Fødebagen

Mammaen til gullungen

Flørter med forumet
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Er det noen som har begynt å planlegge hva dere skal pakke med dere i fødebagen, eller noen som allerede har begynt å pakke den?

Jeg har så smått begynt å pakke :) Har foreløpigpakket toalettmappe med toalettsaker til meg og klær babyen skal reise hjem i.
 
Har ikke begynt å pakke, men mannen driver støtt og stadig å maser om at jeg må få pakka den baggen snart :p Stakkar ble stresset over at hun lå så langt nede i bekkenet på forrige kontroll - og at jeg fikk beskjed om å ringe føden dersom det ble mye kynnere - at han går omtrent å teller ned timer til det er trygt å føde på sykehuset nærmest oss. Prøver å roe han ned litt og si at det ikke trenger å bety noen verdens ting, men han klarer ikke å ta det til seg. Hjalp ikke akkurat at jeg har sagt litt tidligere at jeg har fått det for meg at jeg ikke kommer til å gå til termin denne gangen (selv om jeg siktet til ei ukes tid før, mer enn 1-2 måneder før) :rolleyes: Er 32+6 idag.

Men har jo begynt å planlegge litt sånn lett i hodet hva som skal være med. Men mye som må kjøpes enda. :p Skal f.eks ha med en goood shampoo/balsam/kroppssåpe i reisestørrelse, tenkte jeg skulle prøve de berømte bleiene denne gangen, da de svære binda på sykehuset er helt pyton, noen plagg til lille samt at jeg skal kjøpe meg en pysj/skjorte (noe med knapper så amming blir lett) +digg bukse som jeg kan ha i stedet for den sykehusskjorta. Amme-bh, innlegg, purelan, lypsyl. Tja, sånne ting. Er meget avslappet til hele greia, enn så lenge. :happy:
 
Må innrømme at det klør litt i fingrene, er 2 måneder igjen her men jeg er litt i overkant organisert :p Den siste uken nå har vi skrudd opp alle babymøblene og vasket klærne hennes, så fødebagen er jo neste da. Har veldig lite klær til meg selv, så skal få bestilt litt denne uken.. pysjamas var et godt tips! Vi er nytilflyttere på et lite sted med lang vei til sykehus, så må få snakket med jordmor om hvordan det er med bomuligheter for barnefar etter fødsel.. plutselig må det pakkes litt der også :) Ellers er det jo babyklær, bilsete med pledd eller pose, babydagboken. Mobillader.

Hvilke voksenbleier skal dere ha? Fant ikke ut av det på nett-apoteket :bookworm:

En ting jeg skal gjøre er å spørre mamma om hun kan bake litt brød og boller, tenker det er litt luksus både på sykehuset og når vi kommer hjem.
 
Hvilke voksenbleier skal dere ha? Fant ikke ut av det på nett-apoteket :bookworm:
Så langt har jeg ikke kommet enda, må nok google litt og eventuelt spørre på apoteket. Antar jeg havner på en slags nattbleie med mest mulig oppsugningsevne. De er jo egentlig beregnet til urin, så vil jo ikke fungere like godt når det er blod (usj, får helt frysninger når jeg tenker på det), men jeg ble sår av de binda på sykehuset, og vanlige nattbind ble for lite de første dagene - så jeg tror hvertfall jeg skal prøve med bleie denne gangen. :bag:
 
Pakka etter vatnet gikk med forrige, og e glemsk og lat så foreløpig har eg bere vist mannen kas bukse eg skal ha med meg :hilarious: dei deilige kosebuksene til Cubus, men bur i dei til daglig så kan ikkje pakke dei enda.. Men stresser ikkje med det, tenkte å pakke klart til babyen snart, men ellers bruker eg jo kleda mine og toalettsaker til kvardag så blir nok å slenge sammen noke når eg må :happy:
 
