Fødebag

sistemannpåvei

Betatt av forumet
2 uker igjen til planlagt ks. Må vel starte på den berømte fødebagen snart. For noen uker siden hadde jeg klart for meg hva jeg skulle ha med meg, men nå klarer jeg ikke helt å tenke :p Hva pakker dere med til dere selv? Til babyen tar jeg ikke med så mye, bruker nok mest klærne de har på sykehuset mens vi er der. Tar med klær til hjemreise og et par smukker, og kanskje en liten lue, sokker og et teppe.
 
Behagelige store truser,behagelig bukse,genser,ammetopp og amme bher. Helnattedrakt eg fikk til jul(verdens mest behagelige plagg) tøfler. Sokker. Ei t-skjorte til mannen og ein bokser. Babyboken.kamera.2 sett med klær str.50. Og 2 sett i 56 tilfelle ungen er stor. Har 2 sett Pga er ikke sikker på om det er jente eller gutt, så har et sett "jente klær" og et sett nøytral. Hentesett og stelleveske med litt diverse til heimreise tilfelle me må stoppe å skifte bleie eller amme(har over 1 time hjem).. trur da va alt :p har også en sekk som henger på soverommmet med en stooor lapp som står at mannen må pakke med ladere til telefonen og diverse stellesaker.
 
Har med ett skift og toalettsaker til mannen og tre skift og toalettsaker til meg. Har ammesingleter og hettegenser med glidelås så det blir lett og komme til. Har med noen av mannens boksere også, de er gode og romslige hvis jeg heller vil bruke dem istendefor nettingtrusene. Mappen med helsekort og diverse papirier er med. Lader til mobiler og snacks :) Har med litt til baby også.
 
Har pakket med meg 2 løse og lette bukser, 2 ammebher uten spiler, noen ammevennlige singleter, en strikket jakke, støttestrømper og vanlige sokker, noen truser i et nummer større enn vanlig, innesko (slipperser) og toalettsaker til meg selv. En bokser og en t-skjorte til mannen (vi bor 7 minutter unna sykehuset, så regner med han tar en tur hjemom å fikser seg). Papirer fra svangerskapet (helsekort, blodprøvesvar, ul-svar osv).

Etter anbefaling fra jm når vi var på omvisning på føden har vi pakket med litt til mini. På sykehuset her har de bare noe truselignende opplegg som underdel til barna. Derfor ble vi anbefalt å pakke med strømpebukser, bukser med bein eller bukser og sokker. Vi har derfor pakket en av hver, samt 2 bodyer og en lue. Mamma vil komme med hentesettet til mini når vi skal hjem.

Ellers snacks og drikke til oss begge, mobil-lader og fulladet kamera :)
 
Jeg har kun med meg det aller viktigste. Speilreflekskamera - kjekt med gode klare bilder. Lader og mobil. Toalettveske med tannbørste, tannkrem, deodorant, maskara, to ammeinnlegg, dusjsåpe og sjampo. 3 litt store truser, 2 par sokker, amme-bh, svart myk bukse fra Cubus og ammetopp. Til baby: heldrakt i ull str 56, omslagsbody og bukse str 50, et par ullsokker, en tynn lue og hjemmestrikket hentesett.

Denne tråden minnet meg på at jeg huske å kjøpe slippers/Crocs! Det er viktig å ha med
 
Er det noe poeng å ha med bæresjal på sykehuset? Vet vi blir overført til barselshotell 4timer etter fødsel hvis alt er bra. Her får vi 3 overnattinger og må ned i restauranten for å spise. Er kanskje greit å ha mini i sjal istedetfor i plastsenga? De skal jo ha mest mulig hudkontakt første tiden såvidt jeg har forstått.. Noen innspill?
 
Jeg tar ikke med sjal på sykehuset, men her får vi også middagen på rommet, så vi slipper å gå ned i en kantine. Dessuten satser jeg på max 2 overnattinger.
 
Det er både praktisk og koselig med bæretøy, så sjal kan sikkert være fint å ha med det. Men det kan bli travelt å spise med babyen i sjal så jeg ville nok hatt babyen i senga akkurat under middagen iallfall.
 
Jeg har plutselig pakket ned mye mer til babyen enn jeg hadde tenkt i utgangspunktet. Flere bodyer og et par strømpebukser og sparkebukser. Får se om vi bruker det men syns plutselig det virket litt koselig å ha med eget tøy til babyen :p
 
Jeg har plutselig pakket ned mye mer til babyen enn jeg hadde tenkt i utgangspunktet. Flere bodyer og et par strømpebukser og sparkebukser. Får se om vi bruker det men syns plutselig det virket litt koselig å ha med eget tøy til babyen :p
Hehe.. samme her.. med mine og pappaen sine klær + babyen sitt + mat og drikke + brystpumpe og evt sjal er vi vel oppe i 5 kolli... skal la noe av det stå i bilen til etter selve fødselen men [emoji85]
 
Back
Topp