Fødebagen

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Den ble nevnt i skravletråden. Så kanskje på tide å diskutere hva man skal putte oppi? [emoji4]

Sist tror jeg jeg hadde følgende:
- Babyklær, 2 antrekk
- Hentesett og babypledd
- Noen bleier og sånt til hjemreise (tror jeg hadde stellebagen med..?)
- En smokk
- Et par digge kose-/ballongbukser til meg
- Ammeklær (bh, t-skjorter, cardigan)
- Ammeinnlegg
- Bikini (til badekaret under fødselen, ble helt glemt - rev bare av meg det jeg hadde på og hoppet oppi [emoji23])
- Innesko
- Toalettsaker inkl brystvortekrem
- Store bind
- Undertøy og sokker
- Ladere, bok, notatbok, lommebok, mobil og sånne småting
- Kamera og videokamerA
- Bilstol og bilstolpose sto klar i bilen
- Energibarer, snacks, vannflaske
- Helsekortet

Sikkert glemt noe?

-Helsekort
-Øreplugger til tlf var gull verdt for meg da jeg ble innlagt 3 dager før fødsel og måtte dele rom med 3-4 andre. Veldig greit å kunne se filmer,serier, høre på musikk osv uten å forstyrre andre :)

Bare 2 antrekk, er det nok?

Kommer vel litt an på. Vi brukte ikke fulle antrekk på sykehuset. Han lå i body og pledd/dyne. Vi brukte også bodyene man kan låne på sykehuset første døgnet, eller i et halvannet døgn (født på natta). Så vi brukte vel bare ett sett + hentesettet. Vil man bruke egne antrekk fra starten av er det nok lurt å ta med flere :-)

Til baby:
4 hele antrekk (body/strømpebukse/i den gaten). 2 i str 50 og 2 i str 56
Hentesett
Pledd

Til mor:
Toalettsaker (tannbørste, tannkrem, shampo, balsam, noe sminke om jeg skulle orke det, deodorant osv)
Undertøy og sokker
Ammebh
Ammetopp
Lange trøyer/tunika som dekker en eventuell bleierumpe :p
Gravidbukser/tights
Gode truser (boxershorts muligens)
Ammeinnlegg
Brystvortesalve
Lader til telefon
Helsekort/andre nødvendige papirer
Bikini (har et ønske om å ligge i vann som smertelindring, mest komfortabel med litt klær på)
Innesko (av typen slippers som også kan brukes i dusj)
Vannflaske, nøtter/energibarer/rask snacks

Det jeg kommer på i farta :p Tenker å ha med tøy for 2 dager ca, håper å få kunne reise hjem kjapt. Er ihvertfall det jeg vil NÅ, men er absolutt ikke sikkert jeg har ønske om å komme meg fortest mulig hjem når frøkna først er kommet til verden :p Følte forresten det var så lite til baby! Regner med at bleier og utstyr til stell er å få på sykehuset?

Jeg er så glad for at noen av dere har litt kontroll! Selv om dette er min tredje jente, føler jeg meg SÅ usikker nå. Kan ikke huske at det var sånn med de to eldste‍♀️

Til baby:
4 hele antrekk (body/strømpebukse/i den gaten). 2 i str 50 og 2 i str 56
Hentesett
Pledd

Til mor:
Toalettsaker (tannbørste, tannkrem, shampo, balsam, noe sminke om jeg skulle orke det, deodorant osv)
Undertøy og sokker
Ammebh
Ammetopp
Lange trøyer/tunika som dekker en eventuell bleierumpe :p
Gravidbukser/tights
Gode truser (boxershorts muligens)
Ammeinnlegg
Brystvortesalve
Lader til telefon
Helsekort/andre nødvendige papirer
Bikini (har et ønske om å ligge i vann som smertelindring, mest komfortabel med litt klær på)
Innesko (av typen slippers som også kan brukes i dusj)
Vannflaske, nøtter/energibarer/rask snacks

Det jeg kommer på i farta :p Tenker å ha med tøy for 2 dager ca, håper å få kunne reise hjem kjapt. Er ihvertfall det jeg vil NÅ, men er absolutt ikke sikkert jeg har ønske om å komme meg fortest mulig hjem når frøkna først er kommet til verden :p Følte forresten det var så lite til baby! Regner med at bleier og utstyr til stell er å få på sykehuset?

Bleier osv. får du det du trenger av når dere er på sykehuset. Tror alle norske sykehus har bodyer, helsetepper osv. som du også får bruke. Vi gjorde det i starten i alle fall. Brukte egne klær kun på slutten og når vi skulle reise hjem.

Men kom på at det kan være greit å ha med egen lue til babyen, tilfelle mini sliter med å holde varmen. Fikk vel lånelue også sist, men litt hyggelig å ha på en egen kanskje :-)

I bagen pakker jeg:

-et skift behagelige klær til meg
-et skift klær til barnefar
-et skift klær til baby (bruker klær de har på sykehuset før hjemreise, mindre klesvask da)
-hentesett
-ammebh
-lader
-kamera
-ipad
-noe snaks
-tøfler som kan vaskes
-ammeinnlegg
-helsekort

Har pakket med meg alt for mye den andre gangene[emoji85]
Så har kuttet litt ned

Bleier osv. får du det du trenger av når dere er på sykehuset. Tror alle norske sykehus har bodyer, helsetepper osv. som du også får bruke. Vi gjorde det i starten i alle fall. Brukte egne klær kun på slutten og når vi skulle reise hjem.

Men kom på at det kan være greit å ha med egen lue til babyen, tilfelle mini sliter med å holde varmen. Fikk vel lånelue også sist, men litt hyggelig å ha på en egen kanskje :)

Veldig lurt med egen lue, det er ført opp på lista :) Har jo kjøpt et par (ti) søte tynne bomullsluer :angelic:

Back
Topp