Fødebag

Ensiste

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Hva bruker/brukte dere som fødebag? Usikker på hva jeg skal pakke i, og det begynner vel å bli på tide å gjøre det snart

Jeg hadde en ryggsekk med ting jeg ville ha med meg på selve fødestuen, og så hadde jeg en slags weekendbag med klær og sånt til meg og babyen, som vi hadde i bilen i mellomtiden. Mannen min stappet noen ting i en sekk eller pose eller noe sånt til seg selv. :)

Hadde en bag! Hadde med meg alt med en gang. Neste gang skal jeg ha med meg mere skift, tilfelle vi må være lenge på sykehuset som sist :)

jeg hadde alt for mye.

Kort fortalt trenger du klær (gjerne joggebukse ol) til de dagene du er på sykehuset, kjippkjapper, evt morgenkåpe om du ønsker.
undertøy (litt ekstra pga lekasje, stort nok til å dekke store bind)
ammebh/ammetskjorte/ammeinnlegg
så shampoo/balsam/såpe/ lambidorull/tannbørste etc.

babyen trenger igrunn kun 1-2 sett klær.

Vannflaske! Kjedelig om mannen må løpe å fylle opp plastkrus hele tiden under fødselen :)

Jeg hadde med en bag med klær, kamera, såpe og stellesaker, noe tøy til lille, lader, skift til mannen.

en liten koffert

Bruker kofferten min, en sånn man får plass til inne i flyet. Kjekt å kunne trille den istendefor å bære.
Ja, tror jeg går for det jeg også. I fjor rakk vi ikke å pakke fødebag fordi de kom i uke 26, så mannen måtte hjem å pakke uten instruksjoner stakkars, og jeg syns det var så tungvint å ha ting i en bag, er så uoversiktlig

Hva bruker/brukte dere som fødebag? Usikker på hva jeg skal pakke i, og det begynner vel å bli på tide å gjøre det snart
Skal bruke trillekoffert i hardplast. Jeg skal ha ks, så da slipper mannen å bære både barn og bag. Pluss at da kan jeg vaske kofferten og få bort alle sykehusbakteriene

Her var mange gode tips. :)
Hvor lenge før termin pakker dere fødebaggen?

Pakket i en vanlig bag sist. Gjør det denne gangen også :)

Jeg har pakket i to bager nå :)
En lite større til meg pga stor toalettmappe, morgenkåpe og crocs. Så en litt mindre med babyklær, klær til begge barna til fotografering, henteset og pledd til bilturen hjem :)

trur jeg skal pakke ca 2-3 uker før termin. men jeg ser nok på formen også. sist kom mini nesten 14 dager før termin.

Sist pakket jeg ned det jeg ikke bruker nå, slik som eks undertøy, ammetøy, undertøy, såpe, morgenkåpe ol.

Så blir det det siste idet jeg drar, spørs hva som er vasket ol av eks joggedresser ol.

• Liker
Reactions: SMD
trur jeg skal pakke ca 2-3 uker før termin. men jeg ser nok på formen også. sist kom mini nesten 14 dager før termin.

Sist pakket jeg ned det jeg ikke bruker nå, slik som eks undertøy, ammetøy, undertøy, såpe, morgenkåpe ol.

Så blir det det siste idet jeg drar, spørs hva som er vasket ol av eks joggedresser ol.

Ikke dumt, tipper det blir å pakke den en mnds tid før termin slik at alt er på plass. :)

Jeg er 33+2 nå, og har sånn smått begynt. Har skrevet en liste over ting jeg må ha med og begynt å kjøpe inn det jeg ikke har. De tingene jeg har kjøpt som jeg ikke har bruk for her hjemme har gått ned i bagen allerede

• Liker
Reactions: SMD
Back
Topp