Fødebaggen - tips og triks

kristin_2016

Elsker forumet
Noen som har pakket fødebagen?

Jeg tenkte jeg skulle prøve å gidde å gjøre det idag, iallfall det jeg ikke bruker per dd ennå.

Har jo vært gjennom en fødsel før, men det er jo lenge siden :P

Noen de tips og triks? Har dere pakket baggen?

Jeg har pakket bagen og født før :)
Lurt å ta med noe godt å drikke og snacks.
Slippers og morgenkåpe er også kjekt å ha :)

Anbefaler reisekit fra vita. Småflasker merket med sjampo, balsam, dusjsåpe og lotion. Du kan fylle de opp med egne produkter. Kjekt fordi du slipper å drasse med mange store flasker, i tillegg til at det da ligger ferdig pakket i bagen.

Løse bukser og truser.

Lang cardigan.

Salve til puppene. For eksempel purelan. Jeg skal prøve ammesalve fra lykkelig som liten denne gangen.

De har alt til babyen på sykehuset som regel, men jeg pakker med egne klær. Også en lue til etter fødselen.

Jeg vurderer en olje, da jeg har veldig vondt i korsryggen og håper mannen kan masere :)

Har pakket det meste, var ikke stort, har noen gulpekluter til tørk som skal med :)

Jeg skal pakke bagen denne uken.
Tar med meg;
2 tights
1 lang cardigan
2 ammetopper
2 ammebher
Ullinnlegg (selv om jeg ikke fikk melk før dag 4 sist)
Truser - har kjøpt noen high-Waist fra sloggi. Tror de er gode. Brukte dog de nettingtrusene fra sykehuset sist
4 par sokker
Shampoo, balsam og såpe (uten parfyme slik at babyen kjenner igjen min lukt)
Øvrige toalettsaker som hårbørste, krem, deo osv
Lang t-skjorte til å sove i
Vurderer morgenkåpe
Birkenstock
Mobillader
Snacks
Vannflaske
3-4 klessett til baby
Ullteppe til baby

Dette er vel omtrent det jeg fikk bruk sist.

Har pakket med litt enkle klær til meg selv, undertøy, løse bukser og en ammesinglet. Hentesett til babyen og ellers toalettmappe med tannbørst, shampo osv.
Kjøpt inn litt is-te så tenkte jeg å ha klart yoghurtnøtter og mandariner...
Har også gjort klar bilstolen, selv om man ikke tar den inn før man reiser hjem. Tenkte å ta inn bilstolposen den dagen vi reiser så den er varm i alle fall :)

Har funnet frem noe småtteri til baby og litt toalettsaker til meg selv. Ellers ligger jeg litt etter gitt :p

Min står nå åpen på kista i gangen, der putter jeg oppi noe vær dag :p å må vi dra den med oss, så står den jo der. De aller viktigste tinga er jo der. Den er vel strengt tatt ferdig, er bare når jeg kommer på noe som kan være kjekt jeg stapper det oppi ;)

Skal også settes i gang, så kan jo ta litt tid. Derfor har jeg valgt å ta med noe jeg kan pusle med mens jeg venter.

Jeg ble ferdig med fødebagen i dag :) Eller.. mangler noe kjeks og ei flaske med solo, men det kjøper jeg på mandag.

Jeg har ikke begynt å pakke, men skrevet liste :p
Jeg er 35+2 i dag så jeg føler jeg har veldig god tid ;) men jeg skal begynne til uka å pakke litt :)

Bør kanskje hive oppi en bokser og ei T-skjorte til sambo å kanskje en deo :p fra igangsetting til ho er ute kan det jo ta noen dager :o

Drømte i natt at jeg måtte så fort til sykehuset at jeg ikke rakk å pakke fødebagen før j dro , så måtte dra uten og ble et styr for mannen å pakke ting i etterkant :rolleyes:. Så tror d var et hint om at jeg bør pakke den snart, 3 uker til termin i dag :)

Hvor mange skift trenger man egentlig? Hvor lenge etter fødsel er det vanlig å bli på sykehuset?

Jeg skal pakke bagen denne uken.
Tar med meg;
2 tights
1 lang cardigan
2 ammetopper
2 ammebher
Ullinnlegg (selv om jeg ikke fikk melk før dag 4 sist)
Truser - har kjøpt noen high-Waist fra sloggi. Tror de er gode. Brukte dog de nettingtrusene fra sykehuset sist
4 par sokker
Shampoo, balsam og såpe (uten parfyme slik at babyen kjenner igjen min lukt)
Øvrige toalettsaker som hårbørste, krem, deo osv
Lang t-skjorte til å sove i
Vurderer morgenkåpe
Birkenstock
Mobillader
Snacks
Vannflaske
3-4 klessett til baby
Ullteppe til baby

Dette er vel omtrent det jeg fikk bruk sist.
Fikk råd fra flere som hadde tatt med thaigts at det var det dummeste de hadde gjort... både pga bleie og div andre ting...bare om du ikkje harbrukt det før, så tenkte eg å si ifra :-)

Fikk råd fra flere som hadde tatt med thaigts at det var det dummeste de hadde gjort... både pga bleie og div andre ting...bare om du ikkje harbrukt det før, så tenkte eg å si ifra :-)
Hvis en har lange topper er ikke tights noe problem :) Mer luftig med tights og da gror eventuelle rifter/sår bedre, det sa de ihvertfall på sykehuset sist eg hadde født :) Brukte nesten bare tights de to første ukene :)

Brukte tights sist, og det fungerte utmerket :)

Back
Topp