Fødebagen

Hvor mye klær burde man pakke til babyen på sykehuset og hvordan str? Å hva får man låne på sykehuset når man er der?
De har klær på barsel, men de er ikke noe spesielt fine. Vi tar med et sett som vi skal ta vare på (the first outfit) og så klær til hjemturen inkl hentesett, men man trenger egentlig bare å ta med klær som baby skal bruke på tur hjem. Og så kanskje et skifte i stelleveska om man har lengre reisevei :) Vi tar med i str 50
 
Hvor mye klær burde man pakke til babyen på sykehuset og hvordan str? Å hva får man låne på sykehuset når man er der?
Det var ingen begrensninger på hvor mange sett skifteklær til babyen man kunne bruke. Var et skap man kunne forsyne seg av å ta med inn på eget bad. Var Body og strømper.
Jeg syntes de klærne der var så store og stive, jeg angret på at jeg ikke hadde tatt med mer egne myke klær til henne. Så nå skal jeg pakke med flere skift som hun kan bruke på barsel også. Jeg blir å pakke med klær i str. 50.
 
Hvor mye klær burde man pakke til babyen på sykehuset og hvordan str? Å hva får man låne på sykehuset når man er der?

Jeg har hatt med to skift. Et til å reise hjem i og et til bruk på barsel. Har også brukt body og strømpebukse som man får på sykehuset. Hvis det er estimert st du får et «gjennomsnittlig barn» hadde jeg pakket str 50
 
var gode myke klær hvor jeg fødte sist, så må være forskjellig praksis fra plass til plass.
Nå var mi minste bare 47cm så 50/56 var litt stort.. men er ikke noen drastisk forskjell på 50 & 50/56.
 
Jeg har pakket til meg:
1 bukse
2 ammesingletter
Tynn morgenkåpe
Cardigan
3 truser
2 ammebh
Toalettsaker (sminke, deo, såper)

Pappaen:
2 t-skjorter
1 bokser
1 par sokker
1 shorts
+ deo og voks

Baby
2 tepper (ene er stort andre er lite og tynt)
1 tynn bomullslue
1 strikkelue
Hentesett
2 pysj
2 body
2 bukser
(Med andre ord alt vi har i 56 :p )
2 par sokker
Gulpeklut
Kosebamsen

Ellers
Drikkeflasker
Kamera + overføringsledning til telefon
Mobillader
Helsekort


Jeg tror nok jeg har med alt for mye! Men heller for mye enn for lite :p
De andre gangene har jeg ikke hatt behov for alt, men greit å ha det tilgjengelig tenker jeg.
Håper så inderlig på et familierom denne gang sånn at jeg kan være litt der. Hvertfall en dag!
Om ikke reiser vi nok hjem med en gang slik som sist :)
Det var utrolig deilig å reise hjem samme dag! Men med to små hjemme hadde det vært litt deilig å være på sykehuset litt og. Men det er ikke et alternativ om jeg kommer på flermannsrom eller et annet rom uten ordentlig seng
 
Back
Topp