Fødebag

MadeleineXX

Glad i forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Julilykke 2023
Har dere begynt å tenke på fødebag og hva dere skal ha med dere? Jeg husker ikke helt hva jeg hadde med meg sist, bare at jeg hadde med alt for mye og ikke fikk brukt 20% av tingene en gang laughing1 Føler jeg har grei kontroll på hva jeg trenger til babyen, men hva tenker dere å ha med til dere selv? Både til fødselen og til dagene etter når dere er på barsel :)

Ikke begynt enda. Tar med meg toalettmappen min. Jeg vet at jeg ikke blir å bruke sminken der, men... Har med ringblomstsalve (ansiktskrem/lipsyl/sårsalve til bl.a brystvorter..), deo og tannbørste/tannkrem oppi der. Vurderer hive tannbørste til mannen og.
Vil også ha multimam med.

Ellers;
* Klær til meg selv (mest til hjemreise, men også noe løse bukser å ha på under sykehusskjorta).
* Lader til telefonen
* Hjemreisetøy til baby.
* Sandaler

Usikker på om jeg egentlig trenger noe mer.. Bæresjal kanskje, hvis jeg må være alene på sykehuset og denne babyen OGSÅ nekter å ligge alene.

Har pakket ferdig bagen til babyen og nesten ferdig med min. Mangler bare noen bukser til meg selv og det man pakker samme dag som tlf-lader, stellesaker og mat/drikke til fødingen. Satser på å ikke ha med for mye da man sjeldent får bruk for alt man tar med.

Fødebag

• Sjokolade
  • Smågodt
  • Sokker
  • 2 amme-singletter
  • 1 bukse
  • Strikketøy
  • Lommebok
  • Onico
  • Vannflaske
  • Toalettmappe (mascara, deo, såpe, sjampo, tannkost,tannkrem, børste, hårstrikk, balsam, multimam, bb cream)
  • Lader
  • Kamera
  • Lang cardigan
  • Slippers
  • Lypsyl
Jepp, jeg har svangerskapsdiabetes :hilarious:

Baby sin:

• Hentesett
  • 1 pysj
  • 2 stk body
  • 2 stk bukser
  • 1 par sokker
  • Babyteppe
  • Smokk
  • Lue

Har dere begynt å tenke på fødebag og hva dere skal ha med dere? Jeg husker ikke helt hva jeg hadde med meg sist, bare at jeg hadde med alt for mye og ikke fikk brukt 20% av tingene en gang laughing1 Føler jeg har grei kontroll på hva jeg trenger til babyen, men hva tenker dere å ha med til dere selv? Både til fødselen og til dagene etter når dere er på barsel :)
Har tenkt på det, men har ikke pakket noe…
Men klær til meg, tannbørste,, tannkrem, deo,hårbørste, tlf, lader, klær til baby, bæresjal og mangler jeg noe får mannen hente tenker jeg. :p

Nei ikke enda, pakker den sikkert rundt uke 36-38 ish tenker jeg:shy::happy: Regner med jeg pakker ned noe da også tar jeg resten når fødselen starter...som toalett saker :cool:

Har ikke pakket noe enda, men tenker jeg pakker i uke 33, da jeg selv kom i uke 34, så tar ingen sjanser der :p
Tror ikke man trenger så mye, ser folk har med seg aalt for mye når de er på barsel (jobber som renholder i sykehuset), så tenker jeg tar med det nødvendigste, til baby blir det vel mest bare hentesett, da sykehuset har alt ellers:D

