Fødebagen...

Raro

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Hva pakker dere i? Vet de anbefaler bag og ikke koffert grunnet plass på fødeavdelingene..
Men jeg har jo ikke noen bag..hehe.. Tror jeg må ut å kjøpe meg noe.. Hva anbefaler du??

Har kjøpt en liten Puma treningsbag :)

Termin 08.08.13

Kommer ikke til å kjøpe en bag bare for å ha det med på sykehuset. Enten låner jeg av noen eller så kommer jeg til å bare bruke en sekk, el en liten weekwnd koffert?? Til baby har jeg begynt å pakke i stelleveska. (Begynte med den i går , mye gøyere:-) )

Jeg pakker en liten koffert (som jeg evt. lar stå i bilen til etter fødselen) og tar med en sekk opp på føden, pakker i stelleveska til lille :)

Pakker i stellevesken til lillemor og i en veske jeg har til meg selv. Er jo ikke så mye man egentlig trenger og siden bf kommer på besøk i visitt tiden så kan han jo da bare ta med seg ting om jeg trenger. Men jeg tenker ett ekstra skift til meg selv hvertfall og sko til å gå med rundt om.

Pakker i stellevesken til lillemor og i en veske jeg har til meg selv. Er jo ikke så mye man egentlig trenger og siden bf kommer på besøk i visitt tiden så kan han jo da bare ta med seg ting om jeg trenger. Men jeg tenker ett ekstra skift til meg selv hvertfall og sko til å gå med rundt om.

Dette varierer jo fra sted til sted, her får far bli hos mor og barn både på barsel og barselhotellet og er derfor ikke hjemom før oss andre, så her må han også pakke sakene sine :P

Hehe, tror du skal vurdere mer enn ett skift til deg selv ;) Etter fødsel skjer det ting med kroppen, feks svetter en mer, dersom du får melk i brystene allerede på sykehuset blir en gjennomvåt på natta, babyen gulper osv osv. Ville også hatt med en del truser/bukser og amme-bher/ammesingleter!

Signerer denne. Jeg skal selv også på barselhotell og hadde tilsvarende ved første fødsel også. Er virkelig ikke mye man egentlig trenger de 2-3 dagene man ligger der, og pakket selv aaalt for mye sist.
Var selv så oppslukt av babyen at lesestoff/PC osv ihvertfall ble liggende urørt.
For egen del kommer jeg til å ta med et par ekstra bukser, sokker, innesko, myke trøyer som er funksjonelle til amming, dobbelt opp med undertøy, håndkrem,Purelan (såre bryster ifm ammestart), toalettsaker, mobil lader, kjeks, fotoapparat (og lader) noen skift til babyen (ekstra med bodyer) og "reise hjem tøy", babyteppe, gulpekluter og bittelitt stelleting til den lille (de hadde det meste på sykehuset da jeg var der sist. Bind/bleier/vaskekluter/håndklær og krem osv)
Denne gangen har jeg bestemt meg for å kun pakke stellevesken til den lille og en liten weekendbag/stor veske til meg selv, som jeg nok kaster litt drikke og frukt i rett før vi drar.

Er ikke så veldig opptatt av hva jeg skal pakke i altså. Ser det er en stor greie for en del her inne, men jeg tar vel bare den første bagen/veska i skapet med riktig str... Når det gjelder innhold, så har jeg så vidt startet å skrive liste, men fant en del gode tips når jeg googlet fødebag.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Kjøpte en helt svart bag til 119 kr på biltema! Kjekt å ha senere også :)

Back
Topp