Pakka etter vatnet gikk med forrige, og e glemsk og lat så foreløpig har eg bere vist mannen kas bukse eg skal ha med meg :hilarious: dei deilige kosebuksene til Cubus, men bur i dei til daglig så kan ikkje pakke dei enda.. Men stresser ikkje med det, tenkte å pakke klart til babyen snart, men ellers bruker eg jo kleda mine og toalettsaker til kvardag så blir nok å slenge sammen noke når eg må :happy:
Samme bukse-plan som meg! Har bodd i de korte av samme type i sommer, og nå kjøpt tre nye i lange til utover når det blir for kaldt med de korte :)
 
Fant en artikkel i går hvor det sto at man burde begynne å pakke bagen i uke 31, så da ble jeg litt stressa :D Får vel begynne snart :)
 
Jeg har en liste med ting som mannen må ut og kjøpe til meg, som amme-bh og en joggebukse. Ille snakk om å lete seg i hjel i alt flyttekaoset, vibpakkwt ned nesten alt av klær for godt over en måned siden før vi dro på ferie, og fredag ble jeg lagt inn på sykehuset.

Hadde gledet meg ril å pakke fødebag, fikk liksom ikke helt gjort det forrige gang heller.
 
Er det noen som har begynt å planlegge hva dere skal pakke med dere i fødebagen, eller noen som allerede har begynt å pakke den?

Jeg har så smått begynt å pakke :) Har foreløpigpakket toalettmappe med toalettsaker til meg og klær babyen skal reise hjem i.
Jeg er ferdigpakket
 
Fant en artikkel i går hvor det sto at man burde begynne å pakke bagen i uke 31, så da ble jeg litt stressa :D Får vel begynne snart :)
Pakka ned de berømte h2o-slippersa i går kveld:p, bagen nesten klar! Føles jo tidlig, men fy søren så greit den dagen man trenger å bare dra.... :)
 
Pakka ned de berømte h2o-slippersa i går kveld:p, bagen nesten klar! Føles jo tidlig, men fy søren så greit den dagen man trenger å bare dra.... :)

Åja, anbefaler absolutt slippers til å ha i dusjen/tøfler til å tøffe rundt på barsel med!!
 
Fant en artikkel i går hvor det sto at man burde begynne å pakke bagen i uke 31, så da ble jeg litt stressa :D Får vel begynne snart :)
Ehehe.. Uke 34 her :oops: Ikke pakka :hilarious:
 
Jeg har kjøpt to deeeeeilige joggebukser på Cubus (tror jeg det var) og to nye amme-singleter. I morgen kjøper jeg inn ny tannbørste, tannkrem, mild dusjsåpe, sjampo og deodorant slik at det ligger klart. På leting etter en lang nattskjorte med knapper og en ny morgenkåpe.

Jeg kommer til å pakke ferdig bagen i løpet av neste uke tror jeg. Slik at den kan stå klar i ganga. Må også pakke en overnattingsbag til storebror siden han skal til mine foreldre når det er tid for fødsel.
 
Ferdig pakket for en stund siden. Fikk beskjed av overlegen om å pakke den, og turte ikke komme tilbake uken etter uten å ha den klar :hilarious:
 
Jeg har kjøpt to deeeeeilige joggebukser på Cubus (tror jeg det var) og to nye amme-singleter. I morgen kjøper jeg inn ny tannbørste, tannkrem, mild dusjsåpe, sjampo og deodorant slik at det ligger klart. På leting etter en lang nattskjorte med knapper og en ny morgenkåpe.

Jeg kommer til å pakke ferdig bagen i løpet av neste uke tror jeg. Slik at den kan stå klar i ganga. Må også pakke en overnattingsbag til storebror siden han skal til mine foreldre når det er tid for fødsel.
Vanlige joggebukser, som du bare har under magen til baby kommer? :) Jeg lurer på det nemlig, orker jo ikke kjøpe inn så mye stormage-klær disse siste månedene.
 
Back
Topp