Fødebag - sniker fra juli :)

Kronedama

Glad i forumet
Julikulene 2020
Hei.

Dere som da har brukt deres fødebag, hva skulle dere ønske dere hadde pakket med?

Hva var unødvendig å pakke?
Og hva var gull verdt ?:Heartred

Kom gjerne med tips osv.

Setter stor pris på det :happy:

Hilsen ei som sniker fra juli gruppa :happy:

Pakket i en mellomstor koffert + ryggsekk, så hadde med alt for mye og savnet derfor ingenting. Fødte under alle restriksjonene og pakket heller for mye enn for lite, og med tanke på å komme meg ut til bilen med en baby på egenhånd. Fødte på SUS.

Det jeg pakket og brukte var
- tøfler
- 2 kosebukser
- 2 singleter
- 1 lang cardigan
- ammebh
- sokker
- Tena fix (nettingtruser til store bind)
- toalettsaker
- mobillader
- drikkeflaske (viktig under fødselen også)
- ett par body til baby i 50 og 56
- klær til hjemreise til baby
- bæresele (brukte for å komme ut til bilen)
- Gatorade til fødselen

Det jeg ikke brukte var
- ipad
- bestemortrusene
- godteriet
- badekåpe
- egne håndklær
- pyjamas

Anbefaler virkelig tena fix trusene, de var helt gull og presset ikke på magen. Kan vaskes og brukes om igjen. Så her blir de spart til neste unge også. Fikk derfor ikke bruk for trusene mine. Var alene på barselhotellet og dusjet derfor ikke der. Dermed var det ikke bruk for badekåpe og håndklær. Brukte mobilen mye istedefor ipad og sykehusskjortene var mye bedre enn pyjamasen min.

Det er det jeg kommer på :)
Hadde noen tunge dager og satt stort sett på mobilen og fokuserte på baby. Så ikke på tv eller holdt på med andre ting for å få tiden til å gå.

Her måtte vi også pakke med tanke på at vi ikke kom oss ut for å hente noe. Jeg hadde med pc, det er jeg glad for. Vi brukte den til å se film om kvelden. Også hadde jeg med strikketøy, det hadde jeg ikke trengt om ikke mannen var med. Men siden han var med fikk jeg litt pauser så jeg kunne koble av litt med trikketøyet mitt.

Ellers hadde jeg med en myk bukse og genser til å reise hjem med. På sykehuset brukte jeg bare sykehusklærne.

Jeg er glad jeg pakket ned innesko. I tillegg nok av brus, iste, snacks og proteinbarer (andre ting du liker), siden kiosken var stengt og vi ikke fikk gå ut av rommet pga korona.

Var også digg med ammesingleter og cardigan til å ha over. Strikk til håret, Purelan og multimam kompresser til brystene.

Det jeg var glad for å ha med:
- Løs bukse
- Sjokolade og 2 bokser pepsi max
- Ammeinnlegg og purelan
- Ammebh
- Birkenstock
- Klær til hjemreise til meg og baby
- Close caboo til hjemreise

Jeg brukte bare sykehusskjorte, nettingtruse og bukse de to dagene jeg var på barsel :cat:

Jeg brukte:

Nettingtruser
Brystvortekrem
2 joggebukser
AmmeBH
T-skjorte
Cardigan
Tøfler
PC
Kamera
Lader
Toalettsaker
Sokker
Sjokolade, kjeks, cola til fødsel
Noen bodyer til baby (50 og 56) + noe å reise hjem i

:)

Siden jeg ikke kunne forlate rommet på barsel gikk jeg kun i ammesinglet og tynn morgenkåpe.

Signerer godteri og snacks både til fødsel og barsel. På Ullevål kunne man gå i kiosken hvis man kom på barselhotellet, men ikke hvis man endte på barselavdelingen - og det vet man jo ikke på forhånd.

