Fødebagen

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Hva fikk dere bruk for og hva fikk dere ikke bruk for?

Sent from my iPhone using BV Forum

Pakket fornuftig, så hadde ikke med noe som ikke ble brukt. Annet enn et par sokker og et par truser :) for syns akkurat det er bedre med for mye enn for lite :)

var masse jeg ikke fikk brukt for, husker ikke alt men bla. eget toalettpapir, plast trekk til føttene i dusjen, hårføner, morgenkåpe og en del klær
Brukte stort sett joggebukse/pysj, ammebh og sykehusskjorter, sokker og slippers
Det beste kjøpet mitt som jeg hadde med var en anbefaling fra jordmødrene på fødsels forberedende kurs: Tena engangs bleie truser. Er som up and go bleier bare for voksne. Utrolig behagelige å ha på og lakk ikke i det heletatt :)

jeg hadde med for mye klær til meg, men var jo innstilt på å være en del på pasienthotellet før snuppa kom...
Og så hadde jeg ikke trengt 4 bukser til snuppa, strømpebukser og body holdt pluss settet til hjemturen.

Var veldig glad i Snickers, mars og annen sjokolade til selve fødselen. Hadde ikke ork til å spise masse, så to bit sjokolade hjalp godt på veien

En del klær til meg selv og ekstrasettet jeg tok med til lillebror. Var jo innstillt på tidlig hjemreise, men pakket med litt mer klær om det ikke skulle gå, men siden vi reiste dagen etter fødsel fikk jeg jo ikke brukt det allikevel.

Hadde med meg for mye truser og sokker, brukte bare sykehustrusene og var konstant varm på beina så jeg brukte ikke sokker.
Fikk god bruk for all mat og snacks jeg hadde med meg, blant annet noen energibarer fra maxim (tror jeg, kjøpt på g-sport) som het søtt og salt eller noe. Med salte peanøtter og sjokolade. Sykt gode!
Var også digg med pizzaboller og kjeks, ikke bare under fødselen men også på barsel.
Ble mye junk de dagene!

Brukte mye joggebukser og sykehusskjorter. Så mange med mer "vanlige" klær, men det orket ikke jeg før siste dagen.
Fikk heller ikke bruk for linser, gikk bare med briller hele tiden for jeg hadde sprengt et blodkar på øyet under pressingen.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sambo dro forresten ut dagen etter for å kjøpe lambi toalettpapir, fordi han synes papiret var for hardt!

Hadde med Mer saft/juice bokser, fikk ikke drukket dem under fødsel. Eller hadde jeg lært fra sist, så droppet hårføner. Pakket ellers for mye klær til snuppa, brukte sykehuset sitt tøy mest. Hun lå jo i helsepleddet mest i allikevel. Ellers pakket jeg riktig mengde tøy til meg selv, en god joggebukse , ammesingletter og fleecejakke, truser og skift til hjemturen. Brukte også sykehusskjorte mye, spesielt om natta.

Hadde ikke bruk for lesestoff/underholdning (iPad, musikk)! Hvilket supermenneske lagde den lista jeg leste?

Sent from my LT26i using Tapatalk

Hadde ikke bruk for lesestoff/underholdning (iPad, musikk)! Hvilket supermenneske lagde den lista jeg leste?

Sent from my LT26i using Tapatalk
Jeg savnet lesestoff sist, så ble superglad for at det lå nytt Kamille i postkassa i dag. Skal rett i bagen :)

Jeg fikk ikke bruk for noe, hentet bagen etter fødselen var over.

Kamera hadde jeg bruk for og kvikk lunch, vi fikk ikke noe mat og jeg var kjempe sulten. Ellers klarte jeg meg uten alt jeg hadde med.

Brukte ikke mine egne truser, gensere..og pakket for mye babyklær. Spiste ikke sjokoladen jeg hadde med. Husker ikke alt jeg ikke brukte, men dette hadde jeg veldig bruk for:
-pysjamasbukse
-gravidbukse
-Ipad
-leppepomade
-tøfler som jeg kasta etter bruk
-"Havre av sil-drikk" som mamma lagde, bra for amming, helte nedpå av dette, supergodt, i drikkeflaske som kan drikkes liggende.
-litt babyklær i ull/silke og sokker, lue
-en ammegenser i ull

jeg tror jeg brukte 1/3 ca av alt jeg pakka

Brukte kun 1 joggebukse, noen sokker, ammeinnlegg og topper. Var så varm så gensere ble ikke brukt. Og truser, ja, brukte nettingtrusene jeg;)

Mh

Hadde med Mer saft/juice bokser, fikk ikke drukket dem under fødsel. Eller hadde jeg lært fra sist, så droppet hårføner. Pakket ellers for mye klær til snuppa, brukte sykehuset sitt tøy mest. Hun lå jo i helsepleddet mest i allikevel. Ellers pakket jeg riktig mengde tøy til meg selv, en god joggebukse , ammesingletter og fleecejakke, truser og skift til hjemturen. Brukte også sykehusskjorte mye, spesielt om natta.
Jeg fikk god bruk for hårføner, ikke for å tørke meg mellom beina, men til håret! Var deilig med nyvasket hår:)

Jeg skulle tatt med meg flere bukser... Har blødd ned 3 par bukser, bor 50minutter unna. Så det er ikke bare å svippe hjemom for å hente en eller fem til.

Jeg skulle tatt med meg flere bukser... Har blødd ned 3 par bukser, bor 50minutter unna. Så det er ikke bare å svippe hjemom for å hente en eller fem til.
Stod akkurat å lurte på om jeg skulle pakke med to eller tre bukser - så der avgjorde du saken for meg :) Husker fra sist at det var sinnsykt varmt på sykehuset, så jeg trenger kanskje bare èn ammegenser, i tillegg til et par amme t-skjorter.. Heller slenge på meg en av olaskjortene jeg går i konstant, og dermed nok også kommer til å ankomme sykehuset i :) Nå bor vi riktignok fem minutter unna sykehuset, så helt krise kommer det aldri til å bli!

Hadde med for lite klær både til meg og henne. Hadde med fem skift til henne og tre til meg, hun gulpet ned alt og mannen måtte hente påfyll :P

Bukse? Karaktiserer ikke nettIngtruse som bukse? :P

Må legge til at jeg var på barsel i 17t .

Bukse? Karaktiserer ikke nettIngtruse som bukse? :P

Må legge til at jeg var på barsel i 17t .

Hadde bleie, to nettingtruser, truse og bukse på meg, blødde igjennom alt flere ganger. Ikke rart jeg holdt på å svime av flere ganger heller kanskje?

Back
Topp