Fødebagen

Mamma73

Elsker forumet
I dag er jeg 29 uker. Hypotetisk sett kan jeg være i gang med å føde om ca 4-5 uker... Jeg var ikke forberedt med noe som helst sist med Lillesøster - hun kom i uke 34. Så for sikkerhetsskyld tenker jeg at jeg skal begynne å pakke klar fødebagen. Jeg håper selvsagt at Lillebror blir en stund i magen.

Denne gangen vil jeg ha alt i samme bag/koffert. Det var et styr å skulle ha med seg to bagger til føden sist.

Så dette trenger jeg å ha med:

Toalettveske
tannkost + tannkrem
hårbørste
hårstrikk
negleklipper
dusjsåpe
Shampo
deodorant
ansiktrens/fukt
Bind til reisen hjem

Amming
Amme bh
Ammeinnlegg 1 par i ull 4-5 hjemmesydde
Ammesinglett/topper
ullsinglett
Fuktighetskrem (atopisk hud)
Brystvortekrem

Klær
Joggebukse
En tynn cardigan e.l
truser
sokker
klær til å reise hjem i
crocs

Til baby
Klær til å reise hjem i
Bleier
Teppe
gulpekluter?
1-2 bodyer
1-2 bukser
sokker

Ellers
Brillerens og klut
mobil + lader
fotoapparat + lader
mynter
bankkort
Lypsyl
håndkrem
NØDVENDIGE MEDISINER!


Mannen ordner seg selv, og han handler inn nødvendig proviant og drikke. Fødeavdelingen har som regel godt med både mat og drikke til fødende og far :)

Det er det jeg kommer på i farten. Fyller på etter hvert.


Har dere begynt å forberede fødebag? :)
 
Nei, absolutt ikke.
Hadde ikke bruk for den sist, så stresser ikke.
 
Hadde ingenting sist så denne gang tenker jeg å være litt mer forberedt ;) takk for liste :D fint å ha noe å ta utgangspunkt i :)
 
Såå bra! Jeg har tenkt å begynne sånn smått snart. Føler faktisk at jeg har dårlig tid nå, enda jeg gikk over terminen sist. Men formen min er så dårlig, drømte i natt at jeg måtte stå med en nyfødt å vaske masse klær og sambo måtte ut å handle alt vi trengte for å stelle han, haha. Så selv om jeg er forberedt til å gå over terminen må jeg få kommet i gang med noe så jeg slipper å ha stresset hengende over meg. Skal ta vare på lista di! :D
 
Jeg har ikke starta å tenke på den engang.
Stresser ikke,tenker det er greit om den er ferdig til rundt uke 35-36. Sist gikk jeg på overtid og ble satt i gang, og i mitt hode blir det likedan denne gangen .
 
Jeg skjønner godt at dere ikke stresser, altså. Det gjorde ikke jeg heller sist. Men da jeg kom hjem måtte jeg til å ordne sengen, ordne stellebord -alt som jeg egentlig skulle ha gjort på den tiden - ikke få en baby :rolleyes:

Jeg misunner faktisk de som går til termin eller overtid - selv om de som opplever det, sikkert ikke er så enig med meg i det ;)
 
I dag er jeg 29 uker. Hypotetisk sett kan jeg være i gang med å føde om ca 4-5 uker... Jeg var ikke forberedt med noe som helst sist med Lillesøster - hun kom i uke 34. Så for sikkerhetsskyld tenker jeg at jeg skal begynne å pakke klar fødebagen. Jeg håper selvsagt at Lillebror blir en stund i magen.

Denne gangen vil jeg ha alt i samme bag/koffert. Det var et styr å skulle ha med seg to bagger til føden sist.

Så dette trenger jeg å ha med:

Toalettveske
tannkost + tannkrem
hårbørste
hårstrikk
negleklipper
dusjsåpe
Shampo
deodorant
ansiktrens/fukt
Bind til reisen hjem

Amming
Amme bh
Ammeinnlegg 1 par i ull 4-5 hjemmesydde
Ammesinglett/topper
ullsinglett
Fuktighetskrem (atopisk hud)
Brystvortekrem

Klær
Joggebukse
En tynn cardigan e.l
truser
sokker
klær til å reise hjem i
crocs

Til baby
Klær til å reise hjem i
Bleier
Teppe
gulpekluter?
1-2 bodyer
1-2 bukser
sokker

Ellers
Brillerens og klut
mobil + lader
fotoapparat + lader
mynter
bankkort
Lypsyl
håndkrem
NØDVENDIGE MEDISINER!


Mannen ordner seg selv, og han handler inn nødvendig proviant og drikke. Fødeavdelingen har som regel godt med både mat og drikke til fødende og far :)

Det er det jeg kommer på i farten. Fyller på etter hvert.


Har dere begynt å forberede fødebag? :)
Så deilig å se at noen andre har begynt å tenke litt på fødebag og sånne ting. Har begynt å skrive liste, og hadde glemt sånn som linser (som hadde vært krise å ikke ha=- så takk for at du minnet meg på det (brillerens) :) :) Har lyst til å pakke bagen om noen uker, for HVIS babyen skulle komme litt tidligere enn forventet så blir det bare kaos og stress å pakke bag til storesøster, meg selv, gubbers og baby i siste liten. Har fått beskjed om å dra rett på føden når jeg kjenner rier. Det er ikke sånn at jeg hadde dødd uten fødebag, men jeg syntes det var veeeeldig greit sist å ha mine ting og litt klær til baby osv. Det er ikke bare å sende mannen til å hente ting heller, for han ser jo ikke forskjell på hva som er til baby og hva som er til storesøster osv. Ser for meg bestemor får en pakket bag til storesøster med strømpebukser i strl 56 osv... Haha. Det er jo ikke noe farlig om mesteparten er klart. Så kan det være lister oppi hver bag med de siste tingene man trenger. Fødte uke 39 sist - 30 uker nå.
 
