"Fødebag" til storesøsken

Polying

Forumet er livet
Snøfnuggene 2018
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Jeg har pakket fødebaggen min, og har begynt å pakke en liten bag til sønnen min også. Planen er at mine foreldre skal passe han frem til lillebror er født.

Men jeg syns det er vanskelig. Aner jo ikke om det er 30 grader eller 3 grader i slutten av september, og vet ikke om det er tørt eller vått ute. Vet heller ikke om det er helg eller hverdag og barnehage-tid. Og aner ikke om fødselen tar 3 timer eller 3 dager.

Hva ville du pakket i en slik bag?
 
Jeg pakket nødbagen for lenge siden. Har lagt oppi bleier, to klesskift med "filleklær", en matboks + vannflaske (i tilfelle bhg), en bamse og toalettmappe med tannkost/tannkrem, badesåpe, rumpesalve, solkrem, hårbørste+strikk. Egentlig bare basic i nøden. Har også instruert besteforeldre i festing av bilstol, og sagt at de må løpe opp på badet og hente flere klær "etter forholdene".
 
Et skift i hver kategori (shorts&tskjorte, bukse&genser)
Tannbørste/tannkrem
Pysj
Bleier og smokk om barnet er så lite
Kanskje solkrem?

Ellers trive sko og yndlingskosedyr i farten - det er vel kanskje vanskelig å pakke.
Om det trengs påfyll av klær i tilfelle langvarig opphold, kan kanskje partner ordne d?

Her er barna 4-8 år, og ettersom vi har 3 stk tenker jeg det letteste er at barnevakten kommer til oss, og at mannen reiser hjem så fort han kan. Det er slik vi har løst det før. Mannen overnattet bare på føden med nr 1. Etter at vi har fått flere barn, har vi vurdert det slik at det er størst behov for ham hjemme, når selve fødselen er over.
 
Ca 30min å kjøre.
Ok, da er det ikke så enkelt å bare stikke innom å hente noe.

Jeg ville nok ha pakket 3-4 skift med
Truse, sokker, bukse, t-skjorte, genser.
1 shorts
1 vindjakke
parkdress og regntøy.
Støvler og joggesko.
 
Ok, da er det ikke så enkelt å bare stikke innom å hente noe.

Jeg ville nok ha pakket 3-4 skift med
Truse, sokker, bukse, t-skjorte, genser.
1 shorts
1 vindjakke
parkdress og regntøy.
Støvler og joggesko.
Parkdress, støvler og regntøy ligger fast i barnehagen (bortsett fra i helgene). Joggesko er i daglig bruk.

Kan altså ikke pakke dette, må huske det når riene kommer... Ikke så enkelt.
 
Lag deg en liste ved døren over de tingene som må pakkes ved avreise.. (samboers ansvar)
Hadde tenkt slik ved pakking.. hva ville jeg trengt om det var tomt i hylla/skapet i barnehagen, bleier (+ toalettmappe med nødvendig utstyr.) Trenger jo ikke 1000 skift, besteforeldrene vasker nok klærne etter hvert uansett.
 
Lag deg en liste ved døren over de tingene som må pakkes ved avreise.. (samboers ansvar)
Hadde tenkt slik ved pakking.. hva ville jeg trengt om det var tomt i hylla/skapet i barnehagen, bleier (+ toalettmappe med nødvendig utstyr.) Trenger jo ikke 1000 skift, besteforeldrene vasker nok klærne etter hvert uansett.
Lurt. Har lagd en liste på Google Keep og delt den med han.
 
Åh, takk for påminnelsen. Hadde ikke tenkt at storebror selvfølgelig også må ha en "fødebag" :p Her blir det nok skift og klær til ca ett døgn, og så får de få nøkkelen til leiligheten og hente mer ved behov. :)
 
Back
Topp