Fødebaggen

ades

Blir kjent med forumet
Har nå endelig pakket ferdig kofferten som jeg skal ha med til sykehuset, har utsatt det en del for å ha noe å tenke på.  Nå lurer jeg på om jeg har glemt noe og tenkte derfor om å spørre dere hva dere har eller skal ha i fødebaggen, for inspirasjon :)

Jeg har pakket toalettsaker: tannkrem, tannbørste, shampoo, såpe, hårføner, krem, litt sminke, bind, ammeinnlegg, noen baby salver og kremer fra gratispakkene i tilfelle vi skulle trenge dem.

så har jeg med klær til meg. Både hverdags og litt penere antrekk og klær til babyen og babyteppe.

Kjøpte også nettingstruser for de har sluttet å dele de ut på sykehuset :(

Jeg har også nettopp pakken den ferdig. Har pakket akkuratt d samme som deg :):)

min er også pakket og klar :) det ligger en liste på viktigste tråder om hva som kan være lurt å ha med, men det hørtes ut som du har det på stell ;)

Jeg har pakket: toalett saker,tannbørste,tannkrem,shampoo,balsam,ammeinnlegg,hårbørste,sminke,bind,morgenkåpe,krem,microlax.

Kamera /m lader
(mobil)/m lader

komfortable undertøy ,joggebukse/m genser,amme bh,tskjorte,sokker,innesko.

til baby :babyteppe,lue,sparkebukse med sokker,genser,body.

det jeg husker nå ihvertfall :)

Innesko
Fikk liste over ting en burde ha med seg fra jordmor, og der står innesko på listen.

Rakk aldri pakke bag... Men er utrolig glad for at jeg klarte å få med meg kameraet på vei ut døren! Var ikke så mye annet jeg fikk bruk for under selve fødselen. Etterpå dro ei venninne hjem til meg og plukket med toalettsaker og noen klær til baby og meg. En sort mamma joggebukse fra Hennes, og en ammetopp fra Lindex var det jeg bodde i på sykehuset. Anbefaler mørk farge på buksen... Hun tok også med en pute, sykehusputene er ikke akkurat å skryte av ;-)

Det eneste jeg savnet på sykehuset var en flaske til å fylle vann i. Fikk glass og mugge på sykehuset, men muggen var så liten at vi måtte fylle på hele tiden...

Min ser ganske lik ut, pluss hårføner og mykt underliv i tilfelle veldig sår nedentil.

er veldig lik ut ja... jeg gikk utfra den LadyOnHeels refererer til :)

muffinsdronningen skrev:
er veldig lik ut ja... jeg gikk utfra den LadyOnHeels refererer til :)

Har bare delvis pakket fødebagen :P Bør vel gjøre den ferdig i dag ja...
Har pakker overnattingsbag til snuppa da:)

Jeg skal ha med sjokolade og noe godt å drikke i baggen i tilegg! Det er et must.. HAHA

Høres veldig likt ut som det jeg skal ha med. Innesko er også lurt, ja. Også har jeg i tillegg til det som er sagt:
- lesestoff (et par blader)
- en pen notatbok og penn som mannen har fått ansvar for å notere alt som skjer under fødselen. Man får ikke med seg så mye selv, så det at han har notert klokkeslett, navn, hvem som kommer og hva som skjer underveis (når vannet har gått, hvor mange cm åpning jeg har ved de ulike klokkeslettene jeg har blitt undersøkt osv) har vært SÅ fint å ha i ettertid! Og så har jeg fortsatt å notere i boka på barsel og brukt den til å skrive fortellinger om barnet og hvem som har kommet på besøk og hva den lille har fått osv både på barsel og hjemme. 
- mat... Jeg fødte på kvelden og våknet natten etter og var så sulten at jeg var helt desperat. Tror jeg aldri har vært så sulten før. Spiste da de to sjokoladene jeg hadde i bagen, men det var ikke veldig godt med sjokolade som nattmat... :-S Så denne gangen skal jeg ha med noe med litt mer mat i.

ann m skrev:
Jeg skal ha med sjokolade og noe godt å drikke i baggen i tilegg! Det er et must.. HAHA

hehe har tatt med bixit med sjokjolade ;)

Har ikke pakket ferdig ennå, men gjenstår bare ting jeg kan legge oppi i siste liten. Komfortabelt tøy til meg selv, dvs store truser, joggebukse, ammevennlige overdeler.. Pent tøy dropper jeg. Innesko bør man ha ja. Er litt usikker på hvor mye klær jeg trenger til babyen, men tar iallfall med en del bodyer med konvoluttåpning (omslagsbodyer)(syntes de var supre forrige gang, å slippe å dra bodyene over hodet på det bittelille knøttet:)) Og så er jo kamera og mobil viktig! :)

Du må ikke glemme fotokamera og videokamera...for meg er det nesten det aller viktigste! :-D 

Back
Topp