Fødebagen

Jeg har pakket det meste til lille nå i stellevesken (og den rommer jammen mye)..
-4 sett klær (inkludert bodyer og strømpebukser til hvert sett)
-ullbody
-hjemmestrikket omslagsbody
-strikket hentesett
-alternativt hentesett dersom det strikkede er alt for stort
-svøpeteppe
-ullteppe
-2 luer
-søte hårbånd
-3 par klorevotter
-2 pysjer+ 1 i tynn ull
-3 par sokker
-3 store gasskluter
-bleier, tørre stellekluter og våtservietter dersom vi skulle trenge det på veien hjem
(et stykke fra sykehuset)
-smokker

Så utrolig greit å bare ha den klar, slippe å tenke mer på det :) jeg har også lagt settene med klær i hver sin "brødpose" for å enklere finne det som skal være sammen, også greit om pappaen plutselig blir alene en stund å må skifte klær på henne tilfeldigvis..
Er det da noe jeg har glemt til babyen?
Min bag skal selvfølgelig ha med alt til meg og papirer til sykehuset..

Her kommer jeg ikke til å pakke så mye. Ønsker å dra hjem fortest mulig, siden vi ikke likte oss på barsel og det er roligere hjemme. Så da får heller mannen dra hjem å hente mer, skulle det være nødvendig å bli værende lengre. Ellers vet vi enda ikke hvem som skal passe storebror..

Her kommer jeg ikke til å pakke så mye. Ønsker å dra hjem fortest mulig, siden vi ikke likte oss på barsel og det er roligere hjemme. Så da får heller mannen dra hjem å hente mer, skulle det være nødvendig å bli værende lengre. Ellers vet vi enda ikke hvem som skal passe storebror..

Er veldig greit å pakke minst mulig så lenge en vet at en får reise hjem ganske fort. For min del pakker jeg litt ekstra da hun må overvåkes etter fødsel og jeg ikke vet hvor lenge vi blir på sykehuset.

Er veldig greit å pakke minst mulig så lenge en vet at en får reise hjem ganske fort. For min del pakker jeg litt ekstra da hun må overvåkes etter fødsel og jeg ikke vet hvor lenge vi blir på sykehuset.
Hvorfor må hun overvåkes? forrige gang visste jeg ikke om tilbudet jordmor hjem. og da måtte han sjekkes av barnelege før vi kunne dra. Men tydeligvis var eneste barnelegen gjorde å henvende oss til ultralyd noen dager senere. vi følte det var litt bortkastet da :p

Kommer nok til å pakke mye mindre denne gangen enn jeg gjorde sist, trenger hvertfall ikke kjøpe inn store truser fant jeg ut sist - nettingtrusene ble flittig brukt :D haha!

Hvorfor må hun overvåkes? forrige gang visste jeg ikke om tilbudet jordmor hjem. og da måtte han sjekkes av barnelege før vi kunne dra. Men tydeligvis var eneste barnelegen gjorde å henvende oss til ultralyd noen dager senere. vi følte det var litt bortkastet da :p

Det er pga medisiner jeg har vert nødt for å ta også gjennom hele svangerskapet. Er ikke direkte farlig for baby, men hun må overvåkes nøye første tiden.

Fikk beskjed på sykehuset at alt av tøy hadde dem, at jeg kun skulle tenke på at teppe, tynn lue til inne, tykkere ti ute, klær til å dra hjem i. Alt annet til bebisen hadde dem :) så skulle jeg ta med det jeg ønsket, men de hadde bind, sykehus tøy, amme innlegg osv. Så her blir jeg å pakke energi rik mat, drikke, amme topp, amme singlet, amme bh, joggedress, tøfler, toalettsaker, ullsokker, tlf lader og Angel music høytaleren min. Samboeren min tar med seg undertøy og et skift og toalettsaker :) skal føde i Drammen :) har vi alle 3 barna, så blir jeg nok på sykehuset til de prøvene etter 48 timer er tatt og får slappet av litt :) er vi alene, drar jeg nok fort hjem.

Er det sånn at alle sykehus har klær til barna mens man ligger på barsel? Og nettingtruser til mor? Finner ikke noe om det på nettsidene til mitt sykehus, men jeg får vel spørre dem etter hvert.

Er det sånn at alle sykehus har klær til barna mens man ligger på barsel? Og nettingtruser til mor? Finner ikke noe om det på nettsidene til mitt sykehus, men jeg får vel spørre dem etter hvert.

Nå vet eg ikke hvilket sykehus du hører til. men på haukeland har de trøyer til så lenge man er på sykehuset :) der har de også truser til mor og store bind som er greit å ha de første dagene.

Skal føde i Skien. De hadde fått nye nettsider nå så jeg. På det de anbefalte å pakke med stod det bare om ting til mor.

Utstyr til mor som truser, bind og ammeinnlegg har de. Men ikke alle sykehus har klær til den nyfødte, men de fleste :) så hadde eventuelt ringt sykehuset å spurt :) jeg var på omvisning og JM samtale på sykehuset, så da spurte jeg.

Utstyr til mor som truser, bind og ammeinnlegg har de. Men ikke alle sykehus har klær til den nyfødte, men de fleste :) så hadde eventuelt ringt sykehuset å spurt :) jeg var på omvisning og JM samtale på sykehuset, så da spurte jeg.

Jeg får høre med dem. Går til oppfølging på gyn.pol, de jordmødrene jeg har der jobber på føden også, så jeg kan høre med dem neste gang jeg er der.

Det meste jeg har på listen min er allerede skrevet, men husk helsekort og andre papirer :) Vannflaske kan også være smart å ha med da glass fort blir tomme :p Fikk et tips om at det kunne være smart å legge et par flasker med vann i fryseren litt før tetmin så har man kaldt vann en stund under fødselen :)

Back
Topp