Fødebagen

Januarjente17Oktobergutt19

Forelsket i forumet
Nå er stellevesken i hus og jeg har alså tenkt på å pakke fødebagen (til frøkna vertfall) har litt over 11 uker igjen, men måtte innom sykehuset forrige uke pga lite liv så jeg ble litt småskremt og tenkte selvfølgelig på at denne ikke var klar ;) nå har jeg litt protein i urinen og noe stigende blodtrykk så hadde slappet litt mer av om den stod klar.. også er det så koselig å drive på med synes jeg :) andre som er i gang med fødebagen eller? :)

Ikke begynt på den enda. Tenkte å vente et par uker til

Ikke pakket den enda, heller ikke skrevet hva som skal i den, 9 uker til termin, så bør vell begynne snart :)

Min er snart ferdig :)

Dette har jeg oppi

Til meg:
- en pysj bukse
- to ammetopper
- super undertøy i ull sett
- ull ammeinnlegg
- tannbørste
- tannkrem
- deo
- kropps såpe
- sjampo
- hårbørste
- hårstrikk

Mangler:
- nutrilett bar
- vann
- insulin
- blodsukker måler
- noe godis til etter fødsel

Babyen:
- masse bodyer
- masse pysjer
- 2-3 ull sett
- 2 luer
- hentesett

Har mye baby saker oppi bagen, fordi jeg ikke vet hvor lenge vi blir.

Så slenger jeg så klart oppi lader til mobilen og en bokser og t-skjorte t pappaen. Men han blir ikke på barsel, han må hjem til storebror :)

Har ikke begynt. Tror det skjer rett før jeg reiser hjem til jul. Må vel ha den med da i tilfelle :p

Har ikke begynt, men har lagd liste. Vi bor uansett 10 min fra sykehuset så det er ikke noe pes :)

Har ikke tenkt på det ennå. Ble satt i gang 12 dager over termin med førstemann, så forventer ikke fødsel mye før termin... En ting jeg skal huske denne gangen er i hver fall tøfler. Sykehusgulv, altså...

Anbefaler alle å ta med seg toalettpapir! Papiret dei har hatt dei 2 andre gangene eg har fødd, har vore hardt som sandpapir!!

Bra det kom en tråd om dette..
Har begynt, men tror jeg har overdrevet veldig.. haha hvis jeg skal ha med alt på lista mi må jeg pakke en koffert!
Tanker???

FØDEBAGGEN

:Heartblue MEG
-Tøfler
-God bukse
-God genser
-Stor tskjorte
-Store truser x5 (redd for å blø gjennom)
-Store bind
-Lambi dopapir
- Sokker
-Morgenkåpe
-Ammebh
-Ammeinnlegg
-Brystskjold
-Bh til å føde i(evt til vann)
-Briller
-Ekstra linser
-Bephathen
- Ammetopp
------
:Heartblue LILLE
-Bleier
-2-3 bodyer
-Sokker
-Luer
-Reishjem sett
-Babyteppe, helst ull
-Smokke
--------
:Heartblue MANNEN
- Sokker
-Boksere
-Bukse (Dongeri+joggebukse)
-Genser
-Tskjorter
------
:Heartblue FELLES
-Tannkoster
-Tannkrem
-Såpe, asan!
-Shampo+balsam
-Kamera+lader
-Bilstol
-Ammeputa
-Svangerskapskortet(!!!)
-Sjokolade
-Redbull, masse redbull
-Ritz
-Brus
-Telefonlader
-Evt maccen/iPad?

Bra det kom en tråd om dette..
Har begynt, men tror jeg har overdrevet veldig.. haha hvis jeg skal ha med alt på lista mi må jeg pakke en koffert!
Tanker???

FØDEBAGGEN

:Heartblue MEG
-Tøfler
-God bukse
-God genser
-Stor tskjorte
-Store truser x5 (redd for å blø gjennom)
-Store bind
-Lambi dopapir
- Sokker
-Morgenkåpe
-Ammebh
-Ammeinnlegg
-Brystskjold
-Bh til å føde i(evt til vann)
-Briller
-Ekstra linser
-Bephathen
- Ammetopp
------
:Heartblue LILLE
-Bleier
-2-3 bodyer
-Sokker
-Luer
-Reishjem sett
-Babyteppe, helst ull
-Smokke
--------
:Heartblue MANNEN
- Sokker
-Boksere
-Bukse (Dongeri+joggebukse)
-Genser
-Tskjorter
------
:Heartblue FELLES
-Tannkoster
-Tannkrem
-Såpe, asan!
-Shampo+balsam
-Kamera+lader
-Bilstol
-Ammeputa
-Svangerskapskortet(!!!)
-Sjokolade
-Redbull, masse redbull
-Ritz
-Brus
-Telefonlader
-Evt maccen/iPad?

