Fødebagen

• Trådstarter Trådstarter Eline2020
  • Opprettet Opprettet
E

Eline2020

Guest
Har noen av dere begynt å pakke den, evnt ferdig med den? :)

Nei det er jo enda 3 måneder til termin. Forstår ikke oppstyret med den fødebagen heller :laughing002 Sist pakket jeg den etter vannet gikk og jaggu gikk det bra også :p

Næsj, altfor lenge til termin, så det gidder jeg ikke styre med enda ;)

Nei :happy: Bruker tingene jeg skal ha med, blir nok pakket i siste liten :happy: Skal ikke ha med så veldig mye. Mobillader, toalettsaker, noe klær til meg selv og noen bodyer til baby..

Ja det er lenge igjen.... :happy7
jeg har funnet frem bag også et hentesett osv. Tidlig ute. Sikkert fordi jeg gruer meg så til fødsel så må pusle m litt andre ting.

Er så i babymodus at jeg klarer nesten ikke fokusere på jobb engang :happy11

Ja. Mangler mitt eget enda og toalettsaker

Nei det er jo enda 3 måneder til termin. Forstår ikke oppstyret med den fødebagen heller :laughing002 Sist pakket jeg den etter vannet gikk og jaggu gikk det bra også :p

Jeg har termin om 2,5mnd. Og hun kan alltids komme før. Ja skjønner du tar det roligere når du har barn fra før også :hello

kjøpte en ny bag som kom i posten i dag. Tenker å begynne å finne frem og vaske det som skal oppi nå når jeg uansett må gå hjemme i 2 uker. Er fortsatt god tid, men sist fødte jeg 3 uker før termin og det var veldig greit den bagen sto ferdig pakket da;) er også plaget med bekkenet, så er greit å gjøre ferdig mest mulig før ting blir enda tyngre :p

Last edited:
Jeg har termin om 2,5mnd. Og hun kan alltids komme før. Ja skjønner du tar det roligere når du har barn fra før også :hello

Jeg hadde ikke barn den gangen og forsto ikke oppstyret da heller. Derfor den ble pakket sent :p

Har ikke pakket, men har lagt de klærne vi tenker å ha med til baby i vogna inntil videre. Jeg koser meg med å gjøre sånne ting, men vil nok bare føle at det er enda lengre å vente om jeg har den klar hele tiden :happy:

Har heller ikke pakket. Sist hadde jeg delvis pakket før vannet plutselig gikk mens jeg sov :hilarious: Så den ble pakket ferdig etter vannavgang:happy:

Har ikke bynt, og venter nok litt! Men kommer definitivt ikke til å vente til fødselen starter, ikke alle har tid til det da.. hadde jeg hatt den strategien med mine to andre, hadde de blitt født hjemme - eller jeg dratt på sykehuset uten!

Har termin om 3!! mnd så fødebagen har jeg ikke unnet en tanke :)

Om 2.5 mnd så kanskje

Jeg venter med pakkingen til det nærmer seg. Storesøsknene kom etter termin, så ser ikke bort fra at det samme vil gjelde for mini :)

Jeg skal pakke snart, har god tid hjemme til det fortiden. Storesøster kom raskt 36+6, så her har jordmor allerede ordnet fødselsforberedende samtale neste gang (uke 33) så greit å ha den klar. Var VELDIG glad den sto klar sist, for da var jeg opptatt av alt annet når vi dro til sykehuset, så samboer hadde full oversikt over baggen ☺️ Hadde jeg dratt alene hadde jeg dratt uten :laughing002

Eg har faktisk begynt å tenke på det sjølv om det (forhåpentligvis) er ei stund igjen til fødsel. Dei kjem jo uansett før termin og eg prøva planlegge det meste i god tid, sidan det kjem til å bli tungt nok no etterkvart med to små der inne ;)

Det å pakke fødebag og evt andre forberedelsar kan virke tidlig for enkelte, men kan opplevast som ein god (mental) forberedelse for fleire. Lurt å prøve skjønne at ein er forskjellige på det området og trur eg :)

Har planer å pakke den i løpet av de siste 4 mnd, litt for jeg vet ikke helt hva som kommer til å passe meg ;) men hva er det egentlig dere pakker? Vet ikke helt hva som man burde ha med, skjønt man får tilgang til det meste til den lille på sykehuset (moren min jobber på føden og har sagt at det ikke er like nødvendig).

Har planer å pakke den i løpet av de siste 4 mnd, litt for jeg vet ikke helt hva som kommer til å passe meg ;) men hva er det egentlig dere pakker? Vet ikke helt hva som man burde ha med, skjønt man får tilgang til det meste til den lille på sykehuset (moren min jobber på føden og har sagt at det ikke er like nødvendig).

Jeg hadde med meg litt sånn som når jeg reiser bort noen dager. Bare behagelige klær da. Ullsokker var kjekt, var så kald på føttene selv i juni! Lader, lypsyl, vannflaske, kremer (purelan blant annet) og hygiene produkter. Hadde også med klær og smokker til baby ☺️
Hadde med bind, bleier, svære truser - men det fikk jeg ikke bruk for, da de hadde bleiebind på sykehuset og bleier til baby der ☺️
Hadde også med litt snacks og brus faktisk, rakk ikke spise det under fødsel, så knaska det på barsel ☺️

Back
Topp