Fødebagen, hva har du pakket i den?

Har begynt, men har jo vært en del som ikke kunne gå oppi helt ennå. Tenkte kanskje å pakke litt til i dag! Kan vel bare ha dokumentmappa oppi og heller ta den ut hvis jeg ikke har født før kontrollene i uke 38 :p Tror jeg har ombestemt meg igjen om hvilke klær til baby som skal oppi, så får pakke det på nytt :hilarious:
Andre ting som må huskes: mobil m lang lader, lommebok (ID og bankkort), installere bilstol, yogaball, egne puter og morgenkåpe, og klær til både meg og mannen.
Toalettsaker har jeg pakket en del av, siden vi har ekstra: Kam, tannbørster, tannkrem, deo, tørrshampoo, bind, ammeinnlegg og purelan.
Vi har også litt snacks klart, inkl. energidrikker klar i kjøleskapet :joyful:
 
Siden man tydeligvis føder ambulant som fleregangsfødende her i Danmark, forventer jeg ikke å være så lenge på sykehuset. Har derfor pakket

* Trusebleier til meg selv
* Tannbørste/tannkrem hvis fødsel trekker litt ut
* Tørrsjampo. Hadde tenkt å ta en dusj der, men det får jeg gjøre hjemme…
* Movicol (den første gangen man skal nr 2 etter fødsel er ikke til å spøke med, så her starter jeg på movicol med en gang)
* Purelan, både til pupper og lepper
* Lader, tlf, lommebok, svangerskapspapirer, enkel snacks og drikke osv.
* Et skift til å reise hjem i.

* Bleier til baby
* Et antrekk i str 50 og et i str 56, vet ikke hvor stor han er når han kommer ut
* Fleecedress og lue til turen hjem
* Bilstol og vognpose/kjørepose i bilen

Det er det jeg har kommet på.
 
Siden man tydeligvis føder ambulant som fleregangsfødende her i Danmark, forventer jeg ikke å være så lenge på sykehuset. Har derfor pakket

* Trusebleier til meg selv
* Tannbørste/tannkrem hvis fødsel trekker litt ut
* Tørrsjampo. Hadde tenkt å ta en dusj der, men det får jeg gjøre hjemme…
* Movicol (den første gangen man skal nr 2 etter fødsel er ikke til å spøke med, så her starter jeg på movicol med en gang)
* Purelan, både til pupper og lepper
* Lader, tlf, lommebok, svangerskapspapirer, enkel snacks og drikke osv.
* Et skift til å reise hjem i.

* Bleier til baby
* Et antrekk i str 50 og et i str 56, vet ikke hvor stor han er når han kommer ut
* Fleecedress og lue til turen hjem
* Bilstol og vognpose/kjørepose i bilen

Det er det jeg har kommet på.
Movicol - det er det som må blandes ut med vann? Vet ikke om jeg hæres det :wacky: med første så hadde de lactulose tilgjengelig på kjøkkenet på barsel :p
 
Siden man tydeligvis føder ambulant som fleregangsfødende her i Danmark, forventer jeg ikke å være så lenge på sykehuset. Har derfor pakket

* Trusebleier til meg selv
* Tannbørste/tannkrem hvis fødsel trekker litt ut
* Tørrsjampo. Hadde tenkt å ta en dusj der, men det får jeg gjøre hjemme…
* Movicol (den første gangen man skal nr 2 etter fødsel er ikke til å spøke med, så her starter jeg på movicol med en gang)
* Purelan, både til pupper og lepper
* Lader, tlf, lommebok, svangerskapspapirer, enkel snacks og drikke osv.
* Et skift til å reise hjem i.

* Bleier til baby
* Et antrekk i str 50 og et i str 56, vet ikke hvor stor han er når han kommer ut
* Fleecedress og lue til turen hjem
* Bilstol og vognpose/kjørepose i bilen

Det er det jeg har kommet på.
Søskenbarnet mitt var hjemme igjen åtte timer etter de kom på sykehuset, inkludert fødsel. Da trenger man ikke særlig mye i fødebagen, nei..
 
