Fødebaggen!

tonjecathrine

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Septembergull'17
Hva tenker dere erfarnenog uerfarne fødebag-pakkere om denne lista?

Vedlegg

• 1411479552221.jpg
    1411479552221.jpg
    67,4 KB · Visninger: 104
Jeg pakker også crocs, lester, hørføne (til å blow dry sjura hvis behov), purelan, albueskjell og ulltrøyer (type Kari Traa).

Jeg pakker også crocs, lester, hørføne (til å blow dry sjura hvis behov), purelan, albueskjell og ulltrøyer (type Kari Traa).

Crocs var luft! Hårføner og sånn salve tenkte jeg også, så det må jeg hive med i toalettsakene :)
Ulltrøyer var en god idé :)

Jeg har kjøpt ullsingletter på Cubus, 25% rabatt på dem nå:)
Synes singlett med en cardigan utenpå virker veldig praktisk med tanke på ammingen!

Så ut som en veldig bra liste:) Crocs/flippflopps er nok kjekt å ha med. Og ammeinnlegg i ull? Og som nevnt over, purelan og hårføner :)

Ikke glem helsekort ++

Husk at du tar topper son er enkle å amme i - særlig natt-trøya. Om du har en morgonkåpe så kan det og være greit på barsel hvor man ofte må dele bad.

Jeg skulle kjøpt meg flipflops..

-Fra appen-

Her he ej me flipflops og crocs so sleppe ej å tvinge "hobbitbeina" ned i mine daglidagse sko åsso sleppe ej at crocsa e våte etter dusjen :P

Helsekortet blir jo selvsagt med :) er med overalt nå i disse termindager, så tenkte ikke over det en gang :)
Har vært å handla nå, og nå inneholder baggen:

- Helsekortet + fødepapiret
- 1stk myk haremsbukse
- 1 stk grå joggebukse
- 2 stk ammeBH
- 3 stk maternity-truser
- 2 stk vanlige truser
- 3 stk overdeler med ammefunksjon
- 2 stk cardigan
- 1 stk Kari Traa-ulltrøye
- flipflopper til dusjen
- ulltøfler
- toalettsaker (bind, hårføner, shampoo, fuktighetskrem, deo, purelan, sminke, ammeinnlegg++)
- sokker

Til lille:
- Hentesett
- 3 stk body og strømpis
- Sutter
- Bilstolpose

Mannen:
- 1 stk klesskift
- 3 stk undertøy
- toalettsaker
- snacks for å holde opp energien.

Ymse:
- Kamera + lader
- Ipad + lader
- Mobilladere

Klarer ikke komme på noe mer som burde være med, noe jeg har glemt?

Kjøpte såper i reise str i på boots apotek i dag, hårstrikk, leppepomade, tannkrem, har også kjøpt slippers, har pakket en velour jiggedress, et part skjorter, en singlet, en mammabukse, en tynn genser, seks truser, 5 par sokker.... Brystvortekrem.

Helsekortet blir jo selvsagt med :) er med overalt nå i disse termindager, så tenkte ikke over det en gang :)
Har vært å handla nå, og nå inneholder baggen:

- Helsekortet + fødepapiret
- 1stk myk haremsbukse
- 1 stk grå joggebukse
- 2 stk ammeBH
- 3 stk maternity-truser
- 2 stk vanlige truser
- 3 stk overdeler med ammefunksjon
- 2 stk cardigan
- 1 stk Kari Traa-ulltrøye
- flipflopper til dusjen
- ulltøfler
- toalettsaker (bind, hårføner, shampoo, fuktighetskrem, deo, purelan, sminke, ammeinnlegg++)
- sokker

Til lille:
- Hentesett
- 3 stk body og strømpis
- Sutter
- Bilstolpose

Mannen:
- 1 stk klesskift
- 3 stk undertøy
- toalettsaker
- snacks for å holde opp energien.

Ymse:
- Kamera + lader
- Ipad + lader
- Mobilladere

Klarer ikke komme på noe mer som burde være med, noe jeg har glemt?
Er maternitytruser sånne som er så store at man har plass til bind/bleier, eller har de hold-in effekt på magen eller? :)

I tillegg anbefaler jeg:
Badehåndkle! De på sykehuset var kjempesmå, og i fellesdusj.......
Ingen sko som ikke kan vaskes eller kastes etterpå, tenk på alle basseluskene som tas med hjem - urk!
Jeg ser ikke poenget med egne truser, nettingtrusene på sykehuset er store og gode, og kastes etter bruk....

Er maternitytruser sånne som er så store at man har plass til bind/bleier, eller har de hold-in effekt på magen eller? :)

De er store, men ikke sånn Bridget Jones aktig xD de går ganske høyt opp slik at de holder på plass store bind godt :) Tror ikke det er noe annen hold-in-effekt enn at de går litt opp på magen så man ikke føler den "henger" liksom :) Så veldig behagelig ut, tror jeg skal kjøpe fler etterhvert, 179kr for en 3pack på Lindex i svart/hvit :)

Back
Topp