Fødebagen

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tonje
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tonje

Guest
Nå har vel mange av dere kommet inn i tredje trimester. Det betyr jo at fødselen nærmer seg med stormskritt, og dere er faktisk snart i mål! Om ikke lenge får dere møte mageboeren (eller kanskje mageboerne?).. Uansett, når dere skal iveg til sykehuset og fødeavdelingen så er det litt av hvert som bør pakkes med.

Hva skal eller har dere pakket i fødebagen? Har dere begynt å pakke, eller venter dere enda noen uker til?
Fortell gjerne hvordan dere tenker rundt dette med fødebag:)

Jeg er i gang med å skrive pakkeliste, men trenger virkelig noen tips! Jeg har skaffet havanaias til meg og pappaen for å bruke i dusjen på sykehuset - det er jammen meg mye ulumskheter på gulvene :wtf:

Jeg har enda ikke pakket. Tror jeg kommer til å vente enda litt til. Er det for sent å vente til permisjonen begynner, tre uker før termin? Ingen komplikasjoner med svangerskapet + at jeg er førstegangsfødende, så regner egentlig med at det blir overtid.

Jeg har enda ikke pakket. Tror jeg kommer til å vente enda litt til. Er det for sent å vente til permisjonen begynner, tre uker før termin? Ingen komplikasjoner med svangerskapet + at jeg er førstegangsfødende, så regner egentlig med at det blir overtid.

Det er fort gjort å tenke at man har så god tid som førstegangsfødende, men plutselig skjer det noe uforutsett, og da kan det være ålreit å ha en bag klar man har pakket selv. Hørte om en nybakt pappa som måtte pakke for dama si, og han pakket de fineste g-strengene hennes i fødebagen :knegg:

Venter i noen uker til, dersom det skal skje noe får pappaen pakke med det babyen behøver. Til meg selv har jeg funnet frem truser, bind og mykt dopapir (erfaring fra forrige fødsel).

Har begynt å skrive liste på hva jeg skal ha med. Men siden jeg er førstegangs har jeg skrevet opp det damene her i forumet har anbefalt. Pakkinga tenkte jeg skulle begynne med snart. Er en del jeg må kjøpe inn, men pakker ned det jeg har i hverfall og heller putter inn det jeg kjøper inn litt etter hvert.

Jeg har så mye annet å drive med om dagen, at jeg har glemt av fødebagen. Er riktignok bare 30+4, men jeg liker å være tidlig ute. [emoji14]
Jeg kommer nok til å google etter tips og få pakket den snart. :)

Venter i noen uker til, dersom det skal skje noe får pappaen pakke med det babyen behøver. Til meg selv har jeg funnet frem truser, bind og mykt dopapir (erfaring fra forrige fødsel).

Dette med dopapir i fødebaggen syns jeg er litt vittig, for jeg kan ikke huske at jeg tenkte noe som helst over hva slags dopapir som hang på føden forrige fødsel. Ser jo uansett fordelen med en rull lambi i baggen, altså :D

Dette med dopapir i fødebaggen syns jeg er litt vittig, for jeg kan ikke huske at jeg tenkte noe som helst over hva slags dopapir som hang på føden forrige fødsel. Ser jo uansett fordelen med en rull lambi i baggen, altså :D
Nå fikk jeg alvorlige rifter under fødselen, så det kan ha litt med det å gjøre også da. Men jeg hater dopapir som ser ut som gråpapir generelt og det var helt grusomt når man er sydd fra A-å :rolleyes:

Nå fikk jeg alvorlige rifter under fødselen, så det kan ha litt med det å gjøre også da. Men jeg hater dopapir som ser ut som gråpapir generelt og det var helt grusomt når man er sydd fra A-å :rolleyes:

Kan forestille meg at gråpapiret ikke hjalp når du har blitt sydd fra a-å! Huff. Og man vet jo aldri om man må sy eller ikke, og hvis man må sy - i hvilken grad, så hvis man har plass burde man kanskje bare pakke ned en rull :D

Har pakket det mest nødvendige. Da babyklærene like greit kunne pakkes rett i kofferten, slengte jeg med en komfi bukse, amme topp, bh, truse og toalettmappe.

