Fødebag

Gullfisk

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Er nok laget en tråd tidligere for dette, men klarte ikke å finne den.

Tenker det kunne være fint med en liste over hva som kan være greit å pakke med seg.
Vet det nærmer seg permisjonstid for mange, så kan være greit å ha en liste klar på hva som skal være med på føden :)

Kopier gjerne og legge til til du vil ha med og syntest er viktig og post på nytt!
 
Til deg:

- Helsekort
- Mobil lader
- Kamera (ekstra batteri)
- Litt kontanter (til kiosk)

- Amme BH'er
- Amme innlegg (engans/ull)
- Store gode truser
- Amme topp/singlet
- Gode bukser
- Cardigan/genser
- Helsesko/tøfler

- Toalettsaker (shampoo, balsam, tannkost, tannkrem, fuktighetskrem, lypsyl, o.l)
- Mykt toalettpapir
- Hårstrikk
- Linser/briller

Til baby:

- 2-3 bodyer
- Gulpekluter
- Hentesett
- Lue (bomull/ull)

Til pappa:

- T-skjorte
- Undertøy
- Noe mat/snacks
 
Det jeg hadde med i min fldebag var:
-Bleier
-Babyklær
-Smokk
Morgenkåpe
-Kjærestens boxere (da de var veldig gode å bruke etter en fødsel)
-telefonlader
-klær til bpde meg å min kjære

Nå er det snart er halvt år siden å jeg husker erligtalt ikke alt jeg hadde med.. men jeg pakka en trillekoffert full av det mest nødvendige. Jeg googla i en stund før termin å kom over en video som de gikk gjennom hva som skulle pakkes i sykehusbagen.
 
Ser det er mye snakk om store truser til disse fødebagene.....altså, forstår at det ikke er vits i med stringtruse, men ei vanlig, god, myk truse som greit får plass til vanlige/store bind....er det passe? Eller er det nødvendig med enda mer bestemortruser? (Hvor får eg isåfall tak i de?) Har en god del myke truser/hipstere (se bilder) fra kappahl, som eg elsker om dagen (ingen vonde sømmer, i motsetning til cubus sine lignende). Kan eg bruke de?

upload_2017-9-12_10-28-39.jpeg

upload_2017-9-12_10-27-46.jpeg
 
Ser det er mye snakk om store truser til disse fødebagene.....altså, forstår at det ikke er vits i med stringtruse, men ei vanlig, god, myk truse som greit får plass til vanlige/store bind....er det passe? Eller er det nødvendig med enda mer bestemortruser? (Hvor får eg isåfall tak i de?) Har en god del myke truser/hipstere (se bilder) fra kappahl, som eg elsker om dagen (ingen vonde sømmer, i motsetning til cubus sine lignende). Kan eg bruke de?

Vis vedlegget 232269

Vis vedlegget 232267
Elsker sånn truser for tiden!
Skal ikke stramme eller være som på de, da er de best :happy:

Jeg tenker på å ta med noe som det jeg også.
Skal bruke nattbind, bruker det når jeg har mensen ellers og syntest de passer godt i slike truser.

Mens jeg er på sykehuset bruker jeg de trusene de har der, i hvertfall når jeg har større bind på.
 
Ser det er mye snakk om store truser til disse fødebagene.....altså, forstår at det ikke er vits i med stringtruse, men ei vanlig, god, myk truse som greit får plass til vanlige/store bind....er det passe? Eller er det nødvendig med enda mer bestemortruser? (Hvor får eg isåfall tak i de?) Har en god del myke truser/hipstere (se bilder) fra kappahl, som eg elsker om dagen (ingen vonde sømmer, i motsetning til cubus sine lignende). Kan eg bruke de?


Jeg kjøpte en 5 pk med lignende bomullstruser på Sparkjøp, bare i en litt større str. enn jeg bruker til vanlig:)
Sist fødsel var jeg dum og kjøpte i str. til "vanlige meg" ikke gravide meg, så det ble litt trangt rundt magen etterpå, hehe :p
At det var plass til nattbind var nok for meg, jeg opplevde ikke noe kjempevoldsom renselse etter jeg var komt hjem.
På sykehuset brukte jeg bare nettingtrusen og de innleggene de hadde der de første 1-2 dagene.
 
Brukte også de nettingstrusene de hadde på sykehuset i starten - greit å slippe å blø igjennom sine egne [emoji14]
 
Brukte også de nettingstrusene de hadde på sykehuset i starten - greit å slippe å blø igjennom sine egne [emoji14]

Jeg kjøpte en 5 pk med lignende bomullstruser på Sparkjøp, bare i en litt større str. enn jeg bruker til vanlig:)
Sist fødsel var jeg dum og kjøpte i str. til "vanlige meg" ikke gravide meg, så det ble litt trangt rundt magen etterpå, hehe [emoji14]
At det var plass til nattbind var nok for meg, jeg opplevde ikke noe kjempevoldsom renselse etter jeg var komt hjem.
På sykehuset brukte jeg bare nettingtrusen og de innleggene de hadde der de første 1-2 dagene.

Elsker sånn truser for tiden!
Skal ikke stramme eller være som på de, da er de best :happy:

Jeg tenker på å ta med noe som det jeg også.
Skal bruke nattbind, bruker det når jeg har mensen ellers og syntest de passer godt i slike truser.

Mens jeg er på sykehuset bruker jeg de trusene de har der, i hvertfall når jeg har større bind på.
Takk for gode svar, da går eg for "godtrusene" mine :) som er passelige i størrelsen nå, høres ut som det blir greit.
 
Back
Topp