Fødebagen

Greenmom

Forumet er livet
VIP
Septemberbarna 2019
Lager en tråd så kan vi lage hver våre lister med hvilket utstyr vi skal ha med i fødebagen :)
Fin måte å få tips fra hverandre på tenkte jeg :)

Fint hvis vi kun kan ha listene våre i denne tråden, så det blir mer oversiktlig. Så kan vi heller spørre/skravle i skravletråden om vi har spørsmål :)
Skravletråden her.
 
Det jeg kommer på i farten: Håper på noen gode innspill fra andre her:joyful:

Til meg:
Ammebher
Ammetopper
Cardigan
Store truser
Joggebukser evnt. tights.
Innesko
Shampo, balsam og dusjsåpe.
Andre toalettsaker
Ammeinnlegg
Mobil + lader + øreplugger

Til babyen:
3 bodyer
2 pysjer
2 bukser m/fot
Strikket babyteppe
Utedress til hjemturen

Til fødseln:
Energidrikk
Smågodt
Boller, kanelsnurr eller noe annet som jeg har lyst på.
Bbhugme puta
 
Til babyen:
Hentesett
Et skift i 50 og et i 56
Babyteppe
Smokk
Koseklut
Bilstol (har ikke stappa den i fødebagen akkurat men den må jo med:happy:)

Til meg:
Stor joggebukse
To store singleter
Luftig skjorte med knepping foran
Badesko
Ammebh
Ammeinnlegg
Purelan
Lactulose
Toalettsaker (dusjolje/såpefri vask som ikke svir i evt sår).
Et par truser (men regner m å bruke nettingtruser)
Sokker
Bok
Mobil+lader
Kamera
Helsekortet
Drikkeflaske og litt å bite i

Om jeg trenger mer kan mannen ta med hjemmefra etter fødsel. Regner med han skal raskt hjem til storesøsknene.
 
Det jeg kommer på i farten: Håper på noen gode innspill fra andre her:joyful:

Til meg:
Ammebher
Ammetopper
Cardigan
Store truser
Joggebukser evnt. tights.
Innesko
Shampo, balsam og dusjsåpe.
Andre toalettsaker
Ammeinnlegg
Mobil + lader + øreplugger

Til babyen:
3 bodyer
2 pysjer
2 bukser m/fot
Strikket babyteppe
Utedress til hjemturen

Til fødseln:
Energidrikk
Smågodt
Boller, kanelsnurr eller noe annet som jeg har lyst på.
Bbhugme puta

Mitt tips er å la bbhugme puta ligge hjemme. Den er veldig stor og det kan fort bli litt «søl og gris» under en fødsel.
 
Til dere som har barn fra før; er det noe dere glemte å ta med første gang som dere ikke hadde tenkt på?
Skal selv ha KS. Så det jeg kanskje er mest usikker på er pakking av klær til meg selv. Utfordringen blir bukse alternativ.
 
Til dere som har barn fra før; er det noe dere glemte å ta med første gang som dere ikke hadde tenkt på?
Skal selv ha KS. Så det jeg kanskje er mest usikker på er pakking av klær til meg selv. Utfordringen blir bukse alternativ.
Er vel heller alle de tingene vi pakket som vi ikke fikk bruk for. Hadde mer enn nok ting med oss, og ingenting vi savnet. Denne gangen prøver vi å pakke bare det nødvendige.
 
Mitt tips er å la bbhugme puta ligge hjemme. Den er veldig stor og det kan fort bli litt «søl og gris» under en fødsel.

Jeg ser helt klart den! Men puta var helt uunnværlig forrige fødsel når jeg ble satt igang:joyful: Men bare fram til vannet ble tatt og jeg fikk maratonrier hvor det eneste som funka var å ligge i senga å holde seg fast:hilarious: Så da ble ikke puta brukt mer før mini var ute. Brukte den da til litt amming og div. (Men vi lå inne i nesten to uker da..)
Håper jo på litt kortere besøk denne gangen:joyful:
 
Til dere som har barn fra før; er det noe dere glemte å ta med første gang som dere ikke hadde tenkt på?
Skal selv ha KS. Så det jeg kanskje er mest usikker på er pakking av klær til meg selv. Utfordringen blir bukse alternativ.