Ganske lik den listen jeg har skrevet:P jeg også er redd jeg må ta med koffert. haha

Jeg tenkte å pakke babyen sine ting i stelleveska og så mine ting i egen bag og mannens i egen bag. Da slipper vi å rote i hverandres ting. :) tenkte å pakke den i løpet av måneden eller rett etter eksamen (16.desember) en gang kanskje :)

Baby:
- hentesett (strikket)
- hentesett kjøpt (i tilfellet det strikka er alt for stort)
- 2 sett body og strømpebukse i ull og 2 sett i bomull
- 2 par sokker (ull)
- silke lue til bruk på sykehuset og ull lue ril hjemreise samt votter i ull
- 5 små og søte gulpekluter
- bilstolen med bilstolpose (ligger i bilen til vi reiser)
- 1 ull pledd

- smokk
- 3 bleier
- inotyol

Meg:
- tøfler
- pysj
- morgenkåpe
- undertøy (både vanlig og store truser til bleier) + ammebh (2 stk)
- sokker
- 1 sett ull superundertøy
- 2 ull singleter
- 2 ammesingletter
- ull ammeinnlegg + et par engangs (regner med at sykehuset har engangs?)
- litt finere joggebukse og genser
- 2 stk "penere" antrekk til hjemreise (da har jeg noe å velge mellom)

- toalettmappe (min vanlige, m/sminke osv)
- barberhøvel
- sjampo/balsam/kroppssåpe
- rettetang - børste
- dopapir
- nattbind
- purelan

Mannen:
- sokker
- undertøy
- t-skjorter
-1 olabukse + fin genser
-1 joggebukse + god genser
- tøfler

- toalettmappe
- snus

Felles:
- mobilladere
- kamera + lader
- iPad
- sånn boks til musikk :p
- noe å spise på under fødsel og noe til etter fødsel
- Redbull

Et lite tips som man kanskje ikke tenker på: ta med ett-to ekstra skift til pappaen med truse og t-skjorte. Det kan være godt å bruke dusj eller badekar underveis i fødselen hvis det er tilgjengelig, og da er ledsager gjerne med og støtter eller masserer - og blir våt ☺

Har såvidt begynt å tenke på den :p 9 uker igjen så må få skrevet liste i det minste.

Hva slags bukser har dere med til etter fødselen? og truser?

Har såvidt begynt å tenke på den :p 9 uker igjen så må få skrevet liste i det minste.

Svarte tights og svarte joggebukser, truser har eg kjøpt noen sømløse fra Cubus i en str større enn eg vanligvis kjøper :)

Har en sort, utrolig behagelig yogatights med høy linning som kan brettes opp eller ned som jeg kunne bruke til ganske langt ut i svangerskapet, tar med den og en gravidolabukse, tror jeg, ev. en joggebukse ☺

Min erfaring fra første fødsel (og når jeg var innlagt på føden i sommer) var at det var flere typer bind tilgjengelig på begge sykehusene vi måtte være på, stort sett lå det et par pakker på hvert bad eller man kunne be om det. Dette er snakk om de svære "trusene" og tykke/store nattbind. Så det orker jeg ikke å ta med meg :p Kommer heller ikke til å ta med mat og drikke, det får vi på sykehuset. Skulle jeg få lyst på en sjokolade el.l. er det kiosk i 1. etasje ;)
Pakket av en eller annen grunn aldri fødebag med førstemann, men da bodde vi maks fem minutter unna sykehuset. Denne gangen satser jeg på å være litt mer forberedt, ellers er det ikke så veldig langt hjem eller til butikker om jeg glemmer noe. :)

Fødebagen blir nok pakket om noen uker :-)
Utrolig kjekt å lese hva dere har pakket, da har jeg litt mer peiling.

Lite glamorøst, men etter en tøff fødsel, stort blodtap og generelt medtatt brukte jeg nettingtruser og sykehusskjorte de første dagene. Gutten hadde på seg klær fra sykehuset helt til vi dro hjem. Slapp å tenke på skittentøy og sånt... Sjampo, balsam, tøfler, stoor joggebukse og ammebh er blant det viktigste. Det er jo både kiosk og apotek på de fleste sykehus.

Jeg brukte oxo de nettingtrusene og bind som var på rommet etter fødsel. Og sykehusskjorta :p Men hadde med et par gravidbukser og topper jeg kunne jonglere med. Hadde ikke pakket ferdig bagen da vannet plutselig gikk 2 uker før termin, så tøflene savnet jeg... Ellers kom samboeren med blad og lader til meg i etterkant, da han ikke fikk sove over mer enn akkurat natten da jeg fødte. Men han reiste inn til oss nesten hver dag (Moss-Riksen) :Heartred Så trengte ikke pakke noe for han og det jeg hadde glemt hjemme, tok han med for meg :D

Tenkte jeg skulle starte med den i slutten av måneden. Da er jeg 32 uker. Storesøskene kom i uke 33 og 34, så bør vel ha den klar i tilfelle. Den var ikke klar noen av de to andre gangene, så ble litt styr når jeg måtte få mannen til å ordne med ting.

Back
Topp