Fødebagen!

Tweak

Forumet er livet
Det er enda en stund til vi setter nesa mot føden men en måneds tid i forveien bør fødebagen være klar. Så hva har dere tenkt å ta med?

Sist kjøpte jeg svært lite klær til meg selv og den kosebuksa jeg skulle ha på meg på sykehuset var den mannen hjalp meg å tre på da jeg skulle fraktes i sykebil med vannavgang siden hodet ikke var festet. Ammegenserene var også gravidgensere og de lå til vask alle sammen. Jeg lå i sykebilen uten sko og mannen glemte å ta de med så jeg tuslet rundt i slike blå plastsokker, IKKE koselig... Så jeg har lært endel ja!

I min fødebag skal jeg ha:

Bukse
Amme-bh uten spiler
Ammeinnlegg og purelankrem (funker også på tørre lepper)
Myke ammetopper (sykehusskjortene gnisset mot pupper som ikke tålte bh enda)
Tøfler/slipperser

Noen bodyer og bukser til babyen siden sykehusets er så svære.
Hentesettet til babyen og noe behagelig jeg kan reise hjem i.

Kamera, lader, mobillader og videokamera skal også ligge klart til å puttes oppi.
På toppen av det hele så skal det ligge en liste over hva som skal nedi i siste liten, som tannbørsta og litt sånn diverse, slik at mannen kan klare det selv. Sist var vi ute av døra i løpet av en halvtime og han klarte å få med alt som var på lista. :-)

Helsekortet for gravide ligger i veska mi og den skal også være med uansett :-)

Jeg gir denne en dytt! :)

Satt å tenkte på dette igår, for jeg er første gangs å aldri pakket denne bagen før, så veldig glad for at noen tok opp dette :D

Har så vidt begynt å tenke på det. Men tenker at jeg ikke trenger alt som jeg pakka ned forrige gang. Men hvertfall;

- kosebukser, for kommer hvertfall ikke til å få på meg normale bukser med det samme
- noen singleter
- stor genser
- sokker ofc.
- ammeinnlegg og ammebh
- purelan
- brystskjold, hadde dårlig erfaring forrige gang, så denne gangen skal vi være forberedt
- smokk, just in case minsten får like stort sugebehov som småen
- mobiltlf + lader
- definitivt noe å lese på hvis det blir som forrige gang
- to bodyer kanskje
- hjemreiseklær til minsten
- toalettsaker (alt fra tannbørste til dusjsåpe)

Hmmm, kommer sikkert på mer etter hvert.

- kamera !
-behagelige bukser(joggis)
-ammevennlig genser/topp til hjemreise (brukte bare sykehus skjortene på barsel
- hentesett til baby +babyklær i str 56 (sist ble str 50 alt for lite..laang gutt)
-toalettsaker :- sminke, hårbørste (sist glemte eg tannbørste og tannkrem)
                      -KONTAKTLINSER (må ikkje glemme)
                      - ansiktkrem/fuktighetskrem
                     - parfymefri dusjsåpe ,(ikkje godt når det renner såpe "ned der nede)
                      - shampo som lukter godt

-lader til mobil og kamera
-lommebok
-crocs eller ander innesko en kan dusje i

nestea peach stor flaske+ safari cookies dette var min "fødemat" haha

Huskeliste til sykehusbagen

Til meg:

*helsekortet

*fotokamera og videokamera

*snacks/matpakke

*drikke

*ammeinnlegg

*amme-BH

*innesko

*behagelige bukser/thights

*sokker

*nattkjole

*ammegenser/behagelige gensre,tunika

*store underbukser

*bind

*toalettsaker

*dusjsåpe

*mobil

*mobillader

*lader til fotokamera og videokamera

*penger

*babybok/penn/notatblokk

*Brystvortekrem

Huskeliste til baby`ene våre

*hentesettet

*bodyer

*bukser

*strømpebukse

*pyjamas

*sokker

*teppe

*lue

*bilsete

*smokk

*koseklut

Til pappa`n:

*Genser

*bukse

*t-skjorte

*underbukser

*strømper

*toalettsaker

*legitimasjon

Hadde med diverse klaer sist, men brukte de ikke, sá denne gangen tar jeg bare med "vanlig klaer" (altsá en joggedress eller noe) til hjemreisen.

