Fødebagen

Vestlandsmor

Flørter med forumet
Vet det er noe tidlig å både pakke og tenke på fødebagen, men «nesting» perioden har begynt for alvor her hjemme :smiley-ashamed004 Lurer derfor på, spesielt fra dere som har vært gjennom dette før, hva er nødvendig å ha med? Hva angrer dere på dere ikke hadde med?

Og, andre tips til fødebagen :smiley-angelic002

-Sjokolade! Mellombar etc
-Vannflaske
-Store truser
-Ammebh, ammesinglett og ammeinnlegg
-Underlivsspray (jeg brukte en fra Earth mama for 8 år siden, det var så godt)
-Noe å slenge rundt meg, en genserjakke med glidelås eller noe sånt
-Nippelkrem
-Mobillader
-Tannbørste og toalettsaker
-Klær til bebis
-Smokk?
-Dusjsko! Sandaler eller noe å dusje med.
-Innesko

Det er det jeg kommer på i farta, kommer sikkert på mer :smiley-ashamed004

God liste over - her er et par andre ting

Vannflaske - men med stor nok ‘tut’ sånn at man kan putte isbiter inni (særlig hvis det er varmt vær - men jeg var i tillegg kjempevarm på barsel)

Skøyteledning - det var langt fra uttak i veggen til sengen min iallfall (for mobil/nettbrett)

Shorts - iallfall hvis været er pent/varmt (sist gang var det 30’ inne på sykehuset i juni….)

‘Is-bind’/‘kjøle-bind’ - brukte ikke de selv men mange sverger til de

Jeg er i nesting mode selv om dagen :hilarious:
Er mye smak og behag i forhold til hva en trenger, på barsel gikk jeg bare rundt i sykehusskjorta da den var behagelig og lett å amme I, så gidder ikke bakke med noe voldsomt med klær til meg, mem bor også 10 min unna så mannen kan i verstefall hente ting!
Dette er lista mi så langt;

Fødebag
Lakris
Sjokolade
Vannflaske (2?)
Behagelige hjemreise klær
Ammebh
Slippers (et must)
Mobil lader
Headset
Purelan
Bodylotion
Leppepomade
Toalettsaker
Joggebukse til mannen. Han hadde bare olabukse sist, og de angrer han på:hilarious: skjønner ikke hvorfor han kom i det i det heletatt når han hadde sovet hjemme den nattan føre han kom tilbake til føderommet og til meg igjen, mannfolk:wacky:

Til Lillebror;
Smokk
2 babysett
1 pysj
Hentesett ? (Usikker på om vi får denne gangen :wacky:)
Svøpeteppe?
Najell babynest?

Kjenner ei som fødte 26+1, og det er i morgen her. Så føler nesten for og starte.
Sist brukte jeg nesten ikke noe fra bagen, så tror jeg skal nedskalere litt. Men da var det korona og vi måtte være på rommet.
Litt mer frihet nå.

Jeg er i nesting mode selv om dagen :hilarious:
Er mye smak og behag i forhold til hva en trenger, på barsel gikk jeg bare rundt i sykehusskjorta da den var behagelig og lett å amme I, så gidder ikke bakke med noe voldsomt med klær til meg, mem bor også 10 min unna så mannen kan i verstefall hente ting!
Dette er lista mi så langt;

Fødebag
Lakris
Sjokolade
Vannflaske (2?)
Behagelige hjemreise klær
Ammebh
Slippers (et must)
Mobil lader
Headset
Purelan
Bodylotion
Leppepomade
Toalettsaker
Joggebukse til mannen. Han hadde bare olabukse sist, og de angrer han på:hilarious: skjønner ikke hvorfor han kom i det i det heletatt når han hadde sovet hjemme den nattan føre han kom tilbake til føderommet og til meg igjen, mannfolk:wacky:

Til Lillebror;
Smokk
2 babysett
1 pysj
Hentesett ? (Usikker på om vi får denne gangen :wacky:)
Svøpeteppe?
Najell babynest?
Haha ja, typisk menn det der! :p Planlegger å gjør klar litt klær til mannen også samtidig, bare for jeg vett han er typen til å ikke tenke på sånt før vi skal ut dørene:angelic:

Kjenner ei som fødte 26+1, og det er i morgen her. Så føler nesten for og starte.
Sist brukte jeg nesten ikke noe fra bagen, så tror jeg skal nedskalere litt. Men da var det korona og vi måtte være på rommet.
Litt mer frihet nå.
Oi, ja det var voldsomt tidlig! «Heldigvis» over det, men en vet jo aldri når ting starter så greit å ha litt kontroll allerede (kontrollfriken i meg - haha) :nailbiting:

Oi, ja det var voldsomt tidlig! «Heldigvis» over det, men en vet jo aldri når ting starter så greit å ha litt kontroll allerede (kontrollfriken i meg - haha) :nailbiting:
Jeg er der i morgen, så jeg er ikke over den. Så jeg kjenner på den.
Også har jeg en del diagnoser som kan føre til prematur, så husker jeg pakka tidlig sist. Så kan fort hende den pakkes litt tidlig nå også. Men ikke tenkt særlig på den enda.

Haha ja, typisk menn det der! :p Planlegger å gjør klar litt klær til mannen også samtidig, bare for jeg vett han er typen til å ikke tenke på sånt før vi skal ut dørene:angelic:

Haha, jepp! Så lurt å tenke for de også :wacky: :hilarious:

Bbhugme puta savna jeg intenst sist, så den skal med nå! Slippers, leppomade (evt purelan så en har både til pupper og lepper), snacks og smokk :happy: Og noe klær og toalettsaker. Jeg trengte mye mindre enn jeg trodde, men håper å være mer «oppegående» denne gangen:happy:

Bbhugme puta savna jeg intenst sist, så den skal med nå! Slippers, leppomade (evt purelan så en har både til pupper og lepper), snacks og smokk :happy: Og noe klær og toalettsaker. Jeg trengte mye mindre enn jeg trodde, men håper å være mer «oppegående» denne gangen:happy:
Jeg har også vurdert å ta med meg bbhugme denne gangen. Mannen får være sherpa :hilarious:

Back
Topp