Fødebag

Kh86

Flørter med forumet
Hva har/hadde dere i fødebaggen? Noe som er ekstra lurt å pakke med seg og hva trenger man eventuelt ikke? :)

Jeg tok med dette: Hjemreiseklær til, babyen, toalettsaker til meg selv, noen skift med behagelige klær, tøfler/sandaler, litt snacks og lader til mobil.

Jeg tok med dette: Hjemreiseklær til, babyen, toalettsaker til meg selv, noen skift med behagelige klær, tøfler/sandaler, litt snacks og lader til mobil.
Dette synes jeg var en fornuftig liste! :) Jeg hadde heller ikke behov for noe mer sist, og har ikke pakket noe mer enn dette denne gangen. Jeg manglet hårstrikk sist faktisk, det kan være greit å ha liggende i baggen. De hadde ikke strikk på fødeavdelingen.

Synst det er vanskeli å pakke uten å vite hvor lenge vi blir. Sist var vi jo innstilt på noen dager der, spørs nå når vi ikke får besøk og må være alene.
Men ammebh, ammeinnlegg, lykkeliten ammesalve, klær til baby, ammebok, hårstrikk, vannflaske, slippers, ammepute, paracet, varmeflaske, kjeks/godteri, lader, behagelige klær, lypsyl.
Det jeg kommer på i farten.

Ahhh ja Paracet har jeg glemt å pakke! Gruer meg til etter-rier..!!! Det var ille med nr 3, så det blir nok enda verre nå frykter jeg :shifty:

Joda, det får man :) Men om jeg våkner på natten og har behov, så slipper jeg å tilkalle noen ;)

Min ser ca sånn her ut:) Sikkert ikke alt jeg trenger, men bedre å ha litt for mye en å savne noe tenker jeg;)

Til Mamma:
- hefte med all info angående graviditeten(helsekort, blodprøvesvar, ul beskrivelse)
- Ønskebrev/fødselsbrev
- Mat og snacks:
* drikkeflaske m/tut(vann/iste/brus)
* sjokolade/energibar/nøtter
* kjeks/lefse
* druer/eple/banan
- Toalettsaker:
* Paracet
* Q-tips
* bodylotion krem/ olje
* sjampo/balsam
* purelan/multi mam(til såre bryster)
* ammeinnlegg engangs
* ammeinnlegg i ull(når brystspreng
og melkespreng kommer syns jeg det var
gull sist når jeg fikk påbegynnende
brystbetennelse)
* deodorant
* tannbørste/tannkrem
* sminke hvis man ønsker
* barberhøvel
* Nesespray (hvis man er tett i nesa under
fødsel, kan det hjelpe på pusten)
* Hårstrikk
* lypsyl
* linser/briller
* eventuelle medisiner
Vet også noen pakker: mykt dopapir, liten hårføner, eget badehåndkle(men det hadde ikke jeg tenkt).

- På barsel:
* Innesko/tøfler
* Sove tøy/kan også bruke sykehuset sine
skjorter
* joggebukser
* amme singlet
* gensere
* Tynt skjerfet
* Amme-BH
* sokker
* undertøy til store bind

- Annet:
* Ammepute
* høretelefoner
* lommebok
* Kamera full ladet, minnekort
* mobil, pad, lader
* Lesestoff
* penn
* solbriller

Til Barnet:
- Sete i bilen til hjemreise
- Teppe/pledd til setet ved hjemreise
- Gulpeklut, helseteppe
- Antrekk til hjemreise i str 50 og 56, feks:
* lue
* body
* bukse
* genser
* sokker
- Eventuelt klær til barsel hvis ikke man ønsker å bruke de man kan låne på sykehuset

Til Pappa;
- Mat og snacks, drikke
- Penger til automat?
- Et skift (og toalettsaker ved overnatting?)
- Lesestoff

Jeg pakket to - en sekk til fødselen og en barselkoffert. Grunnen til at jeg valgte å gjøre det slik var pga korona, tenkte det var greit at jeg tok en sekk med det viktigste til fødsel når jeg skulle inn på sykehuset og en barselkoffert som far skulle ta med når han fikk komme inn.

Nå ble jeg satt i gang så barselkofferten blir jo med meg hele veien (og nå får mannen være her så lenge han vil så han har pakket en egen bag). Men i fødselssekken har jeg helsekort, høytaler/headset, alt av ladere, en liten toalettmappe med paracet, lypsyl, hårstrikk, muslibarer, sjokolade, vannflaske, ipad, en singlet og en t skjorte, va

Mens i barselbaggen har jeg pakket litt klær til meg (undertøy, t skjorte, joggebukse, cardigan, ammebh), litt klær til mini og hentesett, toalettsaker, ammeinnlegg og div salver og kompress, strikket pledd til baby og gulpekluter, sandaler. I tillegg hadde jeg med drikke og tacosnurrer. Troor jeg har fått meg meg det meste.

Ahhh ja Paracet har jeg glemt å pakke! Gruer meg til etter-rier..!!! Det var ille med nr 3, så det blir nok enda verre nå frykter jeg :shifty:
Jaa jeg synst deg var ille med nr 1, så frykter de når med nr 2. Og da er deg greit å ha paracet tilgjengelig selv:hilarious:

Får man ikke smertestillende på sykehuset om man har behov for det? ☺️ #førstegangsfødende
Jo, men personlig synes jeg det er lettvindt å slippe å spørre om paracet.

Har ikke begynt å tenke på bagen enda, burde kanskje pakket den etterhvert :laughing002
Jeg har hatt god tid på å pakke tidligere, men denne gangen gikk jeg rett på rier ca hvert tredje minutt flere dager tidligere enn ventet. Da var jeg glad baggen sto klar :-)

Jeg har hatt god tid på å pakke tidligere, men denne gangen gikk jeg rett på rier ca hvert tredje minutt flere dager tidligere enn ventet. Da var jeg glad baggen sto klar :)
Som jeg skrev, jeg burde kanskje pakket den ja ;) Blir spennende å se hvordan det vil forløpe seg.. Håper alt står bra til med deg og den lille :)

Som jeg skrev, jeg burde kanskje pakket den ja ;) Blir spennende å se hvordan det vil forløpe seg.. Håper alt står bra til med deg og den lille :)
Nå er vi ferdige med omgangssyke alle mann, så nå er alt fryd og gammen:-)

Back
Topp