Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Fant denne lista på en blogg for en stund siden: Alt som står under her er fra den bloggen.
Fødebagen. Når du omsider drar til føden kan det være greit å ta med seg en fødebag. Her er en liste over ting som kan være greit å ha i den:
· Helsekortet
· Mobil og lader til mobilen
· Fotoapparat & videokamera + lader. (Husk å tømme minnekortet først)
· Et par comfy bukser som er gode og ikke strammer over magen.
· Komfortable topper.
· Undertøy! Store truser og amme-bh er tingen her. Er ikke helt tiden for å pynte seg for kjærestenHusk mange truser! Mange får kløe og sår av sykehusets netingtruser i en slags polyester-plastikk-lignende greie, de er IKKE gode!
· comfy innesko. Crocs feks kan du jo også dusje i, så slipper du å stå i ditt eget eller andres blod når du dusjer.
· Ammeinnlegg
· Ammeskjold
· Brystvortekrem
· Bind (store bind)
· Musikk
· Toalettsaker som shampo, balsam, dussjåpe, hårbørste, deo og sminke... Ikke le av sminke på føden altså, tenk på at avisa kommer å tar bilder av deg
· Stort håndkle
· Massasjeolje er kjekt å ha hvis du trenger ryggmassasje under riene/etteriene.
· Smertestillende. Du bør ikke ta reseptbelagte smertestillende om du skal amme, men skal du ikke det så er det greit å ha med selv. Mange sykehus er grådige på smertelindringen, og det er ikke godt å ligge søvnløs pga smerter i sår, etterrier eller brystverk. Jeg ammer ikke, så her tar jeg med meg i bøtter og spann
· Noen har gjerne med morgenkåpe ? jeg er ikke helt morgenkåpe typen går heller med en joggebukse og genser/t-skjorte.
· Hentesett til babyen, og andre babyklær.
· Noen har med bleier til babyen. Sjekk med sykehuset først om det er nødvendig ? på ?mitt? sykehus er iallefall ikke dette nødvendig.
· Yttertøy til babyen og bilsetet
· En bok eller noen blader å lese i. Greit om fødselsforløpet trekker ut, eller på barsel etterpå. Nyfødte babyer sover myyyyyye!
På slutten kan det være greit å sørge for at telefoner er fulladet til enhver tid, det er kjedelig å komme til tlf-svarer når du skal ringe kjæresten din, mora di eller venninne når fødselen starter, eller være tom for strøm når du skal ringe og sende alle skrytemeldingene etterpå!
Huska ikke ka det va, så eg googla det
http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-922377.aspx
ammeskjold anbefales vell egentlig ikke! kun som en nødløsning dersom brystene skulle bli helt GRUSOMT vonde og såre!! både HS og JM sa i alle fall det til meg!
Jeg tar nok med 3-4 bodyer og 3-4 bukser. Her bruker man kunn eget tøy til babyen på barsel helt fra fødsel. Og etter min erfaring gullet de og tisser utenfor(spesielt gutter) en del, så greit med litt skift. Lite pyamas jeg egentlig har brukt. Pakker når jeg begynner å føle meg fødeklar, hehe. Kanskje 3-2 uker før?Det her var nyttige tips! Hvor lenge før termin pakker dere? Og hvor mye babyklær tar man med?
Når vi snakker om truser så har jeg faktisk kjøpt noen engangstruser som virker ganske komfortable...
Venter ei lita jente den 27. August
Har alt pakket den jeg til baby har jeg tatt med fire skift pluss to pysjer å hentesett. Trenger jeg mer kan pappaen bare ta det medDet her var nyttige tips! Hvor lenge før termin pakker dere? Og hvor mye babyklær tar man med?
Når vi snakker om truser så har jeg faktisk kjøpt noen engangstruser som virker ganske komfortable...
Venter ei lita jente den 27. August
Her var det mange bra tips. Jeg kommer til å bruke denne tråden som sjekk ser jeg
En ting som ikke står (etter hva jeg så), som jeg hadde med sist var noe å spise/drikke under fødselen. Jeg hadde med meg en saftbasert og en melkebasert drikk. Kjøpte på apoteket. Jeg drakk litt innimellom, og rett etter fødselen. Fungerte fint for min del, siden jeg var veldig kvalm. Drakk kun den saftbaserte, men tok den andre i løpet av døgnet etter. Hadde ikke noe særlig matlyst da.
Venter ei lita snuppe 5. august