Fødebag og gjøre ting klart

JLAC

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Når er det vanlig å gjøre ting klart, sette opp stellebord og seng osv, samt pakke fødebag? [emoji4]

Jeg gjør litt etter litt. Satt opp stellebord og seng. Men legger ikke på stellepute eller sengetøy før vi kommer hjem fra sylehuset. Redd det skal støve ned. Fødebagen blir nok ikke pakket før riene er i gang å vi er på tur ut døra.

Her ligger alt klart slik at mannen kan sette det opp mens jeg er på sykehuset.
Det klør i fingrene etter å gjøre alt klart nå med en gang. Men jeg har lovet mannen at han skal få gjøre det.
Fødebagen pakkes når fødsel er i gang. Har hatt god tid de andre gangene så regner ikke med dårlig tid denne gangen.

Fødebagen vil jeg ha klar til uke 37 senest. Hadde nok helst begynt å ordne litt annet også utover nå, men vi bygger på huset og skal flytte soverom osv opp i den nye andre etasjen, så får ikke gjort noe før de blir ferdige der [emoji30]

Jeg tenker at sånt blir fint å holde på med når jeg går ut i permisjon :) Fødebagen skal jeg imidlertid pakke litt tidligere enn sist. Da tenkte jeg at den kan jeg gå rundt og pusle med når fødselen starter...for å si det sånn, jeg tror ikke jeg tenkte helt klart i den tilstanden, mannen måtte hjem og bytte ut omtrent alt av innhold etter fødsel [emoji23][emoji23] Heldigvis kort vei til sykehuset da [emoji13]

Vi ønsker å være forberedte, så her har seng, stellebord etc. vært klart lenge. Har delvis begynt å pakke fødebagen i dag, hvor hovedsakelig klær og div. ting til lillegutt er klart. Mine og samboer sine ting venter jeg litt med. Runder uke 30 i morgen, så tenker at det er greit å være forberedt da ting kan skje i nærmeste framtid. :D

Nå skal jeg ha pks, så fødebagen blir nok ikke pakka før den tid[emoji847]
Men skal vaske babyklær og sengetøy nå, og få lagt det i kommoden til baby[emoji7][emoji170]
Tenkte å re opp seng og vogn ganske snart, tar ett teppe over senga og myggnetting over vogna, så slipper jeg støvet[emoji16]
Klør i fingrene etter å starte, så da begynner jeg bare[emoji87][emoji85]

Har begynt å pakke litt i fødebagen.

Har handlet inn masse klær og utstyr, og vasket så å si alt. Akkurat nå så ligger det i poser på barnetrommet for at det ikke skal støve ned... Nå er det jo bare 10 uker igjen da, så kan sikkert begynne gjøre det helt klart. Kjenner jeg klør litt i fingrene til å ha alt klart :P

Er 33+5 ❤️

Her er sengene satt opp, men uten sengetøy enn så lenge. Klær er heller ikke vasket. Har ikke lyst til at det skal støve ned i løpet av de kommende ukene. Skal sies at stellebord og kommode ikke er montert, så har ikke oppbevaringsplass til det enda heller. Det blir nok vasket med en gang ting er montert. Da vil også stellebordet fylles med alt mulig rart.

I fødebagen har jeg kun pakket til mini og far. Mine klær bruker jeg enda, så de venter jeg litt med. Toalettsaker og andre småting til meg har jeg og pakket. Har pakket alt utenom mine klær med andre ord :)

Har planer om å ta med fødebagen når vi skal reise til andre siden landet til 17 mai, bare sånn i tilfelle ting skjer.

Ellers er alt annet på plass, venter bare på at vognen blir leveringsklar. Bilstolen er festet i bilen osv

Eg pakker nok ikkje før eg går ut i permisjon. Har berre 7 min til sjukehuset, så er ikkje krise :)

Rommet er så og sei klart, vugge er i hus. Senga får vi tilbake neste helg trur eg. Vogna og bilstol kjem i morgon! Har vaska noko klede, men tenker å handle litt meir. Så mangler eg ei madrass og noko sengetøy! Ting begynner å bli klart :)

På lørdag skrudde jeg sammen stellebordet og satte på plass alt vi har fått i gaver og i baby showeren + skrudde sammen sprinkelsenga og la oppi sengekanten, madrassen og hang på kappelakenet. Var da 31+3. Har ikke tenkt å vaske sengetøyet, trekket til stellematta og klara før rundt uke 34-36. Blir sannsynligvis satt i gang i uke 38, men får vite sikkert i neste uke når det blir - så ser det an da :)

Fødebagen vet jeg ikke når jeg skal pakke :nailbiting: Sikkert så fort jeg har fått vaska klæra til baby som skal være med, så tipper om 2-3 uker :) Lager meg nok en liste i løpet av uka nå, så husker jeg forhåpentligvis det meste :p

Back
Topp