Movicol - det er det som må blandes ut med vann? Vet ikke om jeg hæres det :wacky: med første så hadde de lactulose tilgjengelig på kjøkkenet på barsel :p
Yes :playful: Samme virkestoff i Dulcosoft, som kan tas som en shot hvis man vil. Så en av de. Syns bare virkestoffet i movicol/dulcosoft funker bedre for meg enn laktulose, så satser på å ha med en egen pakke så jeg får startet opp. Er så usikker på hva de tilbyr her etter fødsel :happy090
 
Søskenbarnet mitt var hjemme igjen åtte timer etter de kom på sykehuset, inkludert fødsel. Da trenger man ikke særlig mye i fødebagen, nei..
Nei, fytti. Bestevenninnen min fødte i natt etter å ha blitt strippa i går. Hun fikk litt modningstegn etter strippingen, så jeg skrev til henne kl 22 at jeg håpet på å våkne til en babysnap i dag. Da jeg skulle opp og tisse kl 5 tikket det inn et bilde med baby. Hun var altså ikke på sykehuset (heller ikke på vei) kl 22, men fødte midnatt og var allerede hjemme igjen kl 5 om morgenen :oops:
 
Yes :playful: Samme virkestoff i Dulcosoft, som kan tas som en shot hvis man vil. Så en av de. Syns bare virkestoffet i movicol/dulcosoft funker bedre for meg enn laktulose, så satser på å ha med en egen pakke så jeg får startet opp. Er så usikker på hva de tilbyr her etter fødsel :happy090
Takk for tips! Er det den miksturen du tenker på? Prøvd den selv?

Har prøvd div mykgjøringsmidler tidligere pga treg mage og div plager - men har aldri klart de derre pulvergreiene som man skal blande ut. Er jo masse korn og sånt oppi :hilarious: :hungover: det beste hittil av effekt har vært parafin og laktulose - men laktulosen krever jo at man drikker masse masse vann og hvis ikke så har den ikke effekt.

Har lyst å begynne på noe mykgjørende før fødsel, siden det kan ta litt tid før det får effekt hos meg...
 
Nei, fytti. Bestevenninnen min fødte i natt etter å ha blitt strippa i går. Hun fikk litt modningstegn etter strippingen, så jeg skrev til henne kl 22 at jeg håpet på å våkne til en babysnap i dag. Da jeg skulle opp og tisse kl 5 tikket det inn et bilde med baby. Hun var altså ikke på sykehuset (heller ikke på vei) kl 22, men fødte midnatt og var allerede hjemme igjen kl 5 om morgenen :oops:
Wow. Når man leser slikt føler man at man ligger rimelig lenge i Norge med 48 timer som normalen. Selv var jeg ikke i stand til å stå oppreist i flere timer etter første fødsel, rimelig glad jeg ikke ble kastet på dør etter tre-fire timer da. :bag:

Bittelitt på sida av trådens tema, men.. :facepalm:
 
Wow. Når man leser slikt føler man at man ligger rimelig lenge i Norge med 48 timer som normalen. Selv var jeg ikke i stand til å stå oppreist i flere timer etter første fødsel, rimelig glad jeg ikke ble kastet på dør etter tre-fire timer da. :bag:

Bittelitt på sida av trådens tema, men.. :facepalm:
Jeg er kanskje rar, men jeg ser frem til 2 døgn på sykehuset :angelic: Tid til å få roen og bli kjent med lille, mens storesøsknene koser seg hos mormor og morfar ♡
 
Leser hva som er smart å ha med, men også lest at det ikke er smart med altfor stor bag tilfelle man deler rom på barsel. Så usikker på om jeg skal ha en middelstor northface bag eller koffert. Koffert føles så stort (men praktisk med hjul da). Hva planlegger dere? ☺️
 
Leser hva som er smart å ha med, men også lest at det ikke er smart med altfor stor bag tilfelle man deler rom på barsel. Så usikker på om jeg skal ha en middelstor northface bag eller koffert. Koffert føles så stort (men praktisk med hjul da). Hva planlegger dere? ☺️
50L bag til meg, stelleveske med baby sine ting, og en vanlig sekk til mannen :)
 
Takk for tips! Er det den miksturen du tenker på? Prøvd den selv?

