Fødebag

termin 10 .02 men har pakket siden uke 30. pga. fødte for tidlig sist og de sier det er risiko for det denne gang også.. sist hadde jeg ikke pakket og hadde 6 uker til termin men plutselig kom hun. Denne gang har jeg allerede vært innlagt med rier som de stoppa pluss mye annet.. i morgen er uke 34+0. Og med storesøster gikk vannet da, så er kjempe spent har i grunn kontroll på nyttårsaften om hun ikke kommer før. Håper jo på 2025 baby blir kjempe spennende ..

Vi vasket klær nå rett før jul, og tenkte begynne å tenke på fødebagen om ikke alt for lenge. Blir nok å ha den klar en gang i midten av januar tenker jeg. På den ene siden tenker jeg at det er god tid ennå (termin 18. februar), men man vet jo aldri :nailbiting:

Det meste ble vasket før det ble lagt bort, men skal se over alt før mellomste sine klær skal flytte ut av stellekommoden og byttes ut med tredjemann sine. Hvis noe skal vaskes gjør jeg det etter juleferien og ungene er tilbake i barnehagen.

Fødebagen blir en back up bag da jeg håper å føde hjemme. Men må jo pakke noe i tilfelle overflytting. Jeg har ingen forventning om å føde før termin (altså ikke før tre uker før termindato), så jeg tipper jeg pakker den helt i slutten av januar, rett før fødselspermisjonen begynner. Mulig jeg går for å kjøpe en ekstra tannbørste og tannkrem som ligger klar i den bagen, fremfor å ta med de som står på badet da en ev. overflytting sannsynligvis må skje rimelig kjapt.

Har vasket det meste med klær og utstyr. Vi har måtte flytte litt tunge møbler osv. Så vi gjorde det litt tidlig i svangerskapet når jeg hadde muligheten til å hjelpe. Har derfor hatt ungen sin kommode klar for klær en god stund. Tatt en vask her og der når jeg har følt for det.

Fødebagen pakker jeg ca. 1 mnd før termin, men venter til etter jul. Skal pakke vekk jula og sånt først, før jeg ordner mer til babyen :)

Back
Topp