Fødebaggen

Snartmamma90

Flørter med forumet
Venter min første så vet ikke hva jeg bør pakke i fødebaggen? [emoji4] noen som vil dele sin liste? Termin 2 oktober så på tide å få pakka den [emoji4] føder i Arendal[emoji4]
 
Sånn ser min ut nå:

Klær: To ammekjoler, to gravidestrømpebukser, en cardigan, to ammeBHer (og ammeinnlegg i ull), slække truser
Komfortable ballerinasko i to størrelser større enn jeg vanligvis bruker
Bind
Dusjsåpe, sjampo og balsam som lukter godt (i motsetning til det som er på sykehuset), intimsåpe, andre toalettsaker
Bæresjal
Lader og batteribank til mobilen
Et par interiør- og hageblader (greier ikke konse nok for bøker uansett)
Isolert kopp, god å fylle med isbiter og vann
Diverse sjokolade/nøttebarer

Har ikke fått pakket ned noe til den lille enda, men tenker å ta med teppet som mommo driver og hekler, og fine klær som hun kan ha på seg.
 
Last edited:
Jeg har ikke begynt å pakke og tenker ikke å begynne på en god stund enda. Er jo leeenge igjen.

Men jeg tenker å ha med meg:
-Tøfler
-Behagelige truser som ikke klemmer på ks sår.
- Amme topper og bher.
- Salve for såre brystvorter.
- Et par cardigans
- Behaglige joggebukser som ikke presser på ks sår.
- Toalettsaker
- Mobil + lader
- Bæresjal
- Snacks

Og et par antrekk til baby + teppe
 
Har ikke pakket noe annet selv enda enn store bomulls hotpants:p
Min første fødsel pakket jeg alt for mye til meg selv. Blir betydelig mindre denne gang.

God fuktighetskrem er toppen av listen min. Ble så tørr i huden dagene etter fødselen at jeg har aldri opplevd maken.

En god joggebukse
Topp og genser
Ammebh
Innesko
Toalettsaker + shampo/balsam
Purelan salve
Kamera, lader o.l.
Ammeinnlegg + i ull
Tutt (får kjeft av føden, men det får bare være)
Litt klær til baby + hentesett

I tillegg pakker jeg litt for pappaen, usikker på hvordan det blir mtp familierom, om han skal hjem til storesøster eller om han blir litt hos meg:)

Pappaen pakker fenalår:p
 
Det er også veldig lurt å legge klart det antrekket du skal reise til sykehuset i. Greit hvis man våkner midt på natten for eksempel, kjedelig å stå og lete etter bukse, sokker og truser.. Jeg har lagt det klart på badet i tilfelle jeg rekker en kjapp dusj før jeg reiser inn også :)
 
Det er også veldig lurt å legge klart det antrekket du skal reise til sykehuset i. Greit hvis man våkner midt på natten for eksempel, kjedelig å stå og lete etter bukse, sokker og truser.. Jeg har lagt det klart på badet i tilfelle jeg rekker en kjapp dusj før jeg reiser inn også :)
Sist fødsel dro ut i tid, så tror ikke tidsnød blir problem i forhold til å finne frem klær å reise i her i gården [emoji23][emoji38]
 
Sist fødsel dro ut i tid, så tror ikke tidsnød blir problem i forhold til å finne frem klær å reise i her i gården [emoji23][emoji38]

Nei, som regel er det jo andre veien - at ting tar tiiiiiid. Men man hører jo om styrtfødsel i ny og ne, så bedre å være på den sikre siden :)
 
Her er listen så langt:

- Vannflaske med stor åpning til isbiter
- Druer
- Kjeks
- Sjokolade

- Helsekort
- Mobil lader (lang ledning)
- Kamera
- Litt kontanter

- Briller og linser
- Toalettsaker (shampoo, balsam, såpe, hårstrikk, litt sminke, deo, lipsyl, fuktighetskrem, ansiktsvask)
- Mykt toalettpapir
- Ørepropper

