Fødebagen

Mailykke2

Forelsket i forumet
Hvilken str har dere med til den lille på sykehuset, og hvor mye har dere med av den str?

kjenner jeg er litt i villrede, aner ikke hva jeg må ha med eller noe... Og ettersom man må ha med alt av egne klær nå er jeg enda mer lost :p
Det er vel noe av det som er vrient med å være førstegangsfødende :P

Dere kan gjerne si hvor mye dere har med av hvert plagg; hvor mange bodyer ol :P

har vel med en pjamas, to bodyer og strømpebukse/tights til babyen og til meg to-tre topper, en kosedress :) 

har ikke planer om å ligge lengre enn jeg må denne gangen så satser det holder ellers så henter sambo mer. 

Jeg tar bare med str 50. Lillemor var 3440 da hun kom og 50 var litt stort de første dagene.. <3 jeg planlegger å ha med ca 4 bodyer, 3 longs og 4 sparkebukser. to par sokker, to tynne luer, to-tre helsetepper.. en jakke genser til å kle på babyen til hjemreisen.. jeg tar med litt masse for jeg tenker å ligge 2-3 dager og det skjer jo gjerne gulpeuhell bæsjeuhell.. ;-) vi har lang vei så det er ikke bare å kjøre hjem og hente mer. :-)>

Må man ha med alle klærne til babyen selv?

Her føler jeg at jeg ikke har særlig til kontroll lenger. Trodde jeg hadde kjøpt alt for mye klær, nå føles det som jeg har alt for lite. Har 3 bodyer i 50, en hettejakke og en bukse, thats it! Ellers går det i større størelser. Hjelpe meg, er jeg fullstendig på bærtur nå? Har jo en del i 56 da. Tenker å pakke fødebaggen i dag. Har det mye å si om klærne er litt for store? Om de er det da. Babyen min var ca 5% større enn gjennomsnittet i magemål for noen uker siden, og jeg har liksom  sett for meg at jeg kan få en stor baby fordi jeg selv er stor og er for dårlig med kostholdet emoticon

Har pakket med ned body i strl 50.og sånn sett med bukse med sokker, genser/jakke med lue:) og kose tepper! har ikke tenkt til å være der så lenge,så tenkte det var nok :)

jeg syntes det er bedre å kjøpe klærene litt for store enn for småe,så har kjøpt lite i 50.Ungene vokser jo så fort :)hihi

Sylvanas skrev:

Her føler jeg at jeg ikke har særlig til kontroll lenger. Trodde jeg hadde kjøpt alt for mye klær, nå føles det som jeg har alt for lite. Har 3 bodyer i 50, en hettejakke og en bukse, thats it! Ellers går det i større størelser. Hjelpe meg, er jeg fullstendig på bærtur nå? Har jo en del i 56 da. Tenker å pakke fødebaggen i dag. Har det mye å si om klærne er litt for store? Om de er det da. Babyen min var ca 5% større enn gjennomsnittet i magemål for noen uker siden, og jeg har liksom  sett for meg at jeg kan få en stor baby fordi jeg selv er stor og er for dårlig med kostholdet emoticon

Fikk beskjed om det på svangerskapkurset, mulig det bare gjelder i kr.sand (de skal spare penger)..

Gjør ingen ting om klærne er litt store, jeg liker store klær fremfor trange små klær :P
tror jeg ender opp med å ha med to antrekk, så får jeg heller sende noen ut på handletur om det skulle være nødvendig :p

Jeg har bare pakket str 56... Aner jo ikke hvor stor hun blir. To bodyer, to par sokker, to strømpebukser, lue og ullpledd... i tillegg hentesett av kjole, strømpebukse, sokker og jakke (og en sparkebukse og jakke om det nå skulle komme en prins...)... Burde jeg hatt noe i 50 også? Noen som vet om vi må ha med klær selv i Fredrikstad? Hva med bleier og slikt, noen som vet det? Kjenner jeg er bra usikker ja...;)

Jeg har ikke kjøpt noe i str 50. Skulle det vise seg at babyen er liten, får vi heller kjøpe det etter at hun er født. Jeg anser det foreløpig som bortkastet penger, i det jeg aldri har brukt denne str på mine to eldste. De var 3530/51 cm og 3735/53 cm. Det ble for lite.  