Har prøvd div mykgjøringsmidler tidligere pga treg mage og div plager - men har aldri klart de derre pulvergreiene som man skal blande ut. Er jo masse korn og sånt oppi :hilarious: :hungover: det beste hittil av effekt har vært parafin og laktulose - men laktulosen krever jo at man drikker masse masse vann og hvis ikke så har den ikke effekt.

Har lyst å begynne på noe mykgjørende før fødsel, siden det kan ta litt tid før det får effekt hos meg...
Både jeg og datteren min har prøvd den med god effekt ;) Jeg er som sagt fan av virkestoffet i movicol/dulcosoft. Jeg kan godt drikke pulver blandet ut i vann, men det kan ikke 2,5-åringen. Derfor har vi begge deler her hjemme, hehe. Ville gitt det et forsøk hvis jeg var deg! :happy:
 
Wow. Når man leser slikt føler man at man ligger rimelig lenge i Norge med 48 timer som normalen. Selv var jeg ikke i stand til å stå oppreist i flere timer etter første fødsel, rimelig glad jeg ikke ble kastet på dør etter tre-fire timer da. :bag:

Bittelitt på sida av trådens tema, men.. :facepalm:
Jeg stresser litt for å bli sendt hjem så sykt fort. Men nå vet jeg ikke hvordan fødsel blir eller noe som helst da. Har fått lovnad om at hvis ikke alt er 100% på stell, så blir jeg ikke sendt hjem :happy:
 
Jeg er kanskje rar, men jeg ser frem til 2 døgn på sykehuset :angelic: Tid til å få roen og bli kjent med lille, mens storesøsknene koser seg hos mormor og morfar ♡
Jeg ser også fram til barsel, altså. Eller, er litt delt, har ikke vært borte fra kommende storebror så lenge før. :bag: Han og bestemor kommer nok til å kose seg gløgg altså, men kan risikere at vi kommer opp i 5-7 dager med igangsettelse.

Potensielt så mange dager betyr at vi må nok pakke med oss en del ekstra også. Vanskelig å vite akkurat hvor mye, og jeg har ikke så mye klær fra før. :facepalm:
 
Til Meg:
-2stk ammebh-er
-2stk amme-topper
-2 par vanlige sokker + 1 par tjukkere sokker
-3 gode truser
-2stk kosebukse/joggebukse
-2stk behagelige cardigans
-2 gode gensere
-Hjemreise-antrekk
-Mini Sjampo og balsam
-Toalettsaker(tannbørste, tannkrem, deo, hårbørste, hårstrikk, håndkrem, leppomade)
-Sminke og sminkefjerner
-Fuktighetskrem
-Cleanser
-Bind, ammeinnlegg
-Paracet
-Kompresser(til amming)
-Proteinbarer/energibarer
-Druesukker tabletter
-Bringebærbladkapsler(for at livmoren skal trekke seg raskt og bra tilbake)
-Tøfler
-Skittentøyspose
-Ørepropper til musikk
-Fulloppladet powerbank med ledning
-Planleggingsbok + tusjer
-Helsekort for gravide + fødebrev
-Vannflaske
-IPad + iPad lader
-Oppladet mobil og mobil lader


Til Babyen:
-3 stk omslagsbodyer i strl 50/56
-Strømpebukse
-Bukse
-Sokker
-Klore vanter og tynn lue
-Pysj i strl 50 og pysj i strl 56
-Gulpeklut
-Koseklut
-Hentesett: Body, bukse, sokker, lue, vanter + hvit dress
-Babyteppe
-Bilstol med vognpose

Anbefaler trillekoffert som kan ha plass til både dine, baby og pappas ting, så man slipper drasse på så mange bagger. Anbefaler også noe form for små separerings-bager/poser for å skille babyens ting, dine ting, snacks etc så man har litt oversikt og kan finne lett fram til det man trenger.
B9E0FBC2-8944-4603-B10B-43E3897B56AF.jpeg19FFCC85-46FA-46BB-BF85-4A6CDD0D985E.jpeg
 
Last edited:
Back
Topp