På sykehuset kan du nok fortsette å bruke samme bukser som du har brukt under graviditeten. Jeg brukte gravidjoggebukser på sykehuset sist.
 
Er på ferie nå, så har med en ganske nedskalert versjon bestående av nattbind, tisselaken og helsekort. :p

Men fødebagen er pakket og klar hjemme:
Til meg:
Helsekort
3 ammetopper
3 amme-BH-er
4 stooore mammatruser
Sandaler
2 par myke sokker
2 par joggebukser
1 cardigan
Parfymefri såpe og sjampo
Hårstrikk
Toalettsaker
Ekstra leppomade
Ørepropper til tiden på dobbeltrom
Purelan
Brulidin
Ammeinnlegg i ull
Multimam kompresser
Brystskjold
Masse snacks
Vannflaske med sugerør
Tisselaken til en evt våt biltur
Nattbind

Til baby:
2 bodyer, 2 bukser og 2 pysjer str 50, bomull
2 bodyer, 2 bukser og 2 pysjer str 56, bomull
3 par sokker bomull
1 par sokker ull
1 nyfødtlue og klorevotter ull
1 nyfødtlue og klorevotter bomull
Intonyl
Et par bleier
Smokk
Liten pakke våtservietter
Neglefil glass
Bæresjal Close Caboo
Helseteppe
Koseklut
4 gulpekluter
Har ikke pakket noe hentesett, for tror vi får det i gave på sykehuset :)
 
På sykehuset kan du nok fortsette å bruke samme bukser som du har brukt under graviditeten. Jeg brukte gravidjoggebukser på sykehuset sist.
Tenker pga såret så må det være noe som er løst. Har aldri sett gravid joggebukser. Hvor finner man det?
 
må vell pakke fødebaggen jeg også. er jo bare uker igjen til termin. og fant nå ut at jeg har ikke noe hentesett. :( det er jo litt trist. klarer ikke strikke selv heller of rjeg har så vondt i hendene,
 
Til dere som har barn fra før; er det noe dere glemte å ta med første gang som dere ikke hadde tenkt på?
Skal selv ha KS. Så det jeg kanskje er mest usikker på er pakking av klær til meg selv. Utfordringen blir bukse alternativ.

Med nr 1 pakket jeg altfor mye. Har pakket mindre og mindre for hvert barn. Venter nå nr 3. Det eneste jeg glemte (eller dvs ikke tenkte på) med nr 1 var stor termokopp. Jeg er veldig glad i te og de har bittesmå kopper på sykehuset. En termokopp holder også på varmen.

Hadde haste ks med nr 2. Var ikke noe problem å gå verken med gravid bukse, vanlig pysj bukse eller vanlig joggebukse etter fødsel.
 
må vell pakke fødebaggen jeg også. er jo bare uker igjen til termin. og fant nå ut at jeg har ikke noe hentesett. :( det er jo litt trist. klarer ikke strikke selv heller of rjeg har så vondt i hendene,
Er mange som strikker og selger fine sett.. epla.no, finn.no eller nettbutikk.. jeg får rett å slett ikke til å strikke ett helt sett.. blir ikke bra nok.. heldigvis har mannen tante som er proff på strikking.. la inn bestilling der. Pluss at baby får sett hos Besteforeldrene x2.
 
Er mange som strikker og selger fine sett.. epla.no, finn.no eller nettbutikk.. jeg får rett å slett ikke til å strikke ett helt sett.. blir ikke bra nok.. heldigvis har mannen tante som er proff på strikking.. la inn bestilling der. Pluss at baby får sett hos Besteforeldrene x2.

Tenk at da har jeg fått hentesett. Oldemor har vsit strikket. ❤️
 
Hvor mye klær burde man pakke til babyen på sykehuset og hvordan str? Å hva får man låne på sykehuset når man er der?
 
Hvor mye klær burde man pakke til babyen på sykehuset og hvordan str? Å hva får man låne på sykehuset når man er der?
Det kommer jo helt an på hvor lenge du skal være der, hvor langt du skal reise. Hva du selv ønsker men de fleste barsel har klær som du får låne mens du er der også tar mann på eget tøy når mann reiser hjem. Anbefaler deg å ta med str 50/56 :)
 
Back
Topp