Fødebagen

Mammaen til gullungen

Flørter med forumet
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Er det noen som har begynt å planlegge hva dere skal pakke med dere i fødebagen, eller noen som allerede har begynt å pakke den?

Jeg har så smått begynt å pakke :) Har foreløpig pakket toalettmappe med toalettsaker til meg og klær babyen skal reise hjem i.
 
Jeg har ikke begynt å pakke enda, men har begynt på listen med ting som skal være med :)
 
Jeg har ikke begynt å pakke, men har begynt på en liste med ting jeg skal ta med:)
 
Jeg har ikke begynt enda syns at det er en evighet til den tiden
Men så er jeg den som helst gjør alt i siste liten
 
Ikke begynt enda, er passert uke 27, men synes fortsatt det er så lenge igjen at det ikke passer seg å begynne å pakke førevegen enda. Men det er kanskje litt fornektelse? :p

Hva tenker dere er normal tid på forhånd å pakke bagen?
 
Ikke pakket, venter på å høre fra sykehuset hva de tenker ang fødsel og hvor lenge jeg må være der.. fult mulig jeg pakker en hel koffert fordi jeg må være lenge på sykehuset siden jeg skal være på sykehuset før fødsel, mest sannsynlig..
 
Ikke pakket fødebagen enda, men tenker å begynne snart. Sist svangerskap trodde jeg at jeg hadde god tid, men ble lagt inn i uke 31... og babyen kom to uker etter det. Jeg fikk jo det jeg trengte etterhvert (mannen var bortreist på jobb og jeg fikk ikke kjøre hjem og hente ting selv), men kjenner jeg stresser litt denne gangen med å ha ting på stell. Jeg skal ha keisersnitt i uke 39, får dato senere, så jeg vet iallfall når jeg skal på sykehuset mest sannsynlig. Men man vet aldri...kan hende jeg ender opp som jeg gjorde sist og. :hilarious: Så best å være ute i god tid!
 
Har en løs idé om hva som skal i baggen, men mange måneder til at jeg begynner å pakke. Pakker jeg for tidlig glemmer jeg hva som er i og må repakke.
 
Har ikke tenkt å pakke den på en stund enda. Tenker jeg venter til uke 36 eller noe kanskje :) men har en liten tanke om hva jeg skal ha med, men ikke noe mer enn det altså :)
 
Hva pakker dere med av klær til dere selv? Jeg har nå lagt oppi noen amme t-skjorter og amme gensere, og bestilt meg noen flere mamma-joggebukser på h&m for jeg bruker jo de jeg allerede har nå så kan ikke pakke de ned :)

Ellers så tenker jeg å ta med meg amme-bh, morgenkåpe, og klær til hjemreise. Tar nok med meg sandaler og tøfler også men ser at noen anbefaler å ta med noen gamle og kaste etterpå av hygieniske årsaker som at det tråkkes rundt på et sykehus som kan bringe med smitte hjem. Hva tenker dere om det?
 
Hva pakker dere med av klær til dere selv? Jeg har nå lagt oppi noen amme t-skjorter og amme gensere, og bestilt meg noen flere mamma-joggebukser på h&m for jeg bruker jo de jeg allerede har nå så kan ikke pakke de ned :)

Ellers så tenker jeg å ta med meg amme-bh, morgenkåpe, og klær til hjemreise. Tar nok med meg sandaler og tøfler også men ser at noen anbefaler å ta med noen gamle og kaste etterpå av hygieniske årsaker som at det tråkkes rundt på et sykehus som kan bringe med smitte hjem. Hva tenker dere om det?
Sykehuset har jo kjempestreng hygienekrav! Tøflene skal tåle det, evt en vask :bookworm:
Skal pakke ammetopp, bh, joggedress, ulljakke(Jeg er frysepinne), ullsokker, sminke, hår-stuff, dusjsåpe, Shampo og balsam(!!)
 
Jeg blir å pakke en koffert, kan potensielt sett bli 3-4 uker på sykehuset, både tiden før fødsel (pga reisevei kan jeg måtte reise 2 uker før termin), også kan det bli overtid og hele pakka... Så jeg pakker ikke før det nærmer seg reise. Skulle det plutselig skje før tiden, så får mannen pakke ned noe, mens jeg venter på ambulansefly eller helikopter... (alt ettersom)
 
Ta med dere nok energi. man vet aldri hvor lang fødselen kan bli. Jeg hadde en halvliter brus og en japp. Hadde lett spist tre ganger så mye. Så angret meg når den sjokoladen var spist, for å si det sånn..
 
Tenkte å pakke den når jeg er 37+0. Men har 3 fødsler bak meg. Guttene gikk jeg 6 dager over termin med. Og jenta kom 6 dager før.
Føder ganske kjapt, så baggen skal være klar så den bare er å plukke med seg når riene starter.
 
Back
Topp