Fødebagen!

Sommerbarn25 <3

Betatt av forumet
Sommerspirene 2025
Hei damer - nå har jeg begynt å pakke fødebag for både meg, partner og baby. Hva planlegger dere å pakke? Min pakkeliste består foreløpig av:

Til meg:
  • 3 truser
  • 3 par sokker
  • 1 pysj
  • Tøfler
  • Skylleflaske
  • Isbind
  • Sjampo, balsam og dusjsåpe
  • Deodorant
  • Rens og krem til ansikt
  • Hårstrikk og klype
  • Høytaler
  • Mobillader
Til baby:
  • 2 omslagsbodyer
  • 1 pysj
  • Hentesett
  • Ett par sokker
  • To smokker
  • Svøpeteppe
  • Negleklippsett
  • 1 gulpeklut
  • Kosebamse
Noe av dette er sikkert helt unødvendig men jeg har bare fylt en bag 2/3 så tenker det er helt greit. Går jo ut fra at de har det meste man trenger på sykehuset, og personlig elsker jeg de sykehusskjortene så mye at jeg vet det kommer til å være det eneste jeg går i hele oppholdet. Kommer også til å pakke med meg iPad og headset, men det brukes såpass flittig at det kommer med på vei ut døra.

Hva tenker dere pakke og er det noe heeeelt nødvendig jeg har glemt?

Det er en fødebag tråd på skjult. Kanskje klippe og lime listen din inn der så har vi alt samlet :happy:

Hei damer - nå har jeg begynt å pakke fødebag for både meg, partner og baby. Hva planlegger dere å pakke? Min pakkeliste består foreløpig av:

Til meg:
  • 3 truser
  • 3 par sokker
  • 1 pysj
  • Tøfler
  • Skylleflaske
  • Isbind
  • Sjampo, balsam og dusjsåpe
  • Deodorant
  • Rens og krem til ansikt
  • Hårstrikk og klype
  • Høytaler
  • Mobillader
Til baby:
  • 2 omslagsbodyer
  • 1 pysj
  • Hentesett
  • Ett par sokker
  • To smokker
  • Svøpeteppe
  • Negleklippsett
  • 1 gulpeklut
  • Kosebamse
Noe av dette er sikkert helt unødvendig men jeg har bare fylt en bag 2/3 så tenker det er helt greit. Går jo ut fra at de har det meste man trenger på sykehuset, og personlig elsker jeg de sykehusskjortene så mye at jeg vet det kommer til å være det eneste jeg går i hele oppholdet. Kommer også til å pakke med meg iPad og headset, men det brukes såpass flittig at det kommer med på vei ut døra.

Hva tenker dere pakke og er det noe heeeelt nødvendig jeg har glemt?
Venninnen min har nylig født. Hun glemte børste. Hun sa håret floket seg noe innmari når hun fødte, så hun anbefalte meg å klippe håret kortere (har hår ned til rumpa), eller sette det opp. Men garantert ta med hårbørste!!!

Hun fikk også beskjed om å tisse i dusjen da hun ikke hadde skylleflasken med seg. Så hun anbefalte slippers til dusjen da det kan være mange som har tisset der… regner med at de vasker grundig, men allikevel lurt. Er fint med tøfler som du har, men jeg kjøpte slippers på XXL i tillegg. De kommer jeg til å vaske godt etter besøket og de skal ligge i egen pose på vei hjem fra sykehuset

Venninnen min har nylig født. Hun glemte børste. Hun sa håret floket seg noe innmari når hun fødte, så hun anbefalte meg å klippe håret kortere (har hår ned til rumpa), eller sette det opp. Men garantert ta med hårbørste!!!

Hun fikk også beskjed om å tisse i dusjen da hun ikke hadde skylleflasken med seg. Så hun anbefalte slippers til dusjen da det kan være mange som har tisset der… regner med at de vasker grundig, men allikevel lurt. Er fint med tøfler som du har, men jeg kjøpte slippers på XXL i tillegg. De kommer jeg til å vaske godt etter besøket og de skal ligge i egen pose på vei hjem fra sykehuset
Dårlig formulert - har pakket happyflops så er slippers ikke tøfler :wacky:

En høytaler? Hvor kan du bruke den?

Her blir det med to par innesko - Slippers til dusjen og crocs til å gå rundt i avdelingen med. Vil på det sterkeste fraråde å gå barbeint inne på sykehuset pga diverse bakterier blant annet.

Etter hjemkomst går de rett i vaskemaskinen

Har kjøpt ammebh nå.
Trenger også smokk.
Ellers tror jeg jeg har det meste, men har ikke begynt å pakke. 30 dager til termin.

Til meg:
Lader
Hårbørste
Tannkrem og børste
3 truser
AmmeBH
bAdehåndkle
sjampo
Rettetang
sminke til hjemreise
strikketøy
2 ammetopper