Jeg regner med at vi bare trenger klær til hjemturen. Fødte på Ålesund sykehus for et år siden, og har ikke hørt at det er noen endringer siden sist - da fikk vi både klær og bleier til oppholdet både på føden og barselhotellet:)

Har pakket ett sett i 50 og ett i 56, + en litt mer nøytral body hvis vi skulle bli overrasket av en gutt. Ellers teppe, strikkejakke, lue og strikkasko til turen.
Til meg selv har jeg pakket: To myke joggebukser, to topper, en hettegenser, to ammebher, et par STORE truser, sokker, innesko, toalettsaker (nb: hårføner, kroppsvask uten såpe, hårstrikker, leppepomade. Ellers det vanlige.), helsekortet og et dameblad:)

Skal lime en postitlapp på bagen med: Husk kamera, mobil og mobillader:) 
Overlater ellers til mannen å ordne med babysetet i bilen. Han skal nok hjemom til veslegutt før jeg og babyen kommer hjem.

Jeg har noe i 50 og noe i 56:)
bodyer,strømpebukse,sokker,pyjamas,kosedress,hentesett og lue:)

Jeg har født på Ullevål (2007) og A-Hus (2009) tidligere og da har det vært klær og bleier til babyen der, har bare trengt klær til hjemturen. Det har også vært bind til mor.

Dersom jeg skulle hatt med selv, så tror jeg at jeg hadde hatt med 2 bodyer og bukse/strømpebukse per dag for å være på den sikre siden, samt klær til hjemreise. Det er fort gjort med litt gulp eller bæsj på bodyen spesielt. 
Jeg hadde bare tatt med strl 50 da dette har passet mine barn, men jeg ser på vekt/ lengde som det er vist til over her og da tror jeg faktisk det har mer med kroppsfasong å gjøre enn vekt/ lengde. Mine har vært 3266g/50cm og 4130g/54cm og begge har passet 50. Førstemann druknet i strl 50. ;-)

Heleneholt skrev:

Sylvanas skrev:

Fikk beskjed om det på svangerskapkurset, mulig det bare gjelder i kr.sand (de skal spare penger)..

Gjør ingen ting om klærne er litt store, jeg liker store klær fremfor trange små klær :P
tror jeg ender opp med å ha med to antrekk, så får jeg heller sende noen ut på handletur om det skulle være nødvendig :p

Kanskje det ja. Jeg skal føde på St.Olavs, og fikk ikke opplyst noe på fødselsforberedende kurs at man måtte ha med andre klær enn til hjemkjøring. Tenker jeg spør på neste kontroll uansett, en vet jo aldri.

Men da satser jeg i alle fall på at 56 går bra da

Oi hjelpe meg.....jeg håper virkelig at SUS har klær...Jeg skal ta KS å blir sikkert liggende alt fra 3-5 dager.... Merker det er lenge siden jeg fødet sist (2005) da fikk vi alt på sykehuset av både klær, bleier og bind. Hadde kun med meg hentesett og noen klær til meg selv.
Noen som vet om SUS har "utstyr" til baby og mor - eller om vi må ta med alt selv???

Gaus skrev:
Oi hjelpe meg.....jeg håper virkelig at SUS har klær...Jeg skal ta KS å blir sikkert liggende alt fra 3-5 dager.... Merker det er lenge siden jeg fødet sist (2005) da fikk vi alt på sykehuset av både klær, bleier og bind. Hadde kun med meg hentesett og noen klær til meg selv.
Noen som vet om SUS har "utstyr" til baby og mor - eller om vi må ta med alt selv???

På SUS får du alt til deg å bebis utenom de lekkre nettingtrusene til etter fødselen;) Så ta me deg noen STORE truser hvor du får plass til bindet. Om du ønsker nettingtrusene, selges de på apoteket:)

da vi var på fødselsforberedende på Ullevål, sa de at vi måtte ha med klær...

skal pakke baggen idag (første perm dag) så nytting tråd. har mest str 50 så blir nok det...men ser på de bodyene jeg har i str 50 at det er store forskjeller... de fra Ellos er bittesmå!

Har med str 50 :) hun er beregna til å være under normal str så da gidder jeg ikke å ta noe større :P

Har med 2 bodyer, 1 pysjamas, 1 strømpebukse, 1 par sokker, to tynne luer, og ett sett med litt tykkere klær, og litt tykk heldress til hjemreisa :)

SUS har klær, men da jeg fikk tulla mi i 2010 var det bare noen diiiiiigre bodyer, slitte som fy + teppe. Ingen sokker, luer eller noe slikt. Til mor fikk vi det vi trengte da av bind og truser, men jeg velger å ta med nattbind da dette var nok for meg fra dag to sist - de bleiene du får på sykehuset er diiigre ;-) du får ikke nettingtruser på sus lenger, dette må du kjøpe selv på apoteket om du vil ha dette fremfor bruke dine vanlige.

Back
Topp