Sá da blir listen:
- Nattkjoler med knepping / ápning foran
- Morgenkápe (skal kjöpe meg en ny tynn en, for har bare tjukk i "hándklestoff")
- Slippers
- Amme BHer
- Nettingtruser
- Ammeinnlegg
- Purelan brystkrem
- Andre toalettsaker
- Joggedress eller noe til hjemreisen
- Pysjer, bodyer, sokker, lue og helseteppe til baby
- Hentesett til baby
- Kamera pluss lader
- Lader til mobil
- Notatblokk og penn
- Drikkeflaske med sportstut
- Nattöy pluss nytt undertöy og t-skjorte til mannen
- Og selvfölgelig helsekort, lommebok, mobil og sánn

-Til meg:
*Gatorade. (fikk anbefalt det av en jordmor forrige gang, og det var det eneste jeg fikk i meg under hele fødselen, greit med litt ekstra energi, jeg hadde aldri orket å spise fast føde. Og hun mente at de færreste blir kvalme av den, i motsetning til søt saft)
*Behagelige store truser. (faktisk et par til bruk under fødselen og, siden den "avklippede strømpebuksen" jeg fikk låne på sykehuset sist gang var trang og trykte på alle vonde steder)
*Nattbind. (så kan jeg bytte så ofte jeg vil og ikke behøve å spørre om flere)
*Dr. Greves intimsåpe. (godt med litt sur såpe på et sårt underliv, spesielt om man har sydd litt, og kjekt å få vasket vekk renselsen innimellom for å føle seg litt freshere)
*Toalettsaker, og litt sminke. :)
*Helsekortet.
*Behagelige bukser, både pysj og mammajeans.
*Myke ammebher og engangs ammeinnlegg.
*Praktiske topper som er lette å amme med.
*Innesko, sokker.
*Mobil, Kamera + ladere.
*Bok.

-Til babyen:
*Klær i str 56. ( 50 blir for smått, lærte jeg sist)
*Babybilsete.
*Hjemreiseklær.
*Gul vitapan mot sår rumpe.
*Våtservietter.

-Til Mannen:
*Klær.
*Toalettsaker.
*Matpakke og drikke til fødselen.
*Innesko.
*Laptop, kamera + ladere.
*Bok.

dette er sååå lenge til at det tenker jeg faktisk ikke på enda

noe energidrikk iallefall. så slipper jeg å få tvunget en svær druesukkertablett i kjeften  og en shot med vann :p jeg nekta å ta det men vant ikke. ellers så stresser jeg ikke, med mindre vi må kjøre til sykehuset 4timer unna. da må jeg nok pakke endel.. :o

Hmmm, masse gode tips her som jeg kan bruke. Må ut og handle imorgen siden jeg nå står i fare for å få en for tidlig så må man være klar, det var jeg ikke sist og det angrer jeg på så her skal det shoppes til fødebag imorgen :D

oi da..

liksom dere skal ta med dere altså.
Her blir vi satt i gang til en fast satt dato så tenker ikke så hardt på denne baggen ennå nei, siden vi kan planlegge ganske nært opp mot datoen alt som kommer til å skje.

+ mye bra her, men føyer til hårføner.... Det anbefales å tørke stingene og sårt underliv med føner i stede for håndkle eller papir etter toalettbesøk og dusj.

TuttiFrua skrev:
+ mye bra her, men føyer til hårføner.... Det anbefales å tørke stingene og sårt underliv med føner i stede for håndkle eller papir etter toalettbesøk og dusj.

Dette skal jeg ta med meg!! Takk for tipset :)
førstegangs her, og kan tenke med at håndkle og papir ikke er å foretrekke om det finnes andre muligheter! Smart :D

Sist gang dro jeg med meg klær til meg selv og babyen i bøtter og spann, denne gangen blir det nok betydelig mindre!

Hva lærte jeg sist:
- babyen lå stort sett i sykehusklærne, brukte bare1 stk body og bukse + hentesettet
- jeg var ikke i særlig humør å stæsje meg opp, mao en behagelig joggebukse, og et par myke skjorter med frontknepping for amming holdt lenge
- ammebh uten spiler og myke ammeinnlegg (Medela eller Thermobaby) var et must
- hva jeg skulle få tid til av lesing og skriving og andre aktiviteter var sterkt overdrevet. Åpnet hverken babybok eller andre bøker. (nå snakker jeg om tida på barsel, ikke selve fødselen)

Så med andre ord, tenk praktisk og ikke overpakk. Ikke verre enn at dere sender pappaen en tur hjemom eller på butikken om det nå skulle være krise i leiren ;-)

Back
Topp