Jeg har begynt å pakke. Er så mye jeg ikke trenger før fødsel så hvorfor ikke. Alt som er unnagjort [emoji106][emoji93] Jeg kan lime inn lista mi her også. Jeg har nok overdrevet en del men hater å ha glemt noe eller ikke ha pakka det jeg føler jeg trenger [emoji14]

Toalettsaker:
Tannbørste
Tannkrem
Hårbørste
Hårstrikk og spenner
Deo
Sjampo og balsam
Dusjsåpe
Intimsåpe/olje
Leppomade
Otrivin (jeg er avhengig)
Linsevæske og linsekopp (kanskje briller)
Fuktighetskrem (kropp+hender+ansikt)
Dopapir (tips fra andre lister på nett)
Nattbind
Ammeinnlegg
Purelan
Intimservietter

Klær:
Morgenkåpe
Tøfler
Joggebukse
Ammetopp
Ammebh
Truser
Genser
Sokker
Pysj
Cardigan

Babyklær:
Body
Pysj
Sokker
Sove-/klorevotter
Lue (bomull og en varmere til hjemreise)
Hentedressen

Diverse:
Helsekort
Fødebrev (om det blir skrevet)
Drikkeflaske
Snacks (til litt energi)
Notatbok og penn
Snart mamma-boka
Headset
Nettbrett
Mobillader
Mobil
Teppe til bebis
Bamse
Smokk
Koseklut

Mange som har sagt at headset, nettbrett og bok o.l. er unødvendig, men det kan jo hende man må igangsettes og man vil se litt serier mens kroppen kommer i gang, men at man på overtid ikke tenker på å oppdatere bagen :)

Tenkte pakke snart,tilfelle baby vil ut før tiden og vet fra sist at jeg ikke har kapasitet til å pakke med rier,er nok stress å få pass til storebror og mannen hjem fra jobb:p Sist hadde jeg med:
Amme topp,bh,innlegg(+i ull),stor behagelig joggebukse,toalett saker,store bind(tok store tena bind med fra sykehuset hjem),nattkjole med knapper foran til amming,billig tøfler jeg kastet etter sykehuset:p,purelan til såre beystvorter(takk gud for den),klær til baby,babynest tok moren min bed på besøk etter fødsel(syns det var fint å ha mellom oss i sengen der),ellers kjøpte jeg medisinsk grønnsåpe på sykehuset da de anbefalte å sitte med underlivet oppi det noen ganger daglig da jeg ble sydd noen sting,hjalp veldig!:)klær til mannen,kamera,mobil,lader,kjølebag med kjeks,brus,frukt osv da mannen har diabetes(jeg endte med å tømme den bagen etter fødsel,DA var jeg sulten etter 2døgn uten mat..så skal ha med alt jeg kanskje kunne klare å spise denne gang så jeg får litt energi underveis..!

Jeg synes det virket veldig tidlig med pakking allerede nå! Men merket at jeg angret på det, når jeg ble langt inn etter kontroll idag. Har enda ikke sett gjennom det mannen har pakket til meg, men mistenker endel mangler[emoji23]

Jeg synes det virket veldig tidlig med pakking allerede nå! Men merket at jeg angret på det, når jeg ble langt inn etter kontroll idag. Har enda ikke sett gjennom det mannen har pakket til meg, men mistenker endel mangler[emoji23]

Vi sitter med samme følelsen nå [emoji28] Dølelsen var der hvertfall i helgen, men nå har jeg tro på at jeg har litt mer tid... men det er det ikke sikkert DU har [emoji28][emoji111]️ Du får bare gi en fullstendig liste til mannen! Her måtte mannen pakke sist faktisk, endte med bare klær til ham selv, ingentig til meg og baby [emoji23][emoji1319]

Nå satser jeg på hjemreise idag, og da skal bagen pakkes, gitt....!!

Det er jo helt umulig å svare på... ingen som veit når lille plutselig vil ut

Vi sitter med samme følelsen nå [emoji28] Dølelsen var der hvertfall i helgen, men nå har jeg tro på at jeg har litt mer tid... men det er det ikke sikkert DU har [emoji28][emoji111]️ Du får bare gi en fullstendig liste til mannen! Her måtte mannen pakke sist faktisk, endte med bare klær til ham selv, ingentig til meg og baby [emoji23][emoji1319]

Nå satser jeg på hjemreise idag, og da skal bagen pakkes, gitt....!!

[emoji23] alt ordner seg, er jo bare ting. Heldigvis har jeg forholdsvis god kontroll på hvor ting er hjemme så han klarer nok å pakke. Veldig flink han som bare pakket til seg selv[emoji7][emoji23]
Hvis jeg kommer hjem igjen før gutta kommer, blir det pakking av fødebagen! Enda det er 8 uker igjen[emoji38]

Har begynt så smått å pakke[emoji56] toalettsaker til meg å gubben,par sokker,cardigan og slippers bare foreløpig da[emoji85]buksene bruker jeg jo så de må vente.også har jeg ingen ammetopper enda [emoji848] fødte to måneder før tiden sist,så føler det er greit å starte ivei litt...lista er klar på mobilen hvis mannen må pakke/handle inn[emoji56]

Back
Topp