Fødebag

Jeg tror jeg tenker midten av juli for min del, en måned før termin.

Til baby:
Omslagsbodyer x5
Strømpebukser x5
Lue?
Bleier
Bamse
Smokk
Bæresele
Bilstol
Teppe
Gulpekluter
Våtservietter

Sykehuset vårt har ikke låneklær til baby, og vi har lang vei å kjøre, så derfor litt ekstra.

Er 34+0 idag, har startet å hive div i en bag. Siden jeg har handlet litt nye amme bh, joggedress osv til meg. Men det er ikke noe system oppi den, bare samler sammen foreløpig.

Til baby pakker jeg egen liten sekk.
- 3 pysjer
- 4 body
- 4 bukser/strømpebukser.
- tøfler
- 2 pledd
- smokk
- hentesett.
- gulpekluter
- koseklut/bamse
- bæresjal.
- div salve/våtservietter/bleier selvom man får det meste på sykehuset er det greit å ha.

Er 35+2 nå, og begynte ordentlig på mandag. Mangler et par småting til meg, som var på vei i posten. Så tror jeg fullfører i dag. :)

Har pakka dette til lille:
Et sett i 50
Et sett i 56
En pysj
Hentesett
Et babyteppe

Tror det var det. De har det meste på sykehuset, og er bare en halvtime på veien hjem. Får se om jeg legger til noe mer når jeg pakker over fra stor veske til sekk i dag.

Last edited:
Har ikke begynt enda tenker og begynne og vaske babaytøy og pakke litt om noen uker når ferien er over :)

Får alt en trenger til baby på sykehuset her, men tar med litt klær da det på sykehuset er stort og slitt og det er litt koslig og ha på egne klær.
Håper også og få reise fort hjem, men tar med litt tilfele jeg må bli noen dager.
Ca 3-4 bodyer, 1-2 bukser og hente sette.

Tenker å pakke om noen uker, 4-5 uker før termin kanskje.Til baby planlegger vi bare å ta med et sett babytøy, og hentesettet, og et bæresjal. Bleier og sånt har de på sykehuset, og det anbefales jo mest mulig hud mot hud, så forrige gang hadde ikke baby på klær før vi skulle dra hjem:)

MmmmmTenker å pakke om noen uker, 4-5 uker før termin kanskje.Til baby planlegger vi bare å ta med et msett babytøy, og hentesettet, og et bæresjal. Bleier og sånt har de på sykehuset, og det anbefales jo mest mulig hud mot hud, så forrige gang hadde ikke baby på klær før vi skulle dra hjemgar
Tenker å pakke om noen uker, 4-5 uker før termin kanskje.Til baby planlegger vi bare å ta med et sett babytøy, og hentesettet, og et bæresjal. Bleier og sånt har de på sykehuset, og det anbefales jo mest mulig hud mot hud, så forrige gang hadde ikke baby på klær før vi skulle dra hjem:)
Mine venninner sier at det ikke er et poeng å ta med bæresjal. Ungen har egen seng på sykehuset og ellers bærer man babyen uten. Og at de er for små til bæresjal på sykehuset. Noen med erfaringer her? Jeg har ergobaby embrace og har tenkt å ta den med til sykehuset

Mine venninner sier at det ikke er et poeng å ta med bæresjal. Ungen har egen seng på sykehuset og ellers bærer man babyen uten. Og at de er for små til bæresjal på sykehuset. Noen med erfaringer her? Jeg har ergobaby embrace og har tenkt å ta den med til sykehuset
Jeg synes det er fint å ha med bæresjal for å ha baby nærmest mulig hvis jeg skal "ut og gå". Da får vi nær kroppskontakt :) Vi brukte ikke babysengen på sykehuset, og dagene og nettene gikk stort sett i at baby lå oppå eller ved siden av meg, og sånn gikk stort sett tralten da vi kom hjem også:Heartred Men i så fall er det viktig å huske trygg samsoving :) https://ammehjelpen.no/samsoving/

Brukte bæresjal på sykehuset med første da jeg var på ammekurs og knipekurs. Lå 4 dager på barsel den gangen.
Neste gang brukte jeg ikke bæresjalet, men da var jeg der bare én natt.
Så det spørs vel hvor lenge man blir, og det er vanskelig å si på forhånd.

Har ikke helt oversikt, men har en del i str 50. Selv om babyene mine har vært over gjennomsnittet store har vi brukt 50 noen uker. Tar med bomull.

Er det mange som kjøper mye tøy i størrelse 50?

Pakker dere med ull, eller bomull?
Jeg har nesten ikke noe i str 50. Har vel noen få bodyer. Har kjørt mye av det jeg har i str 56 i tørketrommelen tidligere så mye av det er nok en mellomting mellom str 50 og 56 :) de to forrige har gått rett inn i str 56 ved fødsel og har ikke syntes at det har blitt for stort. Det er jo også litt forskjell fra merke til merke når det kommer til str. Begge mine har vært 52 cm lange og mellom 3500 g og 4000 g så hvis det ikke blir premature fødsel så regner jeg med at vi må rett på str 56 :) tenker for min egen del at det bedre å kjøpe mindre hvis behovet melder seg etter fødsel :)

Kun 56 og oppover her. Hatt lange gutter så 50 har aldri hvert aktuelt. Litt stort funker. Spent på lille som kommer no får hun er stor. Håper de har bommet litt på størrelsen

Begge mine var 51 cm lange (første 4000g andre var 3450g), brukte størrelse 50 i alle fall i en mnd om ikke lenger. Blir å kun ta med str 50 i fødebagen.

Fødebagen blir ikke pakket før om en god stund tenker jeg. Er 32+2 i dag, og ca 36+3 når vi kommer hjem fra ferien, så tenker jeg pakker den da.

Min forrige var 3400g (gikk også ned nærmere normalen på 10%) og brukte 50 lenge :) Så har en de bodyer i 50, men bukser er alt 56. Druknet i 56.
Så håper det samme med denne babyen.

Har med både ull og bomull, ull er bra uansett vær. :)

Ikke kjøpt mye i str 50. Venter til baby er her for å se hva som trengs i den minste str.

Pakker bomull og ull. Ull er fint til å regulere varmen uansett årstid Ikke tykk ull da, men sett fra Nøstebarn i silkeull

Pakker den iløpet av uka tenker jeg, er i uke 36 nå.
Tar med 2-3 sett i str 50 og 2-3 sett i str 56
Sokker
2 tepper, et strikket i ull og et helseteppe i bomull,
Sutt
2 pysj/heldrakter
Bleier
Kluter
Koseklut/bamse
Hentesett

Back
Topp