Fødebag

Spire_ønske

Elsker forumet
Hei dere.
Med nr. 1 pakket jeg ikke fødebagen før jeg var 8mnder :joyful: Men med denne nå, har jeg tenkt på det allerede og jeg er straks i uke 17 bare:smiley-bounce022
Jeg skal ikke pakke den nå altså, men bare nysgjerrig på hva andre pakker i den?

Sist gang pakket jeg følgende, men var mye jeg ikke fikk bruk for. Mye var nok fordi jeg ble veldig dårlig etter fødsel og omtrent ikke klarte å stå oppreist før dag 4, men litt usikker:

2 løse tights

Behagelige gensere

Topper

Ammesinglet og BH

2 Babybody ull 50

2 babybody 56

Strømpebukse baby

Babydress

Lue bomull og ull

3 Baby bukse 50/56

Klorevotter

Ammeinnlegg ull og engangs

Purelankrem

Sokker baby

Sokker

Store truser

Nattbind

Linsevæske og etui.
Ekstra linser!

Briller

Mobillader

Sminkeveske

Snacks og drikke

Cardigan

Helsekort-mappe

Intimservietter

Intimsåpe

Hårbørste

Hårspray

Hårolje

Morgenkåpe

Plast slippers

2 Baby pysj

Vaselin

Håndkrem

Tannbørste og tannkrem

Shampo liten flaske

Dusjsåpe

Deo

Gulpeklut til hjemreisen

Pledd

Et par fine topper

Smokk

Bleier baby

Klær og moblader mannen

BILSTOL!

jeg er gravid med Nr 3, og har ikke tenkt på baggen enda! Litt tøy til meg og baby, toalettsaker og bæresjal og slipperser! Bleier og bind får man vel på sykehuset?! Tipper jeg bare blir en natt;)

Jeg har skrevet ca det samme som deg.

Har et par ting til:
Morgenkåpe (har kjøpt inn en ny)
Slipers
Genser med glidelås (lett å amme i)
Drikkeflaske

Den har jeg ikke offret en tanke enda, så denne tråden er det nok lurt å følge med på ja :)
Må iallefall ha med lader og leppepomade :cool:

På sykehuset bruker jeg bare sykehusklær, sist ble vi sendt til annet sykehus og da lå bagen igjen på det førstr sykehjset, klarte meg veldig fint uten baggen. Den kom ex’n med den dagen vi skulle hjem. Sandaler, toalettasaker, hjemreiseklær til meg og baby.

Slippers eller tøfler, joggebukse, boxere, smågodt(!), hodetelefoner (deilig å kunne tune ut alle lydene når man ammer eller andre tar seg av den lille). Personlig ville jeg ikke vasket med annet enn vann nedentil etter fødsel, med mindre jeg hadde planlagt keisersnitt. Ville nok tatt med nettbrett og, savnet det da jeg satt alene i peisestua på natta og ammet, gikk ikke så mye på tv ellers så lista di veldig bra ut. Men noe på den får man jo på sykehuset, det hadde jeg ikke tatt med, bind, purelan

Fikk bruk for særs lite sist og pakker nøkternt denne gangen også ☺️ Var bare en kjapp overnatting på barsel før jeg dro hjem. Om ikke min mann får være der sammen med oss denne gangen heller drar jeg hjem så snart som mulig om formen vår tillater det. Fikk bruk for snacks + redbull, en tights, en t-skjorte, en cardigan (til den ene gangen jeg var ute av rommet + hjemreise), mobillader og tøfler. Lå med min sønn på brystet hele tiden, trengte ingenting til han bortsett fra en pysj. Fikk lue og genser på sykehuset. Alt av stelleartikler og bleier både til mor og barn fikk vi på sykehuset.

