers til dusjen. Og smertestillende - av erfaring kan det ta litt tid å få av de på barsel.

Back
Topp