Fødebagen!

Lille meg 90

Glad i forumet
Til dere som har født før. Hva pakket dere i Fødebagen? Jeg venter mitt andre barn. Men siden det er 3 år siden sist jeg fødte og siden jeg har hadd et tungt svangerskap til no, så husker jeg ikke hva jeg puttet i fødebagen sist hehe:)

Tenk over hva du bruker i løpet av en dag :)

- helsekort/blodprøvesvar
- medisiner
- bh’er
- truser
- sokker
- topper
- overdeler/tunikaer som dekker rompa
- tights
- hårbørste, strikk, spenner
- dusjsåpe, intimsåpe, deo
- (sjampo, balsam)
- tannkrem, tannbørste, tanntråd
- hudprodukter, mesoft
- tena lady bind
- ammeinnlegg, Purelan
- kleenex
- crocs
- kamera + lader
- mobillader
- snacks/drikke

Til babyen ved hjemreise:
- heldress
- kortermet body
- sokker
- lue
- teppe
- (smokk)
- bilstol

God leppepomade..! Blir innmari tørr på leppene av føding :whacky011

Tre-fire skift til lille, brukte bare eget tøy til mini.
Mykt muslinteppe til svøp (Hadde med to)
Snacks til barseloppholdet
Et par truser og BH’er ekstra
Myke comfy klær

Dum fråga, men alltså, jag har försökt packa allt i en kabinkoffert, men får faktiskt inte plats med allt.:) Ska ha PKS, så satsar på 3-4 dagar på barsel.
Kan man ha med en "extra" liten väska..? Vet liksom inte vart man har allt när man är på operationen heller och hur stort skåpet är med inlåsning av värdesaker heller. Jag vill ju gärna ha med kamera feks.
Eftersom det är som det är med restriktioner, så får jag ju ingen möjlighet att ordna något i etterkant heller, så vill gärna vara förberedd.:cat:

Dum fråga, men alltså, jag har försökt packa allt i en kabinkoffert, men får faktiskt inte plats med allt.:) Ska ha PKS, så satsar på 3-4 dagar på barsel.
Kan man ha med en "extra" liten väska..? Vet liksom inte vart man har allt när man är på operationen heller och hur stort skåpet är med inlåsning av värdesaker heller. Jag vill ju gärna ha med kamera feks.
Eftersom det är som det är med restriktioner, så får jag ju ingen möjlighet att ordna något i etterkant heller, så vill gärna vara förberedd.:cat:

Vet ikke hvordan det er der du føder, men på Haukeland der jeg var var det særdeles lite plass til bagasje.

Jeg hadde alt i en kabinkoffert, og var der i fem døgn :s Og jeg fikk ikke bruk for alt jeg hadde med meg.

Det jeg faktisk brukte, var sokker, en topp pr dag (jeg dret i lang cardigan, pakket tynne topper - det er dritvarmt på barsel...), en joggebukse (tynn, og hadde med en i reserve jeg ikke brukte), slippers (man MÅ ha noe på beina på sykehus, sokker holder ikke), powerbank til mobilen, basic toalettsaker. Truser, bind, nattøy fikk jeg der.

Mannen kom med ammepute etter et par dager, og det var veldig digg.. Den hadde jeg ikke fått ned i en liten kabinkoffert, da, så om han ikke hadde kunnet komme med den i etterkant hadde den blitt hjemme.

Vet ikke hvordan det er der du føder, men på Haukeland der jeg var var det særdeles lite plass til bagasje.

Jeg hadde alt i en kabinkoffert, og var der i fem døgn :s Og jeg fikk ikke bruk for alt jeg hadde med meg.

Det jeg faktisk brukte, var sokker, en topp pr dag (jeg dret i lang cardigan, pakket tynne topper - det er dritvarmt på barsel...), en joggebukse (tynn, og hadde med en i reserve jeg ikke brukte), slippers (man MÅ ha noe på beina på sykehus, sokker holder ikke), powerbank til mobilen, basic toalettsaker. Truser, bind, nattøy fikk jeg der.

Mannen kom med ammepute etter et par dager, og det var veldig digg.. Den hadde jeg ikke fått ned i en liten kabinkoffert, da, så om han ikke hadde kunnet komme med den i etterkant hadde den blitt hjemme.

Tack, jag ska på Riksen. Eftersom det som sagt är coronatider, så måste jag ha med mig allt jag trenger när jag kommer, min man får inte ens vara med eller besöka mig. Om allt går som det ska så blir det väl 3-4 dagar före jag kan åka hem.:)

Nå når corona er trenger du ikkje cardigan, du får allikevel ikke forlate rommet. Tynne singletter og tights eller joggebukser holder. Når u reiser inn kan du jo ta på deg en varm trøye sånn tilfelle du skulle fryse, men etter min erfaring er man meget opphetet etter fødsel og svetter i en uke og 2 :p trenger ikke bind, eller bleier og heller ikke sminke og hudpleie, tåler noen dager uten når pakkingen er såpass minimalistisk

Tena up&go for kvinner (i stedet for bind)
Ammesingleter
Hårbørste, hårstrikk purelan, tannbørste/tannkrem, ansiktskrem, hudkrem og barberhøvel.
To joggebukser (inkl den jeg dro inn i)
En lang cardigan.
Sokker og tøfler/innesko
Vannflaske
Hjemreise klær for mini (brukte ikke klær på barsel)

Hadde også med mat/drikke/snacks for selve fødsel, men det klarte jeg lite av - men mannen dro nytte av det. Jeg drakk saft fra sykehuset og spiste yoghurt.

Toalettsaker inkl purelan for såre bryst
2 behagelige bukser
2 topper
Undertøy
Vannflaske
Termokopp
Mob lader

2 skift til babyen
1 bamse til babyen

hadde på cardigan når jeg dro på sykrhuset + lette sko som jeg brukte som innesko

brukte nettingtruser og bind fra sykehuset og sov i sykehus skjorte

Back
Topp