:HeartpinkTil meg
  1. Vid gravid joggebukse
  2. Vid genser
  3. T-skjorte / singlett x 2
  4. Amme-bh
  5. Silverette og ammeskjold
  6. Toalettsaker: sjampo, hårkost, ansiktskrem,tannkost,tannkrem,lipsyl og deo
  7. Slippers (anbefales)
  8. Drikkeflaske (viktig)
  9. Noe snacks (nøtter,kjeks, nøtter, muslibar etc)
  10. Sukkerholdig drikke til fødsel (Pepsi var amazing sist!)
  11. Kamera
  12. Mobillader
:HeartblueTil lille
  1. Hentesett ("Hjem" heter det)
  2. To bodyer
  3. To bukser + strømpris som kan brukes til bodyene
  4. To par labber
  5. En nattdrakt
  6. En heldrakt i myk bambusull
  7. En lue i tyyynn ull og en i bomull
  8. Et pledd
  9. Smokk
*Hadde ikke så mye klær med til baby sist,men syntes det i bunn og grunn var koselig. Likte ikke så godt babyklærne de har der, og var så koselig å ta på "vårt". Men vet det er smak og behag.

Jeg tenkte jeg skulle tipse om å ha med egne nettingtruser i fødebagen. Min erfaring fra forrige fødsel var at trusene de hadde på sykehuset var altfor stramme (og jeg har tynn kroppsfasong). Noen liker også å ha med egne bind/bleier, men jeg syns de fra sykehuset var OK. Men greit å ha hjemme til hjemkomst da.

Jeg tenkte jeg skulle tipse om å ha med egne nettingtruser i fødebagen. Min erfaring fra forrige fødsel var at trusene de hadde på sykehuset var altfor stramme (og jeg har tynn kroppsfasong). Noen liker også å ha med egne bind/bleier, men jeg syns de fra sykehuset var OK. Men greit å ha hjemme til hjemkomst da.

Oi, hva er det de har på sykehuset "ditt"? :O Aldri opplevd det etter mine tre fødsler, og jeg er str Large ish... O.o

Forøvrig, noen som vet om Tena Silhuett funker til blod også, eller bare urin? Det ser jo straks penere ut med sorte heltruser liksom :p

Ikke for det, blødde ikke sååå mye sist, kunne nesten bare gå over til bind samme dag liksom..

På Ullevål hvor jeg fødte sist hadde de ikke klær til baby og man måtte kle seg litt «anstendig» i kafeteriaen (ikke lov med bare sykehusskjorte). Så greit å sjekke ut hva de har på sykehuset og reglene der også :)

På Ullevål hvor jeg fødte sist hadde de ikke klær til baby og man måtte kle seg litt «anstendig» i kafeteriaen (ikke lov med bare sykehusskjorte). Så greit å sjekke ut hva de har på sykehuset og reglene der også :)

Oi. Her har de fødende sin egen stue med kjøkkenkrok; hvor de kan ordne egen frokost/kveldsmat (brødmat da), og får servert dagens middag.. :p Der kan man sitte i sykehusskjorta, eller bare hente mat inn til rommet sitt. Og klær har de masse av :p

Men står ofte litt info på sykehuset sine nettsider. F.eks så anbefalte de toalettsaker og sandaler her. :)

Oi. Her har de fødende sin egen stue med kjøkkenkrok; hvor de kan ordne egen frokost/kveldsmat (brødmat da), og får servert dagens middag.. :p Der kan man sitte i sykehusskjorta, eller bare hente mat inn til rommet sitt. Og klær har de masse av :p

Men står ofte litt info på sykehuset sine nettsider. F.eks så anbefalte de toalettsaker og sandaler her. :)
Ja, det er store forskjeller på sykehus, så greit å lese litt i forkant på sykehusets hjemmeside :) Høres deilig ut med egen kjøkkenkrok! Toalettsaker og sandaler anbefaler de her også, så mye er jo nok likt.

Oi, hva er det de har på sykehuset "ditt"? :O Aldri opplevd det etter mine tre fødsler, og jeg er str Large ish... o_O

Forøvrig, noen som vet om Tena Silhuett funker til blod også, eller bare urin? Det ser jo straks penere ut med sorte heltruser liksom :p

Ikke for det, blødde ikke sååå mye sist, kunne nesten bare gå over til bind samme dag liksom..
Jeg har ikke prøvd Tena Silhuette spesifikt tror jeg, husker ikke, men jeg syns det var upraktisk med truser for når du skal bytte de hvis du har på deg bukse.

Back
Topp