Tweak
Forumet er livet
Det er enda en stund til vi setter nesa mot føden men en måneds tid i forveien bør fødebagen være klar. Så hva har dere tenkt å ta med?
Sist kjøpte jeg svært lite klær til meg selv og den kosebuksa jeg skulle ha på meg på sykehuset var den mannen hjalp meg å tre på da jeg skulle fraktes i sykebil med vannavgang siden hodet ikke var festet. Ammegenserene var også gravidgensere og de lå til vask alle sammen. Jeg lå i sykebilen uten sko og mannen glemte å ta de med så jeg tuslet rundt i slike blå plastsokker, IKKE koselig... Så jeg har lært endel ja!
I min fødebag skal jeg ha:
Bukse
Amme-bh uten spiler
Ammeinnlegg og purelankrem (funker også på tørre lepper)
Myke ammetopper (sykehusskjortene gnisset mot pupper som ikke tålte bh enda)
Tøfler/slipperser
Noen bodyer og bukser til babyen siden sykehusets er så svære.
Hentesettet til babyen og noe behagelig jeg kan reise hjem i.
Kamera, lader, mobillader og videokamera skal også ligge klart til å puttes oppi.
På toppen av det hele så skal det ligge en liste over hva som skal nedi i siste liten, som tannbørsta og litt sånn diverse, slik at mannen kan klare det selv. Sist var vi ute av døra i løpet av en halvtime og han klarte å få med alt som var på lista. :-)
Helsekortet for gravide ligger i veska mi og den skal også være med uansett :-)
Sist kjøpte jeg svært lite klær til meg selv og den kosebuksa jeg skulle ha på meg på sykehuset var den mannen hjalp meg å tre på da jeg skulle fraktes i sykebil med vannavgang siden hodet ikke var festet. Ammegenserene var også gravidgensere og de lå til vask alle sammen. Jeg lå i sykebilen uten sko og mannen glemte å ta de med så jeg tuslet rundt i slike blå plastsokker, IKKE koselig... Så jeg har lært endel ja!
I min fødebag skal jeg ha:
Bukse
Amme-bh uten spiler
Ammeinnlegg og purelankrem (funker også på tørre lepper)
Myke ammetopper (sykehusskjortene gnisset mot pupper som ikke tålte bh enda)
Tøfler/slipperser
Noen bodyer og bukser til babyen siden sykehusets er så svære.
Hentesettet til babyen og noe behagelig jeg kan reise hjem i.
Kamera, lader, mobillader og videokamera skal også ligge klart til å puttes oppi.
På toppen av det hele så skal det ligge en liste over hva som skal nedi i siste liten, som tannbørsta og litt sånn diverse, slik at mannen kan klare det selv. Sist var vi ute av døra i løpet av en halvtime og han klarte å få med alt som var på lista. :-)
Helsekortet for gravide ligger i veska mi og den skal også være med uansett :-)