Fødebag

Frosk

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Vet det er veldig tidlig, men hva skal dere ha med? Jeg skal pakke den snart, håper jo selvfølgelig at jeg ikke får bruk for den på mange, mange uker enda, men sist fødte jeg i uke 23 og det var ikke veldig morsomt å ligge 3 1/2 time unna hjemme uten så veldig mye. Samboeren min pakka jo litt sist, men han var rimelig forstyrra så risikerer klke det en gang til :p og det er en liten risiko for for tidlig fødsel igjen så får være litt forberedt..

Så langt har jeg egentlig ikke tenkt enda :-/ Men sto en huskeliste i svangerskapsboken jeg fikk utdelt på OUL så jeg :-)

Har ikke tenkt på det enda men sist pakket jeg:

Behaglige klær til meg selv + pysj og noe som kunne brukes som tøffler.
Lader, mobil og kort/lommebok (bruker mobil til å ta bilder meg osv.)
toalettsaker
Klær til babyen som skulle brukes på hjemreisen
bilsete
Helsekort/skjema
+ noen enkle ting til å stelle barnet med, hvis vi skulle trenge å skifte bleie før vi var hjemme.. (bor 1,5 timer unna føden)

men jeg skrev ned en detaljert liste som jeg hadde klar, for det meste brukte jeg frem til dagen jeg skulle til sykehuset..så bare gikk etter den lista når jeg skulle pakke det som ikke kunne pakkes før :)

(mulig jeg har glemt noen ting, men det er hvertfall det viktigste) :P

Pakket bare noen få ting sist. Så samboer måtte hente ting etterhvert. Bor bare 15 min ca fra sykehuset med bil, så er jo ikke så ille :) Hihi. Jeg har en tendens til å gjøre ting i siste liten, så får prøve å være tidligere ute denne gangen ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vet det er veldig tidlig, men hva skal dere ha med? Jeg skal pakke den snart, håper jo selvfølgelig at jeg ikke får bruk for den på mange, mange uker enda, men sist fødte jeg i uke 23 og det var ikke veldig morsomt å ligge 3 1/2 time unna hjemme uten så veldig mye. Samboeren min pakka jo litt sist, men han var rimelig forstyrra så risikerer klke det en gang til :p og det er en liten risiko for for tidlig fødsel igjen så får være litt forberedt..

I uke 23? Og gikk det fint? Håper selvfølgelig det og at jeg ikke trakker deg på tærne når jeg spør nå..:)
Har ikke tenkt på fødebag enda, håper det blir en stund til:).

Fødebag hadde jeg ikke sist tror jeg... På Ahus får man bleier, bodyer, luer og alt babyen trenger den første tiden. For min egen del blir det lader, helsekort, litt klær, ammeinnlegg og Purelan salve :-)

I uke 23? Og gikk det fint? Håper selvfølgelig det og at jeg ikke trakker deg på tærne når jeg spør nå..:)
Har ikke tenkt på fødebag enda, håper det blir en stund til:).
Nei, det gjorde det desverre ikke. Går helt greit at du spør, må jo regne med det etter jeg skriver det.
Jeg tenker veldig på den, men det viktigste er vel at jeg har med behagelige klær, toalettsaker og lader. Og noen sko, f. Eks crocs.. Håper den bare får stå å støve litt etter den er pakka ;)

I tillegg til åpenlyse ting som behagelige klær, tøfler, penger, ladere og reiseklær til babyen er ammeinnlegg kjekt å ha med, det fikk jeg ikke sist på sykehuset :) bilsete også, om man bor langt unna eller om man skal bo med pappaen på barselhotell.

Nei, det gjorde det desverre ikke. Går helt greit at du spør, må jo regne med det etter jeg skriver det.
Jeg tenker veldig på den, men det viktigste er vel at jeg har med behagelige klær, toalettsaker og lader. Og noen sko, f. Eks crocs.. Håper den bare får stå å støve litt etter den er pakka ;)

Huff..! Kondolerer:(.
Kanskje jeg får begynne å tenke på den selv da. Hvertfall gå til innkjøp av en bag..;)

Jeg pakket fødebaggen sist etter lister jeg fant, det var absolutt ikke nødvendig :p Jeg brukte ikke halvparten engang... Denne gangen skal jeg ha med
et par behagelige skift,
toalettsaker,
mobil og lader,
ipad (greit å ha om det blir mye venting for blivende mor og far)
og litt klær til den lille.

De første dagene hadde vi ikke henne hos oss, så hun brukte klærne på sykehuset. De er jo godt brukt, så skal ha med klær selv denne gangen også, og håpe jeg får brukt de litt fortere :)

Back
Topp