- Vide, svarte bukser
- Ammetopp og amme BH'er
- Ammeinnlegg
- Genser/cardigan
- Helsesko
- Litt store, gode truser
- Sokker

- To-tre bodyer
- Teppe
- Bleier
- Hentesett
 
Her er listen så langt:

- Vannflaske med stor åpning til isbiter
- Druer
- Kjeks
- Sjokolade

- Helsekort
- Mobil lader (lang ledning)
- Kamera
- Litt kontanter

- Briller og linser
- Toalettsaker (shampoo, balsam, såpe, hårstrikk, litt sminke, deo, lipsyl, fuktighetskrem, ansiktsvask)
- Mykt toalettpapir
- Ørepropper

- Vide, svarte bukser
- Ammetopp og amme BH'er
- Ammeinnlegg
- Genser/cardigan
- Helsesko
- Litt store, gode truser
- Sokker

- To-tre bodyer
- Teppe
- Bleier
- Hentesett

Velstrukturert!
 
Komfortable klær!
Er det noe jeg brukte etter fødselen så var det løse gode klær. Pakka joggebukse, tights og gravid bokse [emoji85] overdeler som var lette i forhold til amming.

Når det kommer til bind, så hadde jeg med noen store feite bind som jeg knabba fra mormora mi [emoji23] (tena et eller annet) forferdelig store.. men guuuud så gode og mjuke å ikke minst sugeevnen på dem! Ellers så gikk det i "bleia" fra sykehuset :) store behagelige truser(ikke noe inn i rompa greier! De kan vente til etter renselsen[emoji23])

Slippers var gode å smette på seg de dagene vi var på sykehushotellet.

Sokker og ullsokker [emoji7]

Vanlige toalettsaker som jeg ellers har med når jeg reiser bort, eget håndkle. Og ammeinnlegg. Ull og engangs. Greit å ha det lille engangsinnlegget innom syntes jeg så jeg slapp den stive ulla når melka stivna. Men ulla var god før varmen. (Nå var dette i desember, så mulig det ikke er fult så kaldt denne gangen) [emoji28]

Mobil og kamera med lader.
VANNFLASKE! [emoji1303] var et must for min del.

Til baby hadde jeg med to sett i str 50 og 3 i 56. Gode sokker, lue, strømpebukse og et godt, mjukt hjemme Hekla ullpledd :) noen bleier(dette har de også på sykehuset...)

Ellers var det sjokolade/kjeks å kjekt med kiosk rett ned heisen og en mann jeg kunne sende [emoji85]
 
Til meg selv:
- behagelige truser
- koseklær
- amme bh
- singletter/t-skjorter
- et par cardigans
- sokker
- shampo og balsam
- dusjsåpe
- bodylotion
- tannbørst og tannkrem
- renseprodukter
- deodorant
- lipsyl
- mobil lader
- mykt dopapir
- pose til skittentøy
- hårstrikk
- tøfler
- ammeinnlegg
- helsekort
- litt snacks

Til baby
- gulpekluter
- helseteppe
- 3 bodyer
- 3 bukser
- 2 pysj
- lue
- strømpebukse
- sokker
- smokk
- hentesett
 
Til meg selv:
- behagelige truser
- koseklær
- amme bh
- singletter/t-skjorter
- et par cardigans
- sokker
- shampo og balsam
- dusjsåpe
- bodylotion
- tannbørst og tannkrem
- renseprodukter
- deodorant
- lipsyl
- mobil lader
- mykt dopapir
- pose til skittentøy
- hårstrikk
- tøfler
- ammeinnlegg
- helsekort
- litt snacks

Til baby
- gulpekluter
- helseteppe
- 3 bodyer
- 3 bukser
- 2 pysj
- lue
- strømpebukse
- sokker
- smokk
- hentesett
Pose til skittentøy var litt, hadde ikke tenkt på det :p Heller ikke gulpekluter heller tydeligvis.
 
Back
Topp