Jeg endte med å ta på meg klærne jeg egentlig hadde pakket da vi dro til sykehuset (det var de mest behagelige klærne). Da vi bare så vidt rakk frem ambulanse ble det både blod og div på genseren... Som jeg så måtte dra hjem i Så skal ikke gjøre det igjen

Egentlig ikke tenkt på den enda. Er tredjemann og gangene før pakket jeg for mye.
Blir et sett hjemreiseklær til meg og mini. Behagelig ammebh da brystene er øm og spreng akkurat når melken kommer, slik brystskjold/kopp som gjør at ikke ammebh og innlegg blir liggende inntil og klistre seg fast i såre bryst, gulpeklut, 1 ekstra omslagsbody, tynn ulllue, en behagelig babybukse og sokker til å ha på sykehuset til mini og trengervi noe mer skift bruker vi sykehusklær, salve til såre bryst, slippers og drikkeflaske. Bilstol står montert i bilen, trenger ikke den før hjemreise. Skulle jeg savne noe får mannen fikse underveis, han blir uansett å dra hjem til storesøsken dagen etter fødsel og jeg blir ikke lengere enn nødvendig på sykehuset siden vi bor bare 30min unna å dette er tredjemann. Reiste tidlig hjem med de to andre også så er det ikke noe uventet gjør jeg det nå også.

Skal ha nr. 2 nå og kommer til å ta med meg mye mindre denne gangen. Tenker at ting som egen drikkeflaske, snacks, mobil og lader er viktigst. Også sandaler er viktig å huske. Holder med ett skift til baby til hjemreise, ellers bruker vi begge sykehusklær. Et skift med cardigan, topp og bukse til besøk og hjemreise. Hygieneprodukter får man, så trenger bare basics, hårbørste, tannbørste. og hvis jeg skulle trenge noe ut over dette så fikser mannen min det. Han ordner også bilstolen til hjemreise.

På riksen er det stort sett knøttsmå dobbeltrom, man har derfor i praksis ikke plass til å legge fra seg ting noe annet sted enn oppå det lille skapet ved siden av, derfor er det lurt med drikkeflaske så du unngår å søle med plastkopper og sånt.

Men kan gjøre obs på en ting, og det er at sykehuskaffe er helt ubrukelig. Får derfor mannen min til å ta med en termos enten hjemmefra eller en cafe. Tror ikke han kommer til å få overnatte denne gangen heller.

Hata sjukehuskle, og hata å ikkje føla meg fresh. Forrige gang reiste eg heim etter eit døgn (i verdens beste ammekjole), men på sjukehuset brukte eg ammesinglett, og Tena sine high waist bleietruser i svart :D
Planen er barsel denne gongen, så kjem til å pakka eitt sett med joggekle, og ellers ammesinglett, skjørt, cardigan, og kjole - som sist :love017

Mange god tips her. Med første var jeg fem dager på barsel, men håper jeg kan komme fortere hjem denne gangen. Lov å håpe!

Jeg hadde med kun det mest nødvendige, får mye på sykehuset også. Det eneste jeg ville endret fra sist var mer klær til meg selv. Jeg pakket jo for å være der i 2 dager, og tanken på å være der 3-4 dager slo meg aldri.
Jeg verdsatte lang cardigan sist, skjuler bleierumpa godt.

Viktigste her er snacks :hilarious: vi kan heller ikke ha besøk på sykehuset så klær er ikke så viktig
Kan skrive under på denne. Ble liggende inne 4 dager etter fødsel grunnet spinalhodepinne og fikk beskjed om å spise og drikke masse siden jeg mistet så mye blod at jeg måtte ha blodoverføring. Sykehusmaten er ikke den beste, så supert med ekstra snarks og drikke. Hadde med Askim ripssaft og den skal absolutt med neste gang, supert både under og etter fødselen da den ikke er for søt

I går fant jeg frem alle de bittesmå klærne fra sist gang. Er så mye fint :Heartred skal finne en bag og pakke ned babyklær til sykehuset i helga tenker jeg.

Back
Topp