I tillegg til noen bodyer ville jeg også tatt med en tynn ullue til babyen :)

Det man trenger er:
- Løs bukse. Kanskje to. Magen har du enda litt til, så den må passe gravidmagen fortsatt ;-)
- Ammetopper
- Tøfler/Slippers
- Klær til baby i str 50 (56 blir nok for stort om du ikke forventer en veldig stor baby da)
- Multi Mam kompresser + Purelan (siste er god til leppene også)
- Myke kluter til baby, sånne man kjøper 5 pakker for 100 kr. De hadde ikke det på Ullevål denne gang. Er også bedre å tørke seg selv med det nede i enkelte tilfeller.
- Lader til mobil
- Kamera
- Snacks å kose seg med på rommet
- Toalettsaker (deo er kanskje viktigst)
- Sokker
- Store truser
- Antibac (men det henger også rundt på sykehuset)
- Mest sannsynlig sitter du bare og ser på babyen, haha, men babyen sover mye den første tiden - så kanskje et blad?
- Strikk til hår! Det glemte jeg og måtte gå til kjøkkenet og få en gummistrikk, haha. Føltes plutselig veldig svett med skulderlangt hår...

- hadde med meg badekåpe. Den ble ikke brukt.
- brukte sykehusskjorten til pysj, så brukte heller ikke pysjen

På Ullevål fikk man ikke gå i restauranten med sykehusskjorten - så viktig med klær altså ;-)

Jeg var glad jeg hadde med mobillader, to vannflasker (hvis du er alene på barselhotell er det greit å ha disse stående hver sin plass, sånn at du ikke plutselig sitter langt unna vannflaska og ammer), joggebukse, ammesinglet/t-skjorte og cardigan. Også kjekt med masse godt - jeg var helt sykt sulten etter fødsel. Kunne gjerne også hatt med ei joggebukse til.

Fikk ikke bruk for lipsyl, kjole og strømpebukse, eget håndkle, eget dopapir, egne truser, tøfler shampoo eller såpe.

Jeg hadde med tre bodyer til mini, kunne godt hatt fire-fem. Ville også pakket salve til såre pupper - Purelan, om jeg skulle pakket igjen. Også en god ammepute hadde vært kjekt - jeg hadde ikke dette, men kjøpte en brukt cozyfix ganske fort etter vi kom hjem. Denne blir med på sykehuset neste gang :)

Jeg hadde ikke med nettbrett, bok eller annen underholdning, og savna det heller ikke. Mobil og baby holdt i massevis.

Hei.

Dere som da har brukt deres fødebag, hva skulle dere ønske dere hadde pakket med?

Hva var unødvendig å pakke?
Og hva var gull verdt ?:Heartred

Kom gjerne med tips osv.

Setter stor pris på det :happy:

Hilsen ei som sniker fra juli gruppa :happy:

Føler det kommer litt an på hvor du havner etter fødsel. Jeg lå på alenerom på barselavdelingen, og brukte kun sykehusskjorta og trusene som du får på avdelingen som pysj. Skulle jeg ut å gå i gangen på avdelingen, tok jeg på meg morgenkåpen som jeg hadde tatt med meg - denne var gull verdt for meg!
Jeg hadde kun tatt med meg plastslippers som jeg kunne bruke i dusjen, så jeg savnet et ekstra par med tøfler eks Birkenstock-type.
Hadde også pakket med meg en god del klær til meg, men disse ble bare brukt dagen jeg reiste hjem.
Ta gjerne med et stort håndkle da ofte håndklærne de har på sykehuset kan bli noe små og tynne. Jeg hadde også med meg litt diverse toalettsaker som jeg brukte etter dusjing for å føle meg litt mer fresh

Jeg bor nesten 3 timer unna sykehus og ble liggende flere netter på pasienthotell før fødsel. Kiosken og apoteket var helge-stengt pga. korona, så jeg var veldig glad jeg hadde med:

- Multi-mam kompresser
- Fuktighetskrem
- Blad å lese i
- Nok snacks og brus <3
- Pysjbukse
- MANGE truseskift + bind (brukte vanlige bind etter fødsel, ks, så blødde ikke så mye at jeg trengte disse svære greiene + nettingtrusene som man får på sykehuset)
- Liten bamse som jeg fikk av barnefaren (blei mange dager uten han pga. koronaregler og savnet var STORT)
- Lader til mobil
- Klesskift
- Egen shampoo, balsam og hudpleie. Det var sååå digg å få stelt seg selv litt ordentlig etter ks.
- Innesko
- Mange sokkeskift (svettet som en gal!)

Fikk ikke bruk for:
- Bok
- Eget toalettpapir

Back
Topp