Jeg skjønner godt at dere ikke stresser, altså. Det gjorde ikke jeg heller sist. Men da jeg kom hjem måtte jeg til å ordne sengen, ordne stellebord -alt som jeg egentlig skulle ha gjort på den tiden - ikke få en baby :rolleyes:

Jeg misunner faktisk de som går til termin eller overtid - selv om de som opplever det, sikkert ikke er så enig med meg i det ;)
Skal gjøre klart soverom i helgen :D og tenker det ikke blir lenge til badet blir fiksa med stellebord og alt heller :P vil ha ting klart så tidlig som mulig for sliter med å forstå hva som er i vente hvis ingenting skjer :o
 
Her har baggen vært me på sykehus besøk et par ganga allerede, så førstår godt at man vil være klar.

Den e litt sån skiftanes, men æ har d mest nødvendige i den. Som tannbørste å tannkrem, undertøy, amme rekvisitta, sokka å litt klær. Så får æ supplere etterhvert.

Stelleborde står klart me d meste. Å d æ egentli har ijænn e å sy himmel å sængetøy+ babynest tel sænga å vugga. D bi gjort nu i løpet av starten av mai når æ får bestilt inn stoff.

Har lært her at man heller ska være litt tili ute enn å sett der me sjegge i postkassa når ongan kjæm før tia. Har ikkje gått tel termin tel nu. Har ei født inuke 33 å ei i uke 37. Siste ville ut længe før, å æ va totalt uforberedt. Nu e æ 29 uke.
 
Lurt! Jeg setter opp alt det fornuftige på din liste

+
sjokomelk
cola
brie
spekeskinke

og jeg tar alltid med noe lesestoff hvor enn jeg drar, selv om jeg ser at det muligens blir andre ting å styre med de dagene enn å lese ...
 
Lurt! Jeg setter opp alt det fornuftige på din liste

+
sjokomelk
cola
brie
spekeskinke

og jeg tar alltid med noe lesestoff hvor enn jeg drar, selv om jeg ser at det muligens blir andre ting å styre med de dagene enn å lese ...


Ikke dum liste!:D Jeg må få mannen til å ta med salami og mårpølse! :)
 
Jeg tror jeg kommer til å ha ei liste klar snart og begynne å pakke ting jeg ikke bruker i det daglige. Skal bare på en liten helgetur først, så kan jeg pakke fødebagen :)

Kommer til å skrive en liste til mannen også, av erfaring skjer det oppi en rema-pose 5 min før avreise hvis ikke ;-p

Tenk det, DA nærmer det seg plutselig med stormskritt :)

I helgen skal jeg rydde alt rotet som er oppi krybba og gjør den klar, og i mai blir det nok innkjøp av litt babykremer, olje, str 2 bleier og bind. Og smertestillende og lactylose til meg :) og miniklyx. Hm, trenger liste her også tror jeg!
 
Jeg er begynt for lenge siden men bare med innkjøp. Skal pakke(ivertfall ting til meg i bagen neste uke når jeg får tak i bagen som jeg skal låne) Ting jeg har som ikke er nevnt tidligere.
-Nesespray(om jeg begynner å grine blir jeg potte tett)
-Isposer(var utrolig deilig å bli kjølt ned sist gang og denne gangen med midt på sommeren blir jeg nok ikke noe kjøligere)
-paraseth/ibux, du får på sykehuset men de kan være litt gnien eller ta litt lang tid.
-vannfast maskara(idioti men men vil ha:) )
- mykt hånkle( sykehushånklene er så stive og utvasket at det er deilig med et mykt og godt et)
 
Har tenkt på det men glemt det igjen. Nå synes jeg godt at jeg kan ha det klart, kjempegreit:) selv om jeg nok kommer meg til termin, ingen grunn til å tro noe annet.

Men det forutsetter at jeg kjøper inn litt tøy og sånt som jeg allerede har så jeg slipper å passe på at det er rent.
 
Forgje gang pakket jeg fødebaggen med rier. På termindatoen :p så tenker å være litt tidligere ute denne gangen. Men føler jeg har så god tid. Har likesom ikke begynt å kjøpe inn ting en gang. Men greit med lister over hva som er greit å ha med. Husker jeg var veldig usikker på hva jeg skulle ha med. Sikkert derfor jeg aldri pakket den.
 
Tenker på å begynne å pakke fødebagen, ja! Den lista di så veldig grei ut! Tror jeg skal sette meg ned med liste imorgen :) Er 30 uker nå og kjenner at jeg begynner å småstresse litt allerede :p
 
Har begynt såvidt med en liste,men kommer ikke til å ha bagen klar før i juni tenker jeg. 4-5 uker før termin bør holde (håper jeg) :-)
 
Jeg skjønner godt at dere ikke stresser, altså. Det gjorde ikke jeg heller sist. Men da jeg kom hjem måtte jeg til å ordne sengen, ordne stellebord -alt som jeg egentlig skulle ha gjort på den tiden - ikke få en baby :rolleyes:

Jeg misunner faktisk de som går til termin eller overtid - selv om de som opplever det, sikkert ikke er så enig med meg i det ;)
Hehe, nei det er ikke stas og gå over termin :p
Skjønner du må begynne å tenke på det, det er greit for oss andre å bli påminnet det også, uansett